/ Forside/ Teknologi / Internet / Browser / Spørgsmål
10  webnoob 2075
Browser åbner ved start
Fra : o.v.n.
Vist : 391 gange
200 point
Dato : 23-03-17 02:01

Problembarnet er en lille Windows 10 tablet computer, jeg har haft Oister mobilbredbånd og da den blev installeret åbnede standard browseren hver gang computeren blev startet med en Oister side, jeg har skiftet Oister ud nu men siden åbner stadig ved hver start, jeg kan ikke finde noget om at noget fra Oister starter sammen med computeren.
Hvordan undgår jeg at et browser vindue vises hver gang computeren starter?
Og hvordan får jeg udryddet efterladenskaber fra Oister som stadig er på computeren?
Jeg vil ikke bruge Ccleaner!

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 23-03-17 07:31

Jeg plejer at resætte WIN10 ca. 1 gang om året for at fjerne alt snavset. Det betyder at jeg får en frisk installation - dog med mine gamle data. Desværre rydder der en del instillinger og jeg skal geninstallere officepakken m.v.

prøv at søg på reset.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-17 08:32
Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-17 08:33

Du skal finde autostart listen og fjerne browser med oister fra den.

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 200 point
Dato : 23-03-17 11:05

Kig i Fjern Programmer efter 'Mobile Partner' hvis det er der så fjern det!

Ellers kan du hente Autoruns fra Windows Sysinternals
https://technet.microsoft.com/da-dk/sysinternals/bb963902

Download links
https://download.sysinternals.com/files/Autoruns.zip

Det er et lille program som ikke kræver installation, skal bare pakkes ud og køres som admin,
der kan man se alt hvad der starter op sammen med windows og finder man noget man ikke
vil have, så kan man slå det fra/slette det!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-03-17 12:56

Foreløbig tak for forslag, jeg vender tilbage når jeg har afprøvet og fundet løsningen

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-17 12:19

Eller hvis andet fejler prøv at skriv msconfig i Start, der kan du slå det fra.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-03-17 23:00

Citat
prøv at søg på reset.

Tak for tilliden, men jeg ved absolut intet om emnet.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-03-17 23:25

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-17 09:25

mig-selv -> Det er desværre ikke så simpelt i WIN10 som det var i f.eks. XP:

Msconfig -> fanen; Start .... henviser blot til Jobliste via et link.

Det er ikke helt lige ud af landevejen at benytte denne metode længere. Man skal være mere end almindeligt godt inde i Windows startproceduren for at kunne benytte denne løsning

Så der eksisterer to muligheder. Enten som Thomas_Mygind pointerer eller vha. registreringsdatabasen ..som læses kan af mit link (= BESVÆRLIGT).

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-17 09:33

..så kom jeg til at tænke på Revouninstaller:

http://www.revouninstaller.com/revo_uninstaller_free_download.html

...nu da o.v.n. ikke ønsker at benytte Ccleaner.

Jeg vil da lige fortælle, at jeg selv har købt Pro-udgaven af Ccleaner: Et par hundrede for et års licens. Godt givet ud. Den er 'langsom' i forhold til freeware udgaven, men går effektivt i dybden

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 02-05-17 12:45

Tak for svaret Klaudi. det hjalp at fjerne Mobile Partner

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 02-05-17 19:10

velbekomme