/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Læsning af alle poster på Statens Arkiv?
Fra : Bolette103
Vist : 550 gange
100 point
Dato : 25-06-03 23:49

Hej!

Ved søgning på Statens Arkiver; "Udtræk fra DDD", "Amt: Maribo 1845". Vises der 100 poster af 2764 poster.
Ved nogen her, hvorledes de resterende 2664 poster kan læses?

// Bolette103

Kommentar
Fra : jyttemor

Dato : 26-06-03 00:21

Hej med dig.
Ved søgning skriver du selvfølgelig navnet på den person du søger, Amtet og år for søgning. Husk lige at sætte en lille prik under sorter efter, ved navn. Så får du forskellige lister frem alt efter hvilket navn du søger efter. Prøv med fulde navn og evnt. stednavn. Håber at dette kan hjælpe dig. Held og lykke.
Hilsen fra Jyttemor.

Accepteret svar
Fra : jkrjk2

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-03 07:31

Hej Bolette!
Du kan kun se 100 poster. Du er nødt til at begrænse søgningen til f.eks. et sogn ad gangen og fordelt på alder. Langsommeligt, men eneste mulighed.

Du kan også købe CD-rommen fra DDA, her er der ingen begrænsninger. Men vent til hele 1845 for hele landet udkommer. Jeg gætter på at det sker omkring nytår.

Hilsen Jeannie

Kommentar
Fra : stendk

Dato : 26-06-03 09:39

Hej Bolette !

Jeg er bange for at jkrjk2 har ret. Du kan kun enten se 100 poster, eller begrænse din søgning.
En anden indfaldsvinkel kan være at gå ind på statens arkivalieronline og downloade. Her kan du finde kirkebøger til download (affotograferede). Jeg har ikke checket, om Maribo er kommet på listen over kirkebøger endnu, men ellers vil den komme det, - efter sigende skulle man være færdig med dette projekt en gang i 2005.

Godkendelse af svar
Fra : Bolette103

Dato : 26-06-03 22:41

Tak for svaret jkrjk2.