/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hvad er der blevet af jagt opdragelsen
Fra : betterwisser
Vist : 507 gange
500 point
Dato : 22-12-16 13:52

https://www.dr.dk/tv/se/tema-jagt/-/temaloerdag-jagt-danskernes-nye-yndlingshobby

Prøv at se denne sindsyge jagtetik og omgang med vores jagt på DR 2

Jeg græmmes både over kællingen og DR 2

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-12-16 19:27

Jeg synes det er en kvalmende film.

Mvh.
Tommy.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-16 22:31

Helt og aldeles enig. Jeg ser typerne, når jeg besøger den lokale jagtforretning i Nærum. Når jeg lytter til deres enfoldige spørgsmål, får jeg gåsehud.
Men hvad! Gider man ikke spille golf, kan man jo smutte en tur på jagt eller drikke forstanden ud i logen.

Bvadr.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 22-12-16 22:38

Det sgu det samme med fuglekikkerne. De samles dagligt ved Øresund for at genne andre væk. De ankommer udelukkende for at flashe deres nye superoptik, og har kun udsyn til de sædvanlige svømmefugle og nogle svaner. Ankommer der en sølle parcelist med en billig håndkikkert, bliver vedkommende frosset ud.
Hvad går der af menneskeheden??????

Men nu er det snart jul, og jeg har allerede undersøgt gaverne til mig under træet. Den ældste søn har afleveret en kasse med to flasker vin, og det bliver edermageme klassevin. Jeg har købt en jagtkniv og et rensesæt til ham. Og så kan jeg se, at hustruen har flyttet lidt på min gave til hende. He, he. Hun har sgu gættet det.

Mvh.

Tonganeseren ( staldkarl og handyman )

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 500 point
Dato : 22-12-16 23:11

Ja, sikke da en omgang

Heldigvis findes de unge med sunde værdinormer da også.

http://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/25257102
I vedtægterne står der, at det er Jydsk Akademisk Jagtforening formål ‘at varetage medlemmernes jagtlige og sociale interesser’ og ‘medvirke til en generel højnelse af jægeres jagtetik og omdømme’. Det sidste sker blandt andet ved at gøre en dyd ud af at lære foreningens nye jægere om god jagtetik og god opførsel i naturen, ligesom der hver anden uge hele foråret arrangeres ture til skydebanen.
For der er kommet mange nye medlemmer til, og foreningen mærker en jævnt stigende interesse for jagt. Ikke mindst takket være et program som ‘Nak & Æd’ på DR2.

http://www.jaegerforbundet.dk/om-dj/nyhedsarkiv/2016/pa-jagt-med-dr2/

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 22-12-16 23:41

Citat
Det sgu det samme med fuglekikkerne

I glemmer altså ´vindues kiggere´ som i den grad burde have et skud (salt) hagl i ´ræven´.

Ellers så har jeg set noget lignende - det var bare et par unge mennesker der skulle på deres første ´jagt´ de var nær ved at miste kørekortet for fulde kørsel + ladte våben i bilen... de fik lov til til deres jagt, og bil nøglerne kunne de hente på det lokale ´kontor´ dagen efter.
Sjovt nok?? måtte de godt gå med våben fra stedet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-12-16 00:00

Tøserne lignede mest et par forvildede teenagere. Dem turde jeg ikke være i nærheden af, med deres skarpladte våben.

Da de gjorde klar til andejagten, var den ene meget opsat på, at få håret ind under hatten, så ænderne ikke fik øje på hende. Hun tænkte ikke på, at hun havde en bred orange bånd rundt om om pulden, der nok kunne ses en km. væk.

Nok ikke en film, Jægerforbundet skal bruge som reklame.

M.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 23-12-16 00:16

Hvor er det sjovt, at læse en diskussion om etik og ordentlig opførsel blandt mennesker, som synes, at det sjoveste i verden er, at dræbe

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 23-12-16 07:16

Jydsk Akademisk Jagtforening har før været nævnt på kandu, nemlig i forbindelse med udlejningsjagt fra et jysk skovgods, som "ejes" af en forfatter, lystløgner m.m.m. (det var her at forfatteren skød op i luften ved start og slut på de forskellige såter, i øvrigt med "lånte" dyre patroner fra én af gæsterne)
Hvis man tænker på dette scenarie, har man desværre et alt for godt billede af den opdragende effekt for nye jægere - mange af disse nye jægere er blot med for at blive set og hørt, hvilket desværre forstærkes i visse kredse ! Det er smart og in at være med i et selskab af overmennesker, der blot vil det gode selskab og som, nå ja, blæser jagten et stykke !!!
Heldigvis er det ikke en sindbillede af dansk jagt som helhed ! Unge jægere skal lære at kunne begå sig på den rigtige og mest hensigtsmæssige måde. Smart tøj gør sgu' ikke en person til en god jæger, men godt selskab er sammen med ældre jægere, som meget gerne vil lære fra sig og invitere på jagt. Vi lærer alle sammen hver eneste dag, også os der har være med fra barnsben af, og det er dét der gør jagt spændende og vedkommende !
Man kan kun opfordre til at invitere unge mennesker med, i første omgang uden våben, således de har tid til at fordøje det de ser og oplever.
Jeg er enig i at DR-filmen var en gang "bræk" - sensationsmakværk, når det er værst og med en stupid ung reporter som gerne ville være in med de "rigtige"

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-16 09:42

Ja, på sin vis en omgang bræk, men siger trods alt mere om de unge end om jagten!

