/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Kamelvendinger
Fra : vagnr
Vist : 516 gange
200 point
Dato : 29-11-16 22:41

Når man sejler med sejl, vender man som regel med forenden op i vinden, men engang imellem drejer man væk fra vinden, bommen banker til den anden side, står man i vejen risikerer man at stå i vejen og brække et ribben/ryge i vandet, det kaldes at kovende!

Kameler er større end køer, kamelvendinger er endnu voldsommere end kovendinger, den nye kalv-regering har godt nok vendt voldsomt rundt, fået en aha-oplevelse af virkeligheden.

Som det hedder "Loven (i betydning løfte) er ærlig, holden besværlig."

Anders fældede træet, der skal stadig betales for at køre over Storebælt, folkeskolen skal ikke nedlægges osv.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 210 point
Dato : 29-11-16 23:01

Det forlyder at Anders måtte lukke ned for Excel før han fik de ideer.

Der er håb endnu.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 30-11-16 02:06

Så meget for liste I

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 07:58

Der er lidt galt med dit 'billede' vagnr. Du må genopfriske din maritime sprogbrug:

Når man vender et sejlskib, så man under vending ( ..eller et kryds) får vinden fra agten istedet for over stævnen, så hedder det ikke at kovende, men at bomme. En kovending er blot en 180 graders vending uanset om man bom'er eller ej.

Regeringen risikerer altså en over nakken, hvis den skifter kurs og bom'er (..krydser i medvind). Krydser den i modvind? ...så risikerer regeringen det der hedder: En slingrekurs.
Det er tegn på dårligt sømandskab, hvis ikke man kan holde kursen
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 09:42

Når vi taler om regeringen, synes jeg nu kovending er bedre en bomme,
og ja, kalv er bedre en vlak.

I vor avis får Audi Anders laveste karakter, og Vestegnens Audi forhandler melder alt udsolgt.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 30-11-16 13:13

Citat
Det er tegn på dårligt sømandskab, hvis ikke man kan holde kursen

Så sandt som det er sagt, men det er ikke nemt at være skipper når der er 22 rorgængere.
Tyskland har ca. 82 mill. indbyggere.
Det klares med 17 ministre.
Schweiz har ca. 8 mill. indbyggere.
Det klares med 7 ministre.
Danmark har små 6 mill. indbyggere.
Det kan næsten sikkert ikke klares med 22 ministre.

På 3½ år har "løkkedrengen" brugt 44 ministre, 7 regeringsrokader og 2 ændringer i statsrådets sammensætning.

Ikke underligt at det er svært at holde kursen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-11-16 14:36

Husk lige hvor anders s og ko. kommer fra....................er det ikke fra det hensyngende parti, som jo altid kun sejler med forsejl - fordi det er hurtigere at skifte kurs, hvis vinden blæser en anden vej.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 15:08

Kamel vendinger findes ikke, men nok elefant overhalinger.

http://www.sommerflid.dk/sm15.htm

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-11-16 16:32

Lad os blive lidt i det maritime.

Jeg tror at regeringen har gang i en Grønlandsk Kajakvending!

HELE vejen rundt...

For øjeblikket er den midt i en sådan vending (..med hovedet under vandet [..eller under armen] ?) ..kommer man ikke op på den 'anden' side igen? Tjaeh..så druknede man midt i 'succesen'
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-16 16:37

Desto hurtigere vi får et folketingsvalg desto hurtigere får vi fat om nældens rod, og får løst de problemer DK står overfor. Dags dato koster kulturberigelsen pr. dansker - fra nyfødt til olding, den nette sum af 5.000 kr.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-11-16 20:53

Citat
Desto hurtigere vi får et folketingsvalg desto hurtigere får vi fat om nældens rod, og får løst de problemer DK står overfor. Dags dato koster kulturberigelsen pr. dansker - fra nyfødt til olding, den nette sum af 5.000 kr.

