/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
købe aktier med eller uden tegningsret
Fra : mabou
Vist : 179 gange
50 point
Dato : 07-02-17 21:31

Købe nye aktier i Copperstone med/uden tegningsret??
Jeg har i forvejen en position i Copperstone og er derfor, som så mange andre blevet tilbudt at købe nye aktier.
Jeg kan dog ikke gennemskue hvad der er bedst for mig selv.
Er der nogle gode råd?

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-02-17 22:15

Der er altid en pris på en evt. tegningsret.

Måske har du fået en pris for begge dele?

Typisk kan det bedst betale sig at købe med tegningsret, og dermed også købe flere aktier, som så siden kan sælges - med en fortjeneste.

Kommentar
Fra : mabou

Dato : 08-02-17 09:41

Det er korrekt at der er opgivet en kurs uden tegningsret.

Er det korrekt forstået at man ikke selv bestemmer hvornår man sælger sine aktier igen?

Men det kan vel aldrig være et godt tegn for virksomheden. Kan det være tegn på det går dårligt for virksomheden.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 08-02-17 09:49

Nej, man bestemmer selv hvornår man sælger sine aktier hvis selskabet er børsnoteret.