/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
HJÆÆÆLP
Fra : Falgren
Vist : 353 gange
200 point
Dato : 26-06-03 00:19

Jeg er en pige på 17år....jeg har elsket motercykler lige siden jeg blev født...men aner desvære ikke noget om dem! Jeg skal til at tage et motercykelkørerkort til august!
Problemet er bare at jeg ikke aner en skid om MC`er....pinligt...
jeg har en række spørgsmål, og jeg ville blive glad for lidt hjælp fra jer...til at besvare dem!
Hvor meget koster et kørekort?
Hvilken en ville være bedst at købe, når jeg skal have en 2 1/2`er?
Er det rigtig at forsikringen ikke dækker, hvis man kører om vinteren?
Er det klogt at starte med et MC-kort, eller burde jeg starte med et kørekort til en bil?
Er der nogle der kender en hjemmeside hvor jeg kan lærer noget om MC`er, inden jeg skal tage mit kørerkort?
For seriøst så aner jeg ikke noget om MC`er...men vil have én!
Håber at i kan hjælpe mig...på forhånd tak...Maria

Kommentar
Fra : PS.BMW

Dato : 26-06-03 05:44

Skriv Begyndercykel i feltet "søg" og du får 57 indlæg on emnet,
god fornøjelse.
mvh.
Sjong

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 200 point
Dato : 26-06-03 09:22

Hej Maria

Det vil nok være smart nok at tage kortet til både bil og cykel. Teorien er jo den samme (stort set).

Du kan godt forsikre dig i vinterperioden, har selv kørt året rundt (men det er koldt).

Jeg er ikke opdateret med prisen på et kort, men mon ikke det koster godt og vel 10 kilo afhængig af timetallet og hvor lærenem du er. Men spørg da en kørelærer, de må jo have en fornemmelse.

Hvilken slags cykel du skal vælge er dit valg og ingen andens.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-06-03 09:25

Jeg kender en pige der har en Virago. Rigtig god pigecykel - ikke for stor.

Kommentar
Fra : larsmoeller

Dato : 27-06-03 10:13

Du kan godt få et kørekort for ca 8500kr. hvis du bor i Fredericia.

Godkendelse af svar
Fra : Falgren

Dato : 27-06-03 16:50

Tak for svaret 3773.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 30-06-03 08:23

Held og lykke med det Maria, og lad os høre hvad du beslutter dig for, ikk´?