/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Vise skærm på TV med HDMI
Fra : o.v.n.
Vist : 325 gange
400 point
Dato : 11-12-16 13:10

Når jeg vil vise billeder fra computeren på TV skærmen med HDMI kabel kan jeg ikke få billeder på TV skærmen, det har virket for et års tid siden det er sjældent at jeg bruger kabel så jeg kan ikke huske præcis hvornår problemet opstod, jeg kan streame billeder til TV men der bliver en tænkepause mellem hvert billede og det ser lidt dumt ud når der er tilskuere
Der må være et eller andet jeg gør forkert men hvad?
Jeg husker ikke at der var problemer første gang jeg brugte TVet som computerskærm, det var bare i med kablet og indstille computeren til at vise 2 skærme men nu er der sort skærm på TV
Computeren er med Windows 10 og TV er et 42' Philips smart TV

Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 400 point
Dato : 11-12-16 15:52

Jeg har brugt "2 skærme" ved at "trække" pc vinduet over på TV'et, virker stadig ...
Det kræver selvfølgelige at TV står til den rigtige HDMI indgang.

God Jul

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 12-12-16 04:11

Kan det være din pc der ikke har den rigtige skæmopløsning, selv kan min skærm ikke køre med for lille opløsning

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 13-12-16 06:48

Er billeder = Video eller stilbilleder ?
For hvis der bruges Video Overlay kan dette på være aktivt på en skærm

http://www.tweak.dk/forum/board6-software/94341-h-264-video-afspilningsproblem/
-
Hvis det er stilbilleder så har du sat forkert opløsning på HDMI udgangen, og fjernsynet kan ikke vise denne opløsning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 14-12-16 13:16

Tak for forslagene, jeg har ikke haft tid eller lejlighed til at afprøve noget endnu men til weekenden bliver et svar accepteret

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-12-16 23:27

Tak for svaret Stouenberg. det var din kommentar om at bruge den rigtige indgang som løste problemet for mig, jeg fjerne de HDMI indgange der var og oprette nye med stikkene sat i, nu kan TVet igen bruges som computerskærm men hvorfor den indgang som Computer ikke virkede mere er stadig et mysterium

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-16 00:14

Problemet blev løst ved at jeg slettede de genveje der var til de 2 HDMI indgange og oprette nye, det er stadig et mysterium hvorfor genvejen Computer ikke virkede når den havde virket en gang

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-16 00:15

Tak for svaret Stouenberg. du kom tættest på ved at nævne det med HDMI indgange

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-12-16 00:18

Min accept fra i aftes er med kan jeg se men pointene blev ikke uddelt før nu trods gentagen forsøg

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-12-16 09:08

Det var så lidt o.v.n., god Jul/Nytår til dig og dine.

Mvh Steen