Mon dog, tøsetulle vil for enhver pris undgå et valg foreløbig, i håb om at DF's løgne og svindelnumre bliver glemt inden valget

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 30-11-16 22:17

Nå, så er jeg ikke den eneste der synes at tøse tulle fripasser og ikke vil tage et ansvar selv.
Jeg kan godt forstå han gerne ser et meget fjernt kommende valg. Efter Messer Swieg...

Men nu er Fokus mere på løftebryderen Audi Anders,
og Gud hjælpe mig, Pape fra min hjemegn.

Jeg er sikker på at ingen af dem kan sejle lige ud,
men om de så går over højre eller venstre halse, ved jeg ikke?

>så hedder det ikke at kovende, men at bomme.

Jeg er sikker på at de nok skal blive belært om Bomme, her nede ved grænsen fra DF,
men jeg er også sikker at de begge snart begge begår Bommerter...

Det er lige før at jeg ønsker mig de røde lejesvende tilbage.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 30-11-16 23:56

Citat
Mon dog, tøsetulle vil for enhver pris undgå et valg foreløbig, i håb om at DF's løgne og svindelnumre bliver glemt inden valget

Citat
Det er lige før at jeg ønsker mig de røde lejesvende tilbage.

I glemmer én ting, mine herrer. Og det er; at det er tøse tulle som skal agere sikkerhedsnet under skrigeskinken når hun bliver statsminister
A = Socialdemokratiet 1,0
O = Socialdemokratiet 2,0
I A+O regeringen bliver tøse tulle finansminister og skrigeskinken bliver statsminister.

"Dansk Folkeparti, I mine øjne er I nu blevet stuerene" Vil Poul Nyrup for fremtiden sige

Citat
Jeg er sikker på at de nok skal blive belært om Bomme, her nede ved grænsen fra DF,
men jeg er også sikker at de begge snart begge begår Bommerter...
Sønderjylland er DF-land. Og Svend, hvad er det for bomme du taler om..? Jeg har ikke set én eneste bom - og der kommer heller aldrig bomme. Noget andet er grænsekontrol, og den skal bestå til tid og evighed, sammen med danske kroner og et godt og velfungerende Forsvar.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 01-12-16 07:37

Citat
Noget andet er grænsekontrol, og den skal bestå til tid og evighed, sammen med danske kroner og et godt og velfungerende Forsvar.

Og så lader vi de gamle pisse i bukserne og føde afdelingerne gå ad h-- til, kaster 90 milliarder i angrebsfly, bomber Syrien tilbage til før stenalderen og når så de syriske flygtninge når den danske grænse bliver de sgu' mødt af DF'ere med skilte "rejs hjem hvor i kom fra"

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 07:38

RØDT kryds ...i kalenderen altså. Der er noget jeg er enig med Tommy om:

Citat
Noget andet er grænsekontrol, og den skal bestå til tid og evighed, sammen med danske kroner og et godt og velfungerende Forsvar.

Hvorledes et sådant 'nationalt' forsvar skal skues sammen, hvilket materiel der er brug for og hvilke 'operationer' vi skal involvere os i? ...bliver vi til gengæld nok ikke på samme vis forbrødret om.
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-16 09:17

Citat
Og det er; at det er tøse tulle som skal agere sikkerhedsnet under skrigeskinken når hun bliver statsminister

http://www.b.dk/politiko/barometeret siger her for 4 dage siden 51,8% til "de røde" (det flertal har været der længe, i målingerne), så tøsetulle kan roligt holde sig til at være støtteparti for kalvene, "indtil solen (eller vælgernes hukommelse) brænder ud"!

Vælgerdemensen sker nok en del hurtigere end solstoppet

Sidespring skal der til, i denne sammenhæng, ihvertfald, ham den "nye" DF'er, Peter Kofoed, har imponeret mig (ikke at jeg ville stemme på ham, men alligevel), jeg tror han bliver formand for DF når Tulle stopper, måske skal han bare i gang med at bruge gule Post-it lapper, så er den helt sikkert hjemme

