/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Nye hade Krimier
Fra : svendgiversen
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 26-02-17 16:22

Vi læser en del her om vinteren, mest krimier,
som vi låner på biblioteket, og vi har været uheldige på det sidste.

Jeg har før klaget over krimier, hvor kommisaren har problemer på hjemmefronten.
Det gider jeg ikke læse om.

Og nu springer flere nye krimier i tid, de går i hvert andet/tredie afsnit en ti - tyve år tilbage.
Måske for at begrunde årsagerne til nye drab, men bare de ville holde sig til den aktuelle sag.
Det gider jeg heller ikke læse om.

Og så er der alt for meget hvor børn misbruges seksuelt, i værste fald af deres egne fædre.
Det gider jeg slet ikke læse om.

Hvem kan anbefale en god krimi uden disse tre unoder?

Gerne som i gamle dage, hvor der kun var butleren, driveren og et par andre,
der kunne være morderen...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-02-17 17:08
Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 26-02-17 18:07
Accepteret svar
Fra : lgs

Modtaget 100 point
Dato : 26-02-17 22:02

Hvis ikke det absolut skal være krimi, så prøv noget nært beslægtet f.eks. Daniel Silva - jeg er netop begyndt på det, der kan se ud som en serie, og jeg startede med "Vatikanets mand" - du kan læse herom her https://www.google.dk/search?q=daniel+silva+vatikanets+mand&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b&gws_rd=cr&ei=TEGzWOfRE4H7sgGMtrPQBQ
- selvfølgelig lånt på det modsatte af et hadeobjekt: noget af det bedste vi får for vore skattekroner - biblioteket!

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-02-17 23:06

Spændingsromaner med afsæt i det virkelige iblandet en portion fiktion = Frederick Forsyth. Den mand kan i den grad skrue noget spændende sammen. Iblandet så mange fakta at man sgu tror det absolut må være rigtigt. IKON med afsæt i USSR's sammenbrud, GUDS KNYTTEDE NÆVE med afsæt i første Golfkrig, bare for at nævne et par. Tror de vil kunne gange dig Svend.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 27-02-17 00:11

Frederick Forsyth er glimrende. Det samme er Harlan Coben og James Lee Burke.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 27-02-17 13:29
Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 27-02-17 13:49

Mangler du hade-bøger.
Jamen så køber du bare hele samlingen af Jan-Bøgerne, så skal du få noget at hade.

Skal hadet være fuldstændigt intens kan jeg anbefale læsning af Det Radikale Venstres partiprogram.

Kommentar
Fra : kirstensophie

Dato : 27-02-17 16:34

kender du Fred Vargas ?
Synes det er et charmerende bekendtskab
http://www.litteratursiden.dk/artikler/forbrydelser-i-paris-om-fred-vargas

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 01-03-17 10:54

Tak for svaret lgs.

ikke kun links...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-03-17 14:31

Ikke mange ser dette, men noget jeg lige læste:
"
Hvis du sidder tilstrækkeligt længe ved flodbredden
vil de fleste af dine fjender efterhånden flyde forbi...
"