/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Sum.Hvis i Excel
Fra : Papusniak
Vist : 500 gange
100 point
Dato : 26-06-03 15:36

Jeg har lavet en lille funktion i min excel, men nu vil jeg udvide den og jeg ved ikke hvordan.
Jeg 2 ark. I den første skriver man udgående media, hvor der i det ene fald står tal for de forskelige media (fx 1 står for bomuld, 2 for net osv), ved siden af er der beskrivelse af hvor meget er der udgået/brugt.
I den anden ark har jeg lavet en Sum.Hvis funktion som tjeker om der er skrevet noget i første ark og summerer for de forskeliger media der er udgået.
Sådan se det ud
=SUM.HVIS('ProduktionsLog _Juni'!$G$7:$G$215;A2;'ProduktionsLog _Juni'!$K$7:$K$215)
Nu vil jeg meget gerne tilføje en funktion til som regner fejl.
Jeg har sådan forestilling at man i en tom fald i ark 1 kan skrive bogstave "F" lige ved det medie man har fejl i og når den er skrevet så skal den nye funktion i ark 2 sumere for den pågenldene medie antal af fejlbrugt medie

Jeg håber at der er noget som har forstået hvad jeg mener og kan hjælpe mig

På forhånd tak
Papusniak

Kommentar
Fra : elynge

Dato : 26-06-03 19:10

Jeg er ikke sikker på at jeg helt har forstået problemet - er det et spørgsmål om brug af "F" som kriterium i SUM.HVIS kunne se således ud:

=SUM.HVIS('ProduktionsLog _Juni'!$G$7:$G$215;"=F";'ProduktionsLog _Juni'!$K$7:$K$215)

Kommentar
Fra : Papusniak

Dato : 27-06-03 10:49

Hej
Desvære det ikke godt nok.
Jeg har selv gjort noget lignende. Jeg har oplaceret f bogstave i tom fald i ark 1 og henvenet bare til den
=SUM.HVIS('ProduktionsLog _Juni'!$L$7:$L$215;LagerLog_Master!$A$55;'ProduktionsLog _Juni'!$K$7:$K$215)
Hvor i fald LagerLog_Master!$A$55 er skrevet bogstave "F"
Desvære men det er ikke nok, da fejlbrugt medie kommer i Ark 2 på alle media og ikke kun på den ene slags

MVH
Papusniak

Kommentar
Fra : Papusniak

Dato : 29-06-03 01:12

Hej
Jeg har lige selv fundet ud af hvordan jeg skal løse problemmet. I stedet for at henvende til bogstave F, skal jeg blot henvende til de tal som står for de forskelige media. NOgle gange løsningen er så nemt og man kan bare ikke se den

Mange hilsner
Papusniak

DEt er bare nu sprøgsmål hvordan anulerer jeg den indlæg :-?