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-16 11:20

Citat
Og så lader vi de gamle pisse i bukserne og føde afdelingerne gå ad h-- til, kaster 90 milliarder i angrebsfly, bomber Syrien tilbage til før stenalderen og når så de syriske flygtninge når den danske grænse bliver de sgu' mødt af DF'ere med skilte "rejs hjem hvor i kom fra"
dabj, hvad har det med grænsekontrol at gøre..???? Siger du, at grunden til de gamle pisser i buskerne er fordi vi har grænsekontrol

Citat
http://www.b.dk/politiko/barometeret siger her for 4 dage siden 51,8% til "de røde" (det flertal har været der længe, i målingerne), så tøsetulle kan roligt holde sig til at være støtteparti for kalvene, "indtil solen (eller vælgernes hukommelse) brænder ud"!
Nogen erfarer noget nyt hver dag - andre igen vil ikke tage ved lære af erfaringerne - bla. dig vagnr. Meningsmålinger viser forkerte tal HVERGANG. Vi så det med Brexit, vi så det med afstemningen vedr, Europol - og sidst men ikke mindst, vi så det under den amerikanske valgkamp. OG, som rosinen i pølseenden, vi ser det gang på gang og op til hvert eneste folketingsvalg, hvor meningsmålinger altid viser at DF får 2% mindre - men DF får altid 2% flere.

Citat
Sidespring skal der til, i denne sammenhæng, ihvertfald, ham den "nye" DF'er, Peter Kofoed, har imponeret mig (ikke at jeg ville stemme på ham, men alligevel), jeg tror han bliver formand for DF når Tulle stopper, måske skal han bare i gang med at bruge gule Post-it lapper, så er den helt sikkert hjemme
Ja, han er ikke uden evner. Man får helt lyst til at stemme på DF.

Og den glade nyhed. Fiz Fiz skal ud ad landet

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-16 11:30

Citat
og hvilke 'operationer' vi skal involvere os i? ..
INGEN i Mellemøsten. Forsvaret skal udelukkende bruges til eget forsvar og selvfølgelig i NATO-regi. Altså til opretholdelse af musketeréden (Et angreb på et NATO-land er et angreb på alle NATO-lande)

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-16 11:39

Citat
Og den glade nyhed. Tillykke Fiz Fiz skal ud ad landet TillykkeTillykke

Han er heldigvis allerede ude af landet, og bli'r ude

Det er da lidt synd for ham og familien, at de ikke kan flytte sammen.........................................

i Palæstina, altså

Tilbage til det kommende valg, Tulle har bestemt ikke travlt med at det bliver udskrevet, før solen brænder ud, så må vi se til den tid!

Jeg ville nødig være så flov over at stemme på et parti, at jeg ikke ville stå ved det i en diskussion, endsige overfor et meningsmålingsinstitut

Men hver sin (u)lyst

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-16 11:48

Citat
Jeg ville nødig være så flov over at stemme på et parti, at jeg ikke ville stå ved det i en diskussion, endsige overfor et meningsmålingsinstitut
Hvad mener du med det..?

Jeg husker, at du på et tidspunkt op til hvor Mette Frederiksen blev valgt til Formand for A sagde, "at nu var du ikke socialdemokrat mere."
Er det dét, du mener..?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 13:22

Kære Kaptajn. Du må have mistet din navigationstalent:

Citat
INGEN i Mellemøsten. Forsvaret skal udelukkende bruges til eget forsvar og selvfølgelig i NATO-regi.

Hvorledes har du tænkt dig at skille de 2 ting ad? (= Ønsketænkning!)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-16 14:20

Citat
Hvorledes har du tænkt dig at skille de 2 ting ad? (= Ønsketænkning!)
Tjaee, måske.
En krig i Mellemøsten kan med lethed vindes - men, ak og ve, det kan freden desværre ikke. Da fred ikke kan vindes, må krigens krudt og kugler, samt tabte liv anses for at være et meningsløst ressource -og tidsspilde. Tidsspilde at hjælpe mennesker som har en ideologi, hvor religion sættes højere end fred og demokrati. Tidsspilde at hjælpe mennesker hvis ære, står højere end deres egne børn -og således er i stand til at slå deres døtre ihjel for at få "naboen" til at tale godt om familien.

