/ Forside/ Teknologi / Udvikling / VB/Basic / Spørgsmål
10  tom.kise 610
åben i default browser ... men i et nyt ~
Fra : Phylock
Vist : 932 gange
150 point
Dato : 26-06-03 02:07

At åbne i default browser, findes der mange metoder til på nettet men, fælles for dem alle er at hvis man har et browser vindue åbent, så loader den hjemmesiden i det.
så spørgsmålet går ud på findes der en måde at få den til at åbne i et nyt vindue.

jeg bruger:
Declare Function ShellExecute Lib "shell32.dll" Alias "ShellExecuteA" (ByVal hwnd As Long, ByVal lpOperation As String, ByVal lpFile As String, ByVal lpParameters As String, ByVal lpDirectory As String, ByVal nShowCmd As Long) As Long

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 26-06-03 11:10

Hej Phylock,

øh... jeg ved ikke helt om jeg har forstået det korrekt og hva' koden ska' bruges til... men du ka' trykke på shift-tasten mens du trykker på et link og det vil så åbne i et nyt vindue (IE-explorer)... ellers ka' du jo også højreklikke og vælge åbne i et nyt vindue...

jeg ved så ikke om det er det du mener med "så spørgsmålet går ud på findes der en måde at få den til at åbne i et nyt vindue."...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 12:50

Det jeg mener er at når man trykker på en knap i vb aplicationen så skal den åbne et nyt default browser vindue og ikke bruge den der er åben

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 29-08-03 23:40

Jeg kan ikke lige gennemskue din kode uden at bruge for meget tid på det.. en måske hjælper dette:
Du skal finde den parameter der svarer til HTML's: target="_blank" - Det åbner et nyt vindue med den url der er givet.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 18-09-03 00:15

desværre
jeg har prøvet at det ... men for at den kan læse det skal siden/komandoen være indlæst i internet explore og det kræver at den åbner i et IE vindue først og hvis der er et åbent bruger den det
... også er jeg tilbage til det samme problem

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : MadsRG

Dato : 17-01-04 17:46

Hej Phylock!

Jeg mener faktisk at du blot skal tilføje en "-new" switch til iexplore som du fyrer af med ShellExecute, før url.
Feks:
C:\Program Files\Internet Explorer>iexplore -new http://localhost
Desværre er ixplore ikke i path-environment, så du skal bruge fuld sti, men det ved du nok allerede :)

Hilsen Mads

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 22-01-04 00:19

Tak for svaret men det hjælper mig ikke rigtig vidre med det, det jeg ønsker er at den skal
åbne i default browser og ikke kun i ie, som jeg kommer til hvis jeg laver en direkte sti.

mvh
Phylock`

Accepteret svar
Fra : MadsRG

Modtaget 150 point
Dato : 22-01-04 00:28

Hej igen Phylock. Så vidt jeg tror så kan det ikke lade sig gøre ved at lade Windows bestemme. Den starter jo bare
applikationen der er associeret med HTTP (f.eks. med kommando "start http://localhost") og det er op til applikationen
at bestemme om den vil åbne et nyt vindue. Det kan Windows ikke styre, med mindre du checker i registry hvilken
browser der er default og i så fald ved hvilken switch den skal have tilføjet. Jeg ved faktisk ikke engang om Opera og
Mozilla accepterer switches. Så held og lykke :)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 22-01-04 08:37

Check lige dette script..
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex8/newwindow.htm
mvh
Jens

Kommentar
Fra : tutta

Dato : 21-02-04 13:44

prøv om ikke der er noget her der kan bruges

http://www.vbcode.com/asp/showsn.asp?theID=2407

Kommentar
Fra : MadsRG

Dato : 22-02-04 00:26

Jeg er bange for at I har misforstået spørgsmålet gutter, det er hverken en sider der allerede er loadet i en browser der skal åbne et nyt vindue eller et vindue der skal maksimeres. Jeg tror desværre at jeg har ret Phylock, i mit svar længere oppe. Når du beder Windows starte en URL kan det gøres på 2 måder:
1) Explicit vælge browser der skal bruges ved at angive stien til denne i ShellExecute
2) Bruge "start http://..." og lade Windows bruge standard-browser

I begge tilfælde skal du vide hvilken browser det drejer sig om og kende den switch den skal have for at åbne
i nyt vindue. Jeg ser ingen løsning på problemet udover den jeg nævner, da diverse browsere selv er herrer
over hvornår de vil åbne i nyt vindue. Det er en gammel tråd så jeg forsøger bare at fortælle at det måske
er på tide at give op :)

Hilsen Mads

Godkendelse af svar
Fra : Phylock

Dato : 16-11-04 12:04

har løst det "sådan da" ..
som det ser ud nu generere jeg en html fil med koden til at åbne i et nyt vindue automatisk når den loader
og åbner den ved hjælp af ie komponenten i vb :(
ikke en holdbar løsning men den virker

jeg var ellers kommet frem til samme løsning som MadsRG men det gider jeg ikke bruge tid på lige nu ...
der skal skirves meget kode :(( så han får pointne

mvh
Phylock`