/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MacOS / Spørgsmål
10  hawaii7 570
Installation af LSI Ultra 320 SCSI if
Fra : Soren_Steen_Nielsen
Vist : 182 gange
100 point
Dato : 27-11-16 15:06

Jeg har isat en LSI Ulstra 320 SCSI PCIX contoler kort i en lidt ældre mac. Men jeg kan ikke se den nogen steder i MacOS, og jeg kan heller mikke se det nogen steder når jeg tilslutter noget på SCSI-bussen. Jeg går ud fra at der mangler en driver, men jeg har p.t. ikke kunnet finde en mac-driver til kortet på nettet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-11-16 10:15

se om du kan finde driveren her
http://www.avagotech.com/support/download-search
tvivler dog på der er en mac driver

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-16 11:26

Desværre, jeg kunne ikke finde en eneste mac-driver på den side overhovedet.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-11-16 12:05

tænkte det nok, det er dem der har overtaget LSI

maser af microblød drivere her, og nogle få linux

http://members.driverguide.com/driver_search.php?q=LSI+Ultra+320+SCSI&si=2c2a98ea78984303c26bbe364e95e361&st=1480330802&page=1&gqm0=LSI+Ultra+320+SCSI

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-16 12:57

Der var også Linux-drivere via dit første link. Maskinen kører med MacOSX 10. I dit sidste link er der også mac-drivere, blot ikke til mit kort.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-16 13:11

Det er muligt at jeg kan bruge et af driverne i dit sidste link, det prøver jeg i løbet af ugen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 28-11-16 13:25

oki, jeg har bare aldrig hørt/set om LSI drivere til mac

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 28-11-16 15:21

Det ser heller ikke ud til at LSI selv har lavet en sådan driver. Men derfor kan der jo godt findes en 3. parts driver. Der har tidligere været lavet en del af den slags til Linux.