Er det så rimeligt, at vi ofrer vores egne sønner på krigens alter, alt imens dem, vi har hjulpet med ophold, asyl, statsborgerskab, drager tilbage til hjemlandet for at gå i krig imod vores sønner.
Næppe..!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 14:52

ØV ..igen er vi enige:

Citat
En krig i Mellemøsten kan med lethed vindes - men, ak og ve, det kan freden desværre ikke.
Er det så rimeligt, at vi ofrer vores egne sønner på krigens alter?

Næeh... Hvis det var militære løsninger som afgjorde 'sagen' havde 'VI' vundet for længst:

NUKE'M'HIGH !

Din konklusion omkring konfliktløsning ved militærmagt afgik ved døden sammen med Clausewitz:

https://www.krigsvidenskab.dk/milit%C3%A6r-strategi

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 01-12-16 14:56

Ps. Må jeg lige minde om:

Citat
..et berømt Clausewitz citat:

"Krig er blot en fortsættelse af politik med andre midler"

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 01-12-16 15:10

Citat
Jeg husker, at du på et tidspunkt op til hvor Mette Frederiksen blev valgt til Formand for A sagde, "at nu var du ikke socialdemokrat mere."
Er det dét, du mener..?

Nej, jeg meldte mig ud af S for et år siden, da jeg syntes Mette F trak for langt mod DF, velsagtens i et forsøg på at omklamre dem til døde, hvad der er et dødfødt projekt, ud over at det er mod sossernes "sjæl".

Siden har jeg ikke fundet ud af hvem jeg vil stemme på, men alligevel vil jeg hellere have et valg før end siden. Det er ikke sandsynligt, men giver mig tid til at beslutte mig!

Citat
Tjaee, måske.
En krig i Mellemøsten kan med lethed vindes - men, ak og ve, det kan freden desværre ikke. Da fred ikke kan vindes, må krigens krudt og kugler, samt tabte liv anses for at være et meningsløst ressource -og tidsspilde. Tidsspilde at hjælpe mennesker som har en ideologi, hvor religion sættes højere end fred og demokrati. Tidsspilde at hjælpe mennesker hvis ære, står højere end deres egne børn -og således er i stand til at slå deres døtre ihjel for at få "naboen" til at tale godt om familien.

Er det så rimeligt, at vi ofrer vores egne sønner på krigens alter, alt imens dem, vi har hjulpet med ophold, asyl, statsborgerskab, drager tilbage til hjemlandet for at gå i krig imod vores sønner.
Næppe..!!

Det har du fuldstændig ret i, den eneste i Dk der har fået en gevinst er Fogh!

For hvad er tabet af mange danske soldaters liv og endnu fleres tab af førlighed, milliarder af spildte kr, terrorangreb i Dk, løgne i Folketinget og skjulte underhåndsaftaler med Bush set i forhold til Foghs karrierre som NATO-generalsekretær?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 01-12-16 15:32

Citat
Foghs karrierre som NATO-generalsekretær
Du har ret. Når jeg ser på Jens Stoltenberg tænker jeg på "Hvordan hulan er det lykkedes for NATO, at få to dårlige leder i rap.
Jens Stoltenberg er nok - i mine øjne - ikke alene et dårligt valg, men i allerhøjeste grad et enormt farligt valg. En 3. verdenskrig har aldrig været tættere på - jeg mener ikke at Putin alene, kan lastes for situationen. Jeg er også meget alvorligt bange for, hvis situationen rigtigt bliver højspændt, bryder Jens Stoltenberg sammen som et grædende barn.
Jeg tror simpelthen ikke, han har mandsmod og store nosser nok.

Grædende statsledere - dem hører Stoltenberg og Obama under.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-16 11:46

Citat
Nej, jeg meldte mig ud af S for et år siden, da jeg syntes Mette F trak for langt mod DF,
Af samme grund skippede jeg DF, men det var pga deres tætte relationer til A

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-16 13:09

Citat
Af samme grund skippede jeg DF, men det var pga deres tætte relationer til A

Du drømmer dig måske tilbage til gamle dage med liste Z?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-16 13:37

Uanset om det er A eller DF støttet, eller begge dele?
Så har den nye regering da allerede lavet noget fornuftigt:
Trukket vore "forsvars" fly hjem fra mellemøsten...

