/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Telia prøver at 'sno sig' med usandheder
Fra : molokyle
Vist : 480 gange
200 point
Dato : 14-12-16 18:44

Læs : http://kandu.dk/spg177241.aspx

..og artiklen (Nationen!) i Ekstrabladet ...samt mine og andres kommentarer:

http://ekstrabladet.dk/nationen/telia-bad-mig-fise-af-kontanthjaelpsmodtager-uden-pas-og-koerekort/6449409

Butikken må da have et overvågningskamerera (..lydoptager?), så det tydeligt fremgår; hvem som har 'ret' og hvem der taler usandt?

Kan jeg få 'aktindsigt' i denne video/lydoptagelse?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-16 20:26

Er det dig der ´surmuler´ ? MED GOD GRUND:
Citat
- Det er altså Henrik selv som ikke ønsker at blive hjulpet, skriver Telias presseafdeling.

OG FUCK kan/ du ikke,,altså siden her..

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 200 point
Dato : 14-12-16 20:28

Nej, det kan du desværre ikke, men mindre Telia frivilligt vil give dig det.
Juraen om aktindsigt er sådan, at det kun er i forholdet mellem borgere og offentlige myndigheder, at der gælder aktindsigt. Offentlighedsloven bestemmer, at en borger, der er part i en sag kan forlange at få indsigt i de dokumenter, der har med sagen at gøre. I vores tidsalder, hvor meget er digitalt, gælder det selvfølgelig også dokumenter og notater m. v., selv om de kun findes digitalt.
De fleste jurister vil nok være enige om, at regler om aktindsigt også gælder i forholdet mellem personer og foreninger, f. eks. hvis en person er medlem af en boligforening og har en ansøgning eller klagesag kørende hos foreningen; så kan man formentlig også kræve at se de relevante dokumenter, selv om det ikke er en offentlig myndighed.
Men der gælder afgjort ikke noget tilsvarende i forholdet mellem kunde og erhvervsvirksomhed.
Man kan forstå, at denne sag ligger dig meget på sinde, og jeg håber også, at du finder en god læsning. Kan det ikke lade sig gøre at købe et mobilnummer i Netto eller hos Coop; der skal du sikkert også oplyse dit cpr-nummer, når du opretter, men de kræver vel næppe billedlegitimation. Eller hvad med likeamobil eller et af de andre mindre? Er der ikke et forum for mobilkunder, hvor du kan få ekstra kvalificeret info fra andre brugere af mobiler?

Jeg synes du skal glemme alt om de store dominerende teleselskaber, de er ganske enkelt for sikre i sadlen og føler sig uden tvivl højt hævet over kunderne.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-16 20:40

Citat
Kan jeg få 'aktindsigt' i denne video/lydoptagelse?

Har de optaget samtale på video/ lyd uden at opgive at ´butikken´ er overvåget - er det ulovligt at optage - men så kommer de sikkert med en anden og mere ´uddannelse/ oplærings´ givende forklaring.. hvis de har ? optaget dig.
PÅ DEM.......

Det skulle ikke ? undre mig at der kommer tilbud fra andre selskaber, i den forbindelse.
Som skrevet før, har jeg samme selskab (og sikke en kunde formidling) og holder næsten kun fast fordi jeg ikke kan få billigere/ bedre.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 14-12-16 20:46

Citat
Men der gælder afgjort ikke noget tilsvarende i forholdet mellem kunde og erhvervsvirksomhed.

Man må ikke filme/ optage lyd = uden det først er blevet meddelt at samtalen optages/ video eller lyd, og det mener jeg der har været dom for.
Selv Politi skal have en Dommerkendelse på samme.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 23:05

Oldboston -> Forklar mig lige:

Man må optage film/billeder og lyd af kunder i sin butik ..af kunderne?
(.OG det er oplyst til kunderne; at de bliver (video-)overvåget ..mig-selv?)

Selvsamme kunder kan ikke åbenbart ikke kræve indsigt i/adgang til disse informationer?

Hvorledes hænger dette sammen?

Registrerer man kunder, men vil ikke frigive disse registreringer?

..med hvilken lov-hjemmel?

Dén holder vist ikke engang i Byretten!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 23:12

oldboston ->

Citat
Jeg synes du skal glemme alt om de store dominerende teleselskaber, de er ganske enkelt for sikre i sadlen og føler sig uden tvivl højt hævet over kunderne.