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-12-16 10:52

Bør der kigges på prøven til jagttegn, hvis det som vi ser på filmen er godkendte jægere, set ud fra Skov Og Naturstyrelsen.

Jeg er sgu rystet i min jagt sjæl, med den jagt opfattelse og skydning samt en licensbetalt tv kanal mishandling af danske jægere.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-16 11:40

Jeg tror, at det du skriver betterwisser, er det den almindelige dansker tænker, altså hvis de orker at se udsendelsen, folk står sku af.
Det er lidt ligesom Amalie nr. 2.

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 23-12-16 11:55

Amalie tegner kun sig selv, her er der tale om et inkompetent tv indslag og ditto jagtselskab, eller hvad man kan kalde dem, som åbenbart har fået taget et jagttegn, så den sammenligning ligger langt fra, den slags burde aldrig kunne erhverve et jagttegn eller riffel tilladelse.
Mvh
BW

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 23-12-16 12:00

Næ, det er grotesk, fuldstændig enig, og den slags unge vinder ikke i den almindelige danskers øjne, og det er da en trøst.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-16 16:39

Citat
Hvor er det sjovt, at læse en diskussion om etik og ordentlig opførsel blandt mennesker, som synes, at det sjoveste i verden er, at dræbe
Siger du også sådan til din slagter når du køber flæskesteg ?

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-16 17:19

Ikke nok med at vi dræber smukke rådyr - vi hakker sgu også kødet. Mere perverst kan det vel næppe blive . Øh! Man kan også købe hakket kød hos slagteren. Men alligevel.
Sønnens og min sidste jagtdag på reviret i 2016. Sønnen nedlagde en pæn buk. Flot arbejde.

Hmmmmmm Måske skyldes kvindernes stigende interesse for jagt forventningen om, at de kan score en godsejer eller jurist.

Mvh.

En træt Tonganeser.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-12-16 19:33

Citat
Måske skyldes kvindernes stigende interesse for jagt forventningen om, at de kan score en godsejer eller jurist
En kvinde scorer en godsejer kan jeg gå med til, men en jurist!? Generelt set, er juristen en impotent tørvetriller, som kun kan terpe lovstof fra Karnov Ja og svinge sin "galfkølle"

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-16 23:13

OK, ok! Forstår din pointe, men nutidens moderne golddiggers er sgu da ligelad med om fyren er smalskuldret, hængerøvet og tyndbenet og udstyret med en enorm gynter, bare det guldindfattede dankort rummer et solidt indestående. Det tabernakel vi så i filmen skærper givetvis en masse kvinders lydt til at få jagttegn - og dermed adgangsbillet til kredse med kroner på kontoen. Vi havde faktisk et eksempel i den nærmeste familie, hvor en ivrig jæger og arkitekt så sig varm på svigerinden, da han traf hende på en jagt på et eller andet gods. Han troede givetvis, at jagtlykken nu stod for døren med adgang til en fin jagt på Sjælland - og da hun samtidig var velhavende tandlæge, gik det som det gjorde. De blev gift, men om hun efterfølgende ulejligede sig på jagt sammen med magen? Næh!. Arkitekten var efterfølgende overladt til sig selv og de jagter, han kom på i diverse konsortier.
Ak ja! Jeg voksede op hos min bedstefar, skytte i Silkeborg Statsskovdistrikt, og han lærte mig alt om hvordan man beter sig i naturen. Ham takker jeg for meget. En god mand med en sund politisk holdning. Jeg savner ham stadig. Tænker altid på ham op mod jul, hvor der blev afholdt jagter for de ansatte i skovvæsnet.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 23-12-16 23:16
Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 24-12-16 06:41

Kære Tonga.

Måske skyldes kvindernes stigende interesse for jagt forventningen om, at de kan score en godsejer eller jurist.

Eller en forfatter og engineer, eller måske en globetrotter som har trådt Fru Marcos tæer i smadder ???

Med ønsket om en rigtig glædelig jul til alle, uanset "penge på kistebunden" !!

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 24-12-16 13:47

Ja, det må den ondelynemig have været et chok for Fru Marcos`s veninde, da hun opdagede hvordan pennevennen så ud i virkeligheden - altså før han havde jagttegn.

Hold da helt kæft, hvor der er travlhed i køkkenet. Tør slet ikke gå derud.

Naboen kom forbi i går. Han skulle skaffe plads til 3 megastore kalkuner og spurgte, om vi havde plads til "kreaturerne" i en af fryserne. Vi kunne kun få plads til et enkelt monster og spurgte derfor, om det ikke var synd for sådan en Birdie at være uden fryser. Men nej. På en eller anden måde blev der plads.

Det regner udenfor. Jeg har bundet en grankvist på den buk, som min søn nedlagde i går. Den hænger fint og højt under mellemoverdækningen af udhus og drivhus.

Så er det nu - om en time.

Mvh.

Tonganeseren - og endnu engang glædelig jul til alle.

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 24-12-16 15:54

Tak for svaret katekismus.

Glædelig jul

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-12-16 16:00

Tak for "underholdningen" og glædelig Jul og godt Jagtår 2017 (renset for amatører)

Mvh Steen