/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Trådløs / Spørgsmål
10  peet49 1440
film
Fra : kenwood
Vist : 315 gange
500 point
Dato : 21-01-17 18:30

jeg har en masse film på min computer, hvordan får jeg dem over på mit smart tv,uden at først køre dem over på en stik,,,begge dele kører på trådløs.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 510 point
Dato : 21-01-17 18:47

Du skal i Kontrolpanel gå til: Kontrolpanel\Netværk og internet\Netværks- og delingscenter\Avancerede delingsindstillinger og indstille i Alle netværk som er nederst, der finder du link til Vælg indstillinger for mediestreaming, der skal du markering ved navnet dit smart tv.
Derefter kan du højreklikke på videofil og klikke på Enhesstreaming, der skulle dit TV gerne være vist når du har markeret den i Kontrolpanel

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-01-17 18:54

Eller bruge Chromecast, hvor du også kan køre DR programmer eks. bonanza på TV.

https://www.av-cables.dk/traadloes-video/google-chromecast-2-0.html

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 21-01-17 20:52

Spar på strømmen og køb en media player til at sætte i tv - har selv WDTV Live - min er af ældre dato - men afspiller alt (/film/billeder/osv) hvad der kommer i nærheden af den.
Den slags kan også købes med indbygget HD. selv foretrækker jeg at bruge USB diske, da jeg har over 8TB film liggende og vælge mellem - hvilket er et klik på = skift enhed.
Den type jeg har kan anskaffes for 200.- og op af:
https://www.google.dk/search?q=WDTV+Live&oq=WDTV+Live&aqs=chrome..69i57&sourceid=chrome&ie=UTF-8

NB har din Router USB kan du også bruge det - men ikke det du spurgte om.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 21-01-17 20:56

Jeg synes også godt om Chromecast. finder så mine billeder som ligger på en synology server.
her kan jeg så lade den jeg synes få adgang til det jeg nu synes. Http://stoneplace.dk/photo
Så caster jeg så til det tv jeg vil se dem på via chromecast og kører et diasshow.
Backer aldrig det hele op jeg får rod i det. og aldrig programmer og windows.
hilsen Steen.

Godkendelse af svar
Fra : kenwood

Dato : 22-01-17 07:08

Tak for svaret o.v.n..