/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC Problemer
Fra : Gumar
Vist : 659 gange
100 point
Dato : 25-06-03 20:03

Jeg har pludselig fået et problem med min PCer,hvis jeg skriver kommer bogstaverne op på skærmen et stykke tid efter at jeg har skrevet dem,det er værst når jeg har Word åben, da kommer tal og bogstaver først efter at jeg holder op med at skrive,og efter et par sekunder kommer der så en hel linie. Kan det have noget med virus at gøre? der er nemlig et par stykker der har fået en mail fra mig uden jeg har sendt nogen,men de kan ikke lukke dem op, jeg synes også den er blevet en del langsommere
Der er instaleret virusskan PC-cillin 2000. Kan jeg have gjort noget forkert, jeg er ikke expert (endnu da)

mvh
Gumar

Kommentar
Fra : hundebol

Dato : 25-06-03 20:42

hej Gumar

Det kan meget vel være virus. Især når det er kommet så pludseligt.
Du skriver at du har en Antivirus fra 2000 - men hvis du ikke har opdateret den, skulle du nok overveje det... der er jo kommet vira og andet skidt siden år 2000!

håber du får det lavet, får jeg ved selv hvor træls en langsom computer er!!

mvh
hundebol

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 25-06-03 20:45

Hej Gumar
Jeg ville nok prøve et andet virus scanner program. PC-cillin er så vidt mig bekendt ikke et af de bedste. Du kan prøve at afinstallere PC-cillin og se om det hjælper. Hvis ikke, ja så er det ikke her "hunden" ligger begravet.
Jeg vil anbefale Panda som antivirus program, det kan du afprøve / hente på http://www.tryus.dk/panda.asp

Et andet problem kan også være at du ikke har PC kræfter nok. Du bør nok lige nævne hvilket hardware du sidder med samt hvor meget RAM der er i din PC og til sidst også din Windows version. Nyere software kan bringe mange ældre maskiner i knæ.

Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 20:45

Uha... Det lyder ikke godt. Der er åbenbart noget der æder dine systemresourcer.

1. Kør scandisk.
2. Opdater dit virus program eller scan via online program : http://housecall.trendmicro.com/
3. Vælg 'Kør' fra Start menuen på processlinien og skriv : MSCONFIG . Vælg så fanen opstart (den længst til højre) og fjern alt der ikke er nødvendigt i din systembakke (systray).

Det burde hjælpe.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : als

Dato : 25-06-03 20:51

Kør en onlinescanning for spyware. Jeg tør næsten garantere dig du har det skidt
http://www.spywarefri.dk/spywarefri-onlinescan.htm
mvh als

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 25-06-03 20:58

Gå op og få en virus opdate, da dit program ikke kender kender virus der er "opfundet" efter den dag de blev færdig med at lave Programmet.
Du kan evt. gå ind i kontrolpanel og under keyboard og rette hastigheden

Kommentar
Fra : nyfigen

Dato : 26-06-03 09:09

Jeg har hørt, at besøg på mange web-steder medfører, at der kommer mange såkaldte spy-programmer der til sidst kan æde alle systemressurcer. Der findes vist gratisgrogrammer der kan finde og fjerne disse spioner.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-06-03 09:20

Ja, og det finder du løsningen på ved at bruge 'als' link ovenfor:

http://www.spywarefri.dk

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jespereh

Dato : 27-06-03 17:46

Har i overvejet at det er mangel på Ram??
Jeg har set flere computere der har gjort det, især dem med for lidt Ram i!

Kommentar
Fra : Gumar

Dato : 28-06-03 12:48

tak til alle der har svaret på mit spørgsmål PC Problemer, Jeg kunne ikke selv klare problemerne, så jeg har haft prof. hjelp,og alt er formateret og lagt ny virusskan ind,så nu dur`det bare igen.

mvh
Gumar

Kommentar
Fra : Gumar

Dato : 28-06-03 12:49

tak til alle der har svaret på mit spørgsmål PC Problemer, Jeg kunne ikke selv klare problemerne, så jeg har haft prof. hjelp,og alt er formateret og lagt ny virusskan ind,så nu dur`det bare igen.

mvh
Gumar

Kommentar
Fra : Razuki

Dato : 28-06-03 14:27

Brug Molekyles forslag. Jeg troede jeg havde 1 eller 2 spionprogrammer inde.
Det havde jeg ikke... jeg havde 10...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-03 20:54

Jamen... Brug også 'als'es, bare for at være sikker. Manden ved hva' han snakker om. Spyware er noget l...

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-03 23:48

Hvis ikke din computer er helt død, gider du så ikke lige komme med lidt respons?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 09:08

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Gumar

Dato : 05-07-04 00:00

Tak for svaret molokyle.