/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Kontrol af konkurrencer og spil?
Fra : nyfigen
Vist : 265 gange
200 point
Dato : 25-11-16 20:56

Overalt ser jeg ordet "vind". Vind et gavekort. Vind en rejse. Vind 500.000 kr. skattefrit.
Køb i dag og vind en iPhone 7.

Der udbydes en mængde konkurrencer og spil i Danmark.

Er der nogen, der checker om alt dette halløj afvikles på en ordentlig måde?

Er der nogen der skal give tilladelser?

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-11-16 21:13

Jeg kan godt forstå, ludomanien trives i bedste velgående. Selv tv reklamer, er fyldt med det.

Citat
Er der nogen, der checker om alt dette halløj afvikles på en ordentlig måde?

En ordentlig måde ?? De eneste der vinder, er udbyderne. Det er vel også meningen, ellers var der vel ikke dette store "tilbud".

M.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 25-11-16 21:42

Nej, der er ikke nogen der holder kontrol med noget som helst,
og hvem skulle så gøre det? hvorfor?? og for hvem???

Vind betyder ikke vind, men en usikker investering, især hvis den er skattefri...

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 25-11-16 23:31

Langt hen ad vejen svindel og humbug - kun de autoriserede spil som staten kontrolerer kan man regne med...

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 200 point
Dato : 26-11-16 12:04

Jeg kan godt forstå, at nyfigen får de svar, der er kommet. Men svarene er kun delvis rigtige. Vi har faktisk i Danmark, på linje med de fleste andre lande, en lovgivning om lotteri og spil og en tilsynsmyndighed, kaldet "Spilmyndigheden". Den findes på nettet på denne adresse:

https://spillemyndigheden.dk/lotterier

Som lotterier og spil, der er underkastet offentlig kontor gennem Spilmyndigheden, regnes de lotterier, hvor der skal betales for at deltage (f. eks. en lodseddel), og hvor det beror på fuldstændig tilfældighed, hvem der vinder (f. eks. udtrækning af en lodseddel) Sådanne lotterier kræver en tilladelse, og der skal aflægges regnskab.

I modsætning hertil står f. eks. netbutikkers gevinsttilbud (til lykke, du har vundet chancen for at vinde en ipad; du skal blot svare på 5 spørgsmål, så vi ved alt om dig), eller konkurrencer, hvor det beror på dygtighed, om man vinder, f. eks. en novellekonkurrence udskrevet af en avis.

Prøv at læse mere på hjemmesiden. Og anlæg en kritisk synsvinkel, når du får tilbudt en gevinstchance. De almennyttige lotterier, Ældresagen, Gigtforeningen etc., behøver du ikke være nervøs for, men på nettet gælder nok 80/20 reglen: 80 % svindel og 20 % seriøsitet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 26-11-16 12:57

Jeg er ked af det, jeg kendte ikke "Spilmyndigheden" og de har vist ikke været særlig aktive.

Og det er jo ikke lotteri spil det drejer sig om, men om useriøse "gratis" tilbud.

Peter kommer...
Jeg kendte en dame der brugte halvdelen af sin pension på Peter.

En anden vits:
Tillykke, De har vundet et læs muldjord, hvor skal jeg læsse det af?

Enig i mindst >80 % svindel og 20 % seriøsitet.

Kommentar
Fra : TEAS

Dato : 26-11-16 20:25

De fleste konkurrencer er kun for at få din E.mail Adr.
så du kan få reklamer i din indbakke.
Det er kun lotterier og spil man betaler for der er underlagt
spillemyndigheden.
Bare