En ko vendig med et forældet F16 fly hedder nok et loop,
en tilsvarende vending, med vore nye dyre fly, uden reservedele, hedder nok et cloop??

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-16 14:13

Citat
Du drømmer dig måske tilbage til gamle dage med liste Z?
Glistrup havde mange gode synspunkter og holdninger. Vi ser i dag, at Glistrup også evnede at skue ind i fremtiden.
Og én ting er stensikkert, får vi ikke styr på indvandringen, så kan det hele være lige meget.

Gå ind på TV2 TekstTV side 178 der vil du finde ud ad, at det, som jeg hele tiden har sagt vedr., at Danmark har verdens højeste skattetryk er ganske korrekt. Danmark ligger på en "flot 1. plads" Danskerne er verdens mest skatte -og afgiftplagede folkefærd

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-16 14:50

Ja, Glistrup havde mange gode forslag,
et af de bedste var en højtaler ved Rønne med budskabet: "Vi har overgivet os".
det kunne have sparet os for mange penge...

Men han betalte jo ikke skat, ligesom Trump.

Hvem skal så forsørge os gamle, børnene, de syge og alle nasserne?

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 02-12-16 15:20

Citat
Danskerne er verdens mest skatte -og afgiftplagede folkefærd Ked af det

Der findes som bekendt, løgn, forbandet løgn og statistik!

Sagen er den, at i Dk har vi, i modsætning til de fleste andre lande, et massivt skattetryk, men i stort set ingen obligatoriske sociale afgifter (selv om Løkkeridderen har, eller er ved, at indføre obligatorisk opsparing til egen pension).

De sociale bidrag trækkes som regel af arbejdsgiveren, inden lønnen udbetales og beskattes, så bliver skatteprocenten lav!

Se

https://www.mm.dk/skattetryk/

Kigger man på den sidste tabels 6 måder at opgøre skat mv på, "vinder" Dk kun i 2/6 modeller.

Såvidt jeg kan se, tager sammenligningerne i artiklen ikke højde for vores "gratis" universiteter, SU, kontanthjælp, sundhedsvæsen, medicintilskud, mv, som ikke findes så mange andre steder!

Min ene bror boede og døde i Frankrig, det kostede langt over 100.000 kroner, og han skulle lige opereres en sidste gang den dag han døde, mens han var i koma!

Når alle vores topsportsfolk og andre der tjener kassen skynder sig at flytte til udlandet er det nok fordi de har været glade for alle gratisydelserne, indtil de fandt ud af at nu skulle de betale for at andre kunne få de samme "gratis" glæder

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-16 15:54

Der er ikke noget der er gratis, alt har sin pris,
Og ikke acceptabelt, at store sports stjerner flytter til skattely i udlandet.
Så er vi tilbage til et nyt forenet EU eller Sports World?

Det samme gælder sundhedsvæsenet, nogen udnyttede de nordiske, gule, sygesikringkort,
(engang, på skiferie, blev jeg kaldt Gibs Eye, med alt betalt)
nu skal de, med reduceret indtjening, være blå, og godt det samme.

Vanvittigt at operere en bror i koma; vi har anderledes og mere positive oplevelser
om vellykkede operationer der, både i Frankrig og Holland, før vi kunne herhjemme...

Men måske er jeg kommet lidt væk fra den nye blå regerings næste kamel vending?

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-16 21:59

Citat
Grædende statsledere - dem hører Stoltenberg og Obama under.
Jeg erkender da, at nogen synes det er mandigt når en mand tuder som en skoletøs, bare fordi noget gør ondt på dem. Fysisk eller psykisk.
Men sandheden er, at den stortudene mand har mistet overblikket. Kort sagt, han er i følelsernes vold - han handler ikke rationelt, det kølige overblik er mistet og pist forsvundet sammen med den lind strøm af tårer, som ruller ned ad kinderne på ham.

