/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Slægten Provstgaard fra Ulfborg
Fra : ppk
Vist : 2192 gange
125 point
Dato : 26-06-03 14:20

Hej

Er der nogen der skulle kende noget til slægten Provstgaard fra vestjylland ?
min fru moder stammer fra Ulfborg og er født Bak, som også kunne være
interresant at vide mere om.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : senta

Dato : 27-06-03 21:56

Prøv at søge på
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true
søg på Provstgaard og Bak det kan være du finder oplysninger du kan bruge der.
Det er svært at hjælpe når du ikke skriver fornavn, årstal og by på de aner du søger.

Ved at søge på GOOGle og Provstgaard fandt jeg denne adresse
http://www.google.com/search?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=genealogi+Provstgaard&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

Held og lykke
Senta

Kommentar
Fra : agerlund

Dato : 05-07-03 06:12

Hej.
Hvad hedder dem du søge fra Bak.
Jeg har en enkelt som er Mette Marie Jensdatter Bak. født 9-2-1840
Ulfborg Bak. datter af Jens Christian Hansen og Else Marie jensdatter
Damgård. gift med Daniel Jørgensen fra Ulfborg Ø.Bukberg.

Angående Provstgaard. har jeg en Anna Provstgård. født 31-8-1908
Staby Synderby. død 1992 Ulfborg.

Med venlig hilsen Grete Skatka

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 05-07-03 07:37

Hej agerlund

Tak for din reaktion på mit lidt løse spørgsmål.

Det ligger således at det er min moder og søster der er mest inde i det med slægtsforskning, så dette var så et forsøg på om at jeg kunne bibringe dem med flere oplysninger her fra nettet.

Lige p.t. er min søster og moder i Ulfborg hvor de gransker nogle ting ang. overstående.

Så nu er jeg også ved at blive grebet lidt af slægtsforskningen, så nu vil jeg hører om der er sammenhæng med dine oplysninger og deres oplysninger.

Min moder hedder i øvrigt Elva Marie Knudsen og er født Bak i 1926 oppe i Ulfborg, jeg ved også der er noget af hendes familie i Staby.

Så hvis du mener at der ud fra disse sparsomme oplysninger, kan være noget du kan bruge så er du meget velkommen til at kontakte mig på min mail adresse som er p.knudsen@mknet.dk

Jeg ved at min søster og moder har en masse oplysninger liggende.

Jeg har også stadig en moster Elly Bak og en morbror Ove Bak boende i Ulfborg.

Mange hilsner
Preben Provstgaard Knudsen

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-12-03 21:05

Hej

Er der virkelig ikke nogen der kan komme med flere oplysninger til ovenstående ?

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-12-03 21:19

Hej Preben!
Hvis din mor og søster laver slægtsforskning, kunne du måske lægge lidt af det, de har fundet, ud her?

Hvornår støder i første gang på Provstgaard og Bak?

Jeannie

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 28-12-03 21:33

Du kan låne denne bog på biblioteket:
Slægtsbog for efterkommere efter Jens Andersen Provstgaard gårdejer i Sønderby, Nysogn, født 1776.

(Dansk.Slægtsforskning.1978)

____________
Danske Gårde Hee sogn, en Peder Provstgaard:
http://home6.inet.tele.dk/softgen/Hind_herred.htm
____________
En Bak/Provstgaard:
__________
Jeannie
http://www.jensg-family.dk/family/p_18e5.html#148283

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 28-12-03 23:06

Hej jkrjk2

Det nederste link du gav mig, fører mig direkte ind til mine fætter Bak, Per Bollerup.
Det har jeg nemlig lige afklaret med min mor og søster, så nu kan de komme en del videre.

Og angående bogen, vil de finde den på biblioteket.

Så på deres vegne skal jeg hilse for oplysningerne.

Venlig hilsen
Preben Provstgaard Knudsen
Maribo

GODT NYTÅR

Accepteret svar
Fra : jkanters

Modtaget 125 point
Dato : 09-02-06 23:00

Min datter er i familie med Jens Andersen Provstgaard, og jeg har en pæn del af familien som GEDCOM. Det er godt nok lidt sent men fandt først tråden via google idag. Hvis du vil vide mere kan du maile mig

jkanters@[fjern]mfi.ku.dk

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 10-02-06 14:15

Hej jkanters

Det lyder da rigtigt spændende ! jeg vil prøve at skrive en mail til dig i løbet af weekenden.

Hilsen Preben

Kommentar
Fra : ppk

Dato : 19-02-06 11:13

Hej jkanters

Jeg har igår lørdag prøvet at maile til dig men jeg ved ikke om du har modtaget den ?

Adressen er jo lidt spisfindig.

Hilsen Preben

Godkendelse af svar
Fra : ppk

Dato : 08-05-06 18:25

Tak for svaret jkanters.

Hilsen PPK