/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Mobil og PC kan ikke forbindes
Fra : Lincoln1242
Vist : 318 gange
100 point
Dato : 20-03-17 21:18

Jeg har utallige gange haft forbundet min LG G3 med min HP PC via USB-kabel, uden problemer.

Før fik jeg sommetider respons fra telefonen og PCen når de to enheder blev forbundet, og jeg skulle acceptere at forbindelsen blev brugt til dataoverførsel.

Nu sker der imidlertid intet, når de to enheder forbindes.

Jeg aner ikke hvor jeg skal begynde; på PCen eller telefonen? Og ja, begge dele er blevet genstartet +50 gange, og der er forsøgt med et andet kabel. Og der er søgt i diverse enhedshåndteringer på PCen og i forbindelser på telefonen. De to enheder VIL bare ikke kendes ved hinanden længere...!

Hvad f..... er der galt!?

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 20-03-17 21:43

jeg har samme problem med min windows 10 tlf og pc med win 10
mvh hardy

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-17 22:17
Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-17 23:31

Der er noget der under indstillinger, hedder brug enhed som USB disk/ eller lignende, det skal du rode med.

Du burde kunne se din tlf i denne komputer, trods du ikke får en melding når du tilslutter den

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 20-03-17 23:36

Citat
Der er noget der under indstillinger, hedder brug enhed som USB disk/ eller lignende, det skal du rode med.

I din TLF - prøv at start den op med stik og pc tændt, så skulle den gerne dukke op - eller skift usb stik på pc - ny hardware.

Sidste tip? prøv at starte tlf med knappen tænd + lyd (+/- kan jeg ikke huske) så kommer du ind i ´roden´ på din tlf - der burde dukke en menu op, hvor du kan bestemme det/ vælge.

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-17 23:38

Citat
indstillinger, hedder brug enhed som USB disk/ eller lignende

Måske under noget der hedder ? udvikler værktøj - det er i den nederste og ikke mest benyttede del af indstillinger for tlf

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 20-03-17 23:42

Har du prøvet et andet stik i PC'n?
Prøv at højreklikke på windowsikonet på ærktøjslinjen, på din pc, vælg 'diskhåndtering', hvis du kan se din telefon her, så højreklik på den, så skulle det være muligt at tildele et drevbogstav, og telefonen burde så være tilgængelig.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-03-17 01:10

Har du forsøgt med Telefonguide? Den er indbygget i Windows 8.1 og 10 muligvis også i Windows 8

Kommentar
Fra : return

Dato : 21-03-17 05:55
Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 21-03-17 06:30

Citat
Hej du skal bare gøre sådan her så virker det.
https://support.sprint.com/support/tutorial/Transfer-files-with-your-computer-LG-G3/WScenario_542_52753_771_en_374-dvc8220003prd

Virker sikkert fint, men hvad hvis PC'n ikke kan 'se' telefonen?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 21-03-17 07:32

Ja de andre har efterhånden været hele vejen rundt. Der er desværre også den mulighed at stikket i telefonen er defekt. Benene til data og til opladning af telefonen er ikke de samme.

Kommentar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-03-17 11:28

Jeg fandt svaret i et andet forum:

"Du skal en tur ind i enhedshåndtering. Der skal du fjerne alle dine usb porte. Genstart computeren og usbportene bliver automatisk geninstalleret og er nu nulstillet.
Prøv så at forbinde dem igen."

Der var en "gul trekant" ud for LG mobilen, så jeg fjernede LG'en helt fra listen, og tilsluttede så telefonen på ny... Og så var der forbindelse! På telefonen skulle jeg blot acceptere at PCen måtte tilgå telefonens filer.

Selv om jeg selv fandt svaret, så går pointene til 'mig-selv' for at have kommet med flest på en løsning :)

Godkendelse af svar
Fra : Lincoln1242

Dato : 21-03-17 11:28

Tak for svaret mig-selv.