/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
MacBook Pro konfiguration
Fra : myg
Vist : 251 gange
100 point
Dato : 15-12-16 23:19

Min gamle MacBook skal skiftes ud, men jeg er noget i tvivl om med hvad???
Jeg arbejder gerne med musikoptagelse og -redigering samt billede/videoredigering

Så hvordan kombineres nedenstående faktorer til en ydende maskine (uden at skulle ofre 20 kilo )
Kan man prioritere faktorerne med hensyn til min brug af maskinen - altså hvad er vigtigst, nr 2, nr 3 osv.

1) dualcore vs quadcore
2) i5 vs i7
3) Processorhastighed
4) 8Gb vs 16 Gb RAM
5) Grafikkort - nu har jeg både Intel HD Graphics 288 MB og NVIDIA GeForce GT 330M - er de nye indbyggede kraftige nok

Ved godt, det ikke er let, men kom venligst med nogle kvalificerede bud Tak!

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 18-12-16 13:05

1) dualcore vs quadcore - 4 kerner
2) i5 vs i7 - i7
3) Processorhastighed
4) 8Gb vs 16 Gb RAM - 16
5) Grafikkort - nu har jeg både Intel HD Graphics 288 MB og NVIDIA GeForce GT 330M - er de nye indbyggede kraftige nok - sikkert udmærket til privat brug, har selv et ældre AMD og det virker fint til mit brug, men kunne sikkert blive bedre hvis jeg ofrede penge på et andet grafikkort
8 eller 16 gb ram? min maskine bruger sjældent over 3- 4, så jeg var glad for at jeg ikke købte 32GB, selv har jeg i7 processor, som meget sjældent løber op i MAX forbrug, kun hvis jeg har 8 eller flere video klip der skal konverteres på samme tid - samt SSD disk af den hurtige slags 500/500mb i læs og skriv.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-12-16 15:25
Godkendelse af svar
Fra : myg

Dato : 18-01-17 00:36

Tak for svaret mig-selv.

Også tak til Stouenberg. Lækkert forslag, der kun lige mangler en 512 Gb disk, men det gør den så desværre for dyr.

Begge svar mangler dog et forslag til hvor man kunne spare lidt, når disk og RAM er fastlagttil 512 Gb og 16 Gb.
Kunne en i5 med større klokfrekvens så være en realistisk mulighed - for grafikken er kun som indbygget Intel i den prisklasse kan jeg se, så fred være med det. Hvad er forskllen på de to forskellige Iris numre ???
Ja, der er stadig mange ubesvarede spørgsmål