NETOP derfor ..er det mig så meget mere magtpåliggende, at få disse forhold frem i lyset

INGEN er større end at de kan falde omkuld og må bide i græsset. (Kanvassen).
Man skal bare afgive det velplacerede og 'dræbende' kæbestød
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 23:21

Grunden til at jeg ønsker overvågningen udleveret? ...er; at da kan jeg 'bevise'/dokumentere at Telias presseafdeling fylder selvsamme presse med løgn.

Hvilket i nærværende artikel får mig til at fremstå som en 'IDIOT'.

Jeg har også skrevet til journalisten ..INDEN artiklen nåede pressen:

Citat
Telias udlægning kan jeg ikke genkende i deres fremlægning af mit besøg i butikken. Vred blev jeg først, da jeg blev afvist med begrundelsen : UDEN pas eller kørekort som fotolegitimation kan vi ikke hjælpe dig. Da jeg jeg bad om at tale med bestyreren, så gentog han blot samme lirum-larum: Ingen pas ..ingen kørekort? INGEN handel. Han kunne i det mindste have vejledt mig i stedet. Nej; jeg fik besked om at købe mig et pas.

Endnu mere 'tosset' blev jeg da jeg kom tilbage for at bede om foretnings adresse ...som ikke umiddelbart fremgår af facaden. (..husnummeret er dermod plaseret i Holmbladsgade ved siden af en opgang til privatboliger- Se vedlagt foto.) og bestyren hverken ville opgive stilling, navn eller kontakt info. Jeg blev vist vintervejen med ordene: Den kan du/han bare slå op på nettet: Arrogance i højeste potens.

Det jeg ikke forstår er, at de ikke blot sælger mig telefonen, som kan købes online andre steder uden abonnement, sender mig det nye SIM-kort med Post til min privatbopæl?

Bliver der tale om svindel i den forbindelse? Så er det vel en politi opgave. Dette skal forretningen 'Telia' vel ikke stå til regnskab for?

Jeg har på intet tidspunkt nægtet Telia butikkens ansatte adgang til oplysninger om mit nem-ID, Rejsekort m. foto, kundenummer, telefonnummer ...eller anden legitimation. De fastholdt at jeg skulle fremvise pas eller kørekort/førerbevis ...da det var den eneste legitimation de opfattede som gyldig.

QED. Henrik Mortensen.

Dette kunne jeg godt tænke mig at bevise via 'overvågningen'.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 23:39

Registreringen foregår IKKE i offentligt rum, men på en virksomheds-/privat adresse.

Man skal så selv give tilladelse dertil. Derfor er dette så annonceret (..tror jeg) ved skiltning om video overvågning af butikken.

Nuvel... med hvilken begrundelse kan man så nægte mig at se optagelserne ..og videreformidle mit eget besøg i butikken?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-12-16 23:54

Ps. Hvis den 'kylling' af en butikbestyrer ikke vil have sin identitet 'afsløret' på en video optagelse?

...så findes der tekniske muligheder for at 'sløre' hans kontrafej og fremtoning.

Dette vil dog ikke ændre videooptagelsens genuitet (ægthed: Lokalitet, Dato + Tidsangivelse) ifbm. en evt. retssag.

Han kan forblive 'anonym' som person, men Telia kan ikke løbe fra ansvaret.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 00:41

Iøvrigt mig-selv -> Så er det ikke altid jeg 'surmuler'

http://peecee.dk/upload/view/451208
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 01:50

Hvad bli'r det næste? At man skal fremvise pas og kørekort før man kan gå ind i Brugsen for at købe ½ liter mælk og 6 tomater? Man har jo 'kredit' fra man lægger 'varen' i kurven ..til man har betalt ved Kasse 1 ! For; hva' nu hvis man betalte med hvidvaskede penge? Løn for 'sort' arbejde? Narkoforetjeneste? ...eller anden form for illegitim indkomst? Det skal 'forretniningen selvfølgelig gardere sig imod ..ik' os'? ..eller er den form for svindel ikke en politiopgave? Er vi igang med at overlade private virksomheder at opretholde lov og orden?

</MOLOKYLE>

..som har svær ved at finde ro ..eller hoved eller hale i denne 'historie'
Derfor dette sene tidspunkt for et indlæg. Jeg er 'normalt' et morgenmenneske som går i seng kl. 09.30.DUT ..læser en times tid ..og sover trygt til klokken er 5-6 stykker
I arbejde ..eller ej!
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 15-12-16 14:01
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 20:05

Sidste nyt:

Citat
Henrik M 15. dec. 2016 19.34

NU... har jeg taget 'konsekvensen':

Købt en Mobil i El-Giganten istedet. De havde ikke lige den model, som jeg ville have på lager (..de oplyste mig om; at omtalte Model: Sony M4 faktisk var under udfasning) men så købte jeg en lidt større og nyere model M5 ...mod et godt "tilbud" (Kontant-rabat.) ..næsten samme pris.

Nu vil jeg så imorgen så 'prøve' at overføre mit nuværende abonnement til et nyt Micro-SIM kort via Telias selvbetjening ..og så få fremsendt Micro-SIM kortet, som hører til denne telefon ...til min private adresse. (Postkasse).

Se: Dét var en oplysning jeg kunne bruge til 'noget' !

Ikke Telias egne medarbejdere, som holdt fast i: "PAS og/eller KØREKORT" som eneste mulighed.

Hvis I (andre) undrer jer over at jeg holder fast i mit Telia abonnement?

Så kommer 'forklaringen' her:

Jeg ..og mine nærmeste venner er BIOGRAFGÆNGERE!

Telia har en 'service' der følger med et abonnement hos alle Teliakunder'.

Det hedder 2FOR1 Tirsdage.

Dvs. at jeg en gang om ugen kan tage en ven/veninde med i Biffen til halv pris. Går jeg i en måned 3 gange i Bio ...med en ven/veninde, så er abonnement hos Telia praktisk taget GRATIS !!! (..for mit vedkommende.)

En 'ekstra' gratis billet i 50 forskellige Biografer hver tirsdag?

Repræsenterer en værdi på ca. 400 kr. pr, måned.

Dén side af sagen hører også med til 'Historien' ;-)

..og den ROS skal Telia ha' ! PERFEKT !

Deres betjening og håndtering af kunder i deres butik? ..er stadig under al kritik.

For så vidt gælder deres afdeling beliggende Amagerbrogade nr. 41!
...de har ansat en uduelig bestyrer af deres omdømme i butikken: Det ville jeg selv kunne gøre bedre!

Mvh. Henrik M.

Henrik M 15. dec. 2016 19.44

Ps. Ros skal Telias presseafdeling da også ha':

For at sende SHITSTORMEN retur til afsenderen ...med urigtige og løgnagtige oplysninger ! :-(

*IMHO* Henrik M.

Det var vel så det? ..men jeg håber at den usympatiske butikchef bliver indkaldt til en alvorsfuld samtale med Telias HR afdelingen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 20:20

Simpelthen utroligt hvorledes at div. virksomheder & 'magthavere' kan lyve sig ud af problemer til egen fordel nu om dage.

Det værste er næsten at: FOLKET æder deres bortforklaringer råt!

..uden først at smage på det serverede måltid.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 20:28

Slutter her af med et C.V. Jørgensen citat/sentens:

Pøblen dulmes af en jævn strøm af pornografi og tilbudsmad..

...medens overklassen tér sig... præcis; som den har allermest har lyst til!
</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 20:43

Tak for svaret Oldboston

Jeg gentager dog lige for en god ordens skyld spørgsmålet:

Citat
Forklar mig lige:

Man må optage film/billeder og lyd af kunder i sin butik ..af kunderne?
(.OG det er oplyst til kunderne; at de bliver (video-)overvåget ..mig-selv?)

Selvsamme kunder kan ikke åbenbart ikke kræve indsigt i/adgang til disse informationer?

Hvorledes hænger dette sammen?

Registrerer man kunder, men vil ikke frigive disse registreringer?

..med hvilken lov-hjemmel?

Dén holder vist ikke engang i Byretten!

Jeg gætter på at du, om nogen, sidder inde med dette svar?

Venligst </MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 21:00

Ps. Her er den fulde tekst som jeg henviste til tidligere:

Kilde: http://www.ebbemunk.dk/cvs_tekster/cv_Det_rene_Hetleri.html

Citat
Acceptabel adfærd
gi'r mig kvalme & gør mig syg
det vrimler med tilpassede individer
på bagsiden af hver en storby
mens overklassen ter sig
præcis som den har allermest lyst til
.
Utilfredsheden stiger
men man fornemmer intet had
pøbelen dulmes af en jævn strøm
pornografi & tilbudsmad
mens overklassen ter sig
som den har allermest lyst til
.
Så jeg pakker mit gear
jeg pakker mit grej
vi havde det okay sammen
men måske bedre hver for sig
.
Masserne holdes nede
af et godt gemt bourgeoisi
et illegalt Hans Hetler lignende
tragikomisk bogholderi
som ingen ka' sige sig helt fri
for muligvis at figurere i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 22:28

..og så fik jeg lukket debatten ...for mit vedkommende på Ekstrabladets Nationen!

Efter egen overbevisning på en 'gemytlig' måde ...selvom Pia H. sikkert ikke finder jeg liiiiiige er hendes kop The:

Citat
Henrik M 15. dec. 2016 22.14

..og så er det ikke altid at jeg ser så sur ud som på billedet der indleder artiklen:

http://peecee.dk/upload/view/451208/full

Som afslutning:

Tak til alle deltagere i denne tråd for en god debat ..holdt i en sober, men under tiden skarp tone, uden brug af sprogets værste gloser. Således løser man 'problemer' og uoverensstemmelser. Dialog ...hvis man ønsker den?

HUSK: Man vælger selv sine kampe!

:-) Mvh. Henrik M.

Henrik M 15. dec. 2016 19.44
Ps. Ros skal Telias presseafdeling da også ha':

For at sende SHITSTORMEN retur til afsenderen ...med urigtige og løgnagtige oplysninger ! :-(

*IMHO* Henrik M.

Pia H 15. dec. 2016 21.43
@Henrik M

Så du erkender at din agenda var et forsøg på at lave en shitstorm imod Telia.....

Henrik M 15. dec. 2016 21.53
@Pia H @Henrik M

Næeh... det var et opråb om at møde/behandle folk uden pas og kørekort med respekt istedet for med mistænksomhed, mistro og halve sandheder.

Et simpelt spørgsmål om værdighed og integritet.

..hvilket åbenbart er en tankegang som ligger dig fjernt?

Kilde: http://ekstrabladet.dk/nationen/telia-bad-mig-fise-af-kontanthjaelpsmodtager-uden-pas-og-koerekort/6449409

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-12-16 22:57

Holda maule... Her gik jeg og troede at 'sagen' havde fået en ende og interessen lagt sig.

Mon Pia H er ansat i Telias presseafdeling?

Citat
Pia H 15. dec. 2016 22.27
@Henrik M

Telia kan jo ikke sende noget retur, som ikke er der vel?

Det er simpel logik, noget som åbenbart ligger dig fjernt?

Jeg hæfter mig f.eks ved at du ikke tog imod tilbudet om at bruge nemid, men fortsatte dit forsøg på shitstorm herinde.

Det tolker jeg som at du ikke ville hjælpes.

Henrik M 15. dec. 2016 22.44
@Pia H @Henrik M

..og jeg tolker dine kommentarer som et forsøg på at miskreditere undertegnede. Istedet burde du måske bore lidt dybere i Telias pressetjenestes troværdighed?

Go' fornøjelse!

Det er ikke gået op for 'damemennesket' at Telias pressetjeneste har fyldt nationen! ...medn en gang newspeak og intetsigende vrøvl som dels intet har med sagen at gøre endsige bare indeholder et gran af sandhed.

Hvor 'dum' har man lov at være?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-16 00:14

Jeg har en nagende fornemmelse af, at det er denne Pia jeg debatterer med:

http://piafrahm.dk/referencer/udtalelse/

Altså: http://piafrahm.dk/

...eller også er jeg bare lidt paranoid?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-12-16 01:37

Der er i mine øjne nogle 'sjove' sammenfald:

https://dk.trustpilot.com/users/57fd31c10000ff000a4c9d1a

Bemærk: Denne anmeldelse er skrevet for 35 timer siden!

Altså umiddelbart efter/samtidig jeg lagde mit første indlæg på Nationen!

Googler man : "Telia Pia" ...så dukker Pia Frahm igen op ...som reklame til højre for søgningen i et annonce felt.

Det 'sjove' er også at denne 'Pia H' ...hvem det så end måtte være? ...følger mine kommentarer hele vejen rundt i forløbet og kommenterer på indlæg jeg skriver til andre debattører i tråden ...som DEN ENESTE!

Normalt ville jeg kalde en sådan person for en Troll: https://da.wikipedia.org/wiki/Troll

Her tror jeg dog at agendaen er en helt anden: At få mig til at fremstå som selve kernen i problemet. Med andre ord: Et bestillingsarbejde! Købt og betalt af Telias presseafdeling til en bålslukningsmanøvre de ikke offentligt vil lægge navn til.

Ikke noget jeg har tænkt mig at forfølge yderligere. Det er mit liv sgu for kort til, men alligevel...
Tanken er der
Iøvrigt kan jeg komme til at brænde nallerne fælt, hvis jeg tager fejl. Det skal jeg bestemt ikke nyde noget af!

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 17-12-16 21:02

Journalisten fraråder mig iøvrigt ...lige som Oldboston ..at gå i direkte clinch med Telia koncernen:

Citat
Jeg tror ikke, der kommer noget ud af et søgsmål, andet end dyre advokatregninger. Og du får iøvrigt da mindre shit end Telia gør vh ****

</MOLOKYE>