/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
Count
Fra : Noxi
Vist : 503 gange
150 point
Dato : 25-06-03 22:59

jeg har fået en count i php...

$fil = "hits.dat";
$foo = fopen($fil, "r") or die("Scriptet kunne ikke åbne ".$fil);
$fstring = fread($foo, filesize($fil));
echo "$fstring";
fclose($foo);

$bar = fopen($fil, "w") or die("Scriptet kunne ikke åbne ".$fil);
$fcounted = $fstring + 1;
$fout= fwrite($bar, $fcounted);
fclose($bar);

<--- sådan ser den ud... men hvordan får jeg lov til at åbne hits.dat...

den skriver --->

Warning: fopen(hits.dat) [function.fopen]: failed to create stream: Permission denied in F:\inetpub\wwwroot\Index.php on line 8
Scriptet kunne ikke åbne hits.dat

<--- mærkeligt... hvad skal jeg gøre har i en jeg kan bruge i stedet for den??? pl hjælp...

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 25-06-03 23:59

hvordan giver jeg lov til at åbne en fil... når det er på min egen com. ??? pl... hjælp...

Kommentar
Fra : Jin2k

Dato : 27-06-03 18:08

Hmm... Jeg går ud fra at du kører IIS. Du skal sikkert ind og rode med permissions og sådan noget.
Personligt kører jeg apache, så jeg kan nok ikke hjælpe dig så meget, men jeg ved da at hvis man kører php i safe-mode kan det skabe problemer med fil-læsning o.l. Du kan se i din php.ini om den kører i safe-mode.
Ellers ville jeg foreslå at tjekke din IIS-dokumentation...
- Jin

Kommentar
Fra : Noxi

Dato : 12-07-03 19:05

Jin2k hvor kan jeg da download apache ???

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 150 point
Dato : 29-08-03 06:05

Apache findes på www.apache.org

Min løsning på en tæller i php er:

<?
// ------ tæller opdater start
$counterfile="hits.dat";
if (!file_exists($counterfile))
{
$stack=1;
$file=fopen($counterfile,"w+");
fputs($file,$stack);
fclose($file);
} else {
$file=fopen($counterfile,"r");
$tot=fgets($file,20);
   $tot=$tot + 1;
fclose($file);
$file=fopen($counterfile,"w+");
$tot=fputs($file,$tot);
fclose($file);
}
// ------ tæller opdater slut
?>
Den virker for mig(bruger webhotel), håber at den osse virker for dig !

Godkendelse af svar
Fra : Noxi

Dato : 01-09-03 13:07

Tak for svaret natmaden.