For år tilbage deltog jeg i en 6 døgns militærøvelse. Efter hårde strabadser skulle min gruppe det sidste døgn agere angrebsdeling. Hvad vi ikke vidste var, at vi blev taget til fange og blev af "fjenden" i mere eller mindre grad udsat for en psykisk hård tur, hvori der foregik afhøringer med hætte over hoved. Udsat for kulde, blæst, råben og skrigen, mørke og kraftigt lys, skub og puffen. Min Oversergent brød sammen i gråd og havde klart mistet overblikket. Han tænkte kort sagt, ikke rationelt i en presset situation.

Da øvelsen var slut og evalueret fik Oversergenten besked på, at overgå til civil med det samme.

Kort sagt; Skal du græde, så gør det i enrum når situationen/problemet er løst.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-12-16 22:37

Og hvad så nu, med relation til spørgsmålet, jeg blev ikke Oversergent og tudede ikke,
fik kun en halv vinkel, jeg skulle jo læse videre og blive klogere...

Er det Audi Anders eller Pape du frygter vil tude og ikke vil kunne bevare overblikket?

Jeg tror at begge bliver überfordet i nær fremtid,
men så er det da godt, at vi har Tøse Tulle til at tage over...

Ingen af dem har vist været på en øvelse som den du Tommy beskriver??
Og ingen af dem vil kunne klare den bedre end din grædende Oversergent.

>kamelvendinger er endnu voldsommere end kovendinger.
Enig, og så vælger vi nye tøse drenge til at navigere...

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-12-16 23:06

Citat
Og hvad så nu, med relation til spørgsmålet, jeg blev ikke Oversergent og tudede ikke,
fik kun en halv vinkel, jeg skulle jo læse videre og blive klogere...

Er det Audi Anders eller Pape du frygter vil tude og ikke vil kunne bevare overblikket?

Jeg tror at begge bliver überfordet i nær fremtid,
men så er det da godt, at vi har Tøse Tulle til at tage over...

Ingen af dem har vist været på en øvelse som den du Tommy beskriver??
Og ingen af dem vil kunne klare den bedre end din grædende Oversergent.

>kamelvendinger er endnu voldsommere end kovendinger.
Enig, og så vælger vi nye tøse drenge til at navigere...
Hmmmmmm........Med hvilket grund tror du, det er Anders, Pape eller tøse tulle jeg skriver om...? Når overskriften højt og tydeligt indikerer
Citat
Grædende statsledere - dem hører Stoltenberg og Obama under.
Endnu er Anders, Pape eller tøse tulle ikke statsledere - og bliver det sikkert heller aldrig.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-16 05:43

Jeg er ikke helt sikker, men mener at kunne huske noget om at en kovending er, når man fra at have krydset op mod vinden, dvs. har kurs mod vinden, vender båden så man sejler med vinden. Et 180 graders kursskifte. Altså sejler læns med vinden ind fra agten. En ko vender nemlig altid røven mod vinden, når den er på græs. Mange politikere foretager kovendinger, når de kommer i modvind
Så vender de røven til deres vælgere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 03-12-16 07:31

Citat
Så vender de røven til deres vælgere.

Ja, mens de hævder at stå fast

A propos topsportsfolk (og røve), Politikens forsidehistorie i dag, "Ronaldo dribler milliard i skattely"!

Det er nemt at være hellig på andres vegne, men når han har så mange penge, kunne han fx oprette et fodboldakademi for unge talenter!

Han kunne sikkert få fuldt skattefradrag, og være en helt, i stedet for en fupmager, der vender røven til Portugal, der ikke har det for godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-12-16 09:41

Herhjemme dyrkes en helt anden sport af tidligere sportsfolk. Her tænker jeg på en af de medvirkende faktorer til, at Amagerbanken gik på røven:

https://da.wikipedia.org/wiki/Hans_Henrik_Palm

Han 'spiller' lystigt videre ...med andre folks penge!

http://www.proff.dk/rolle/hans-henrik-palm/-/10939337/

..nu bruger han blot sin familie som stråmand dertil.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 07-02-17 20:06

Tak for svaret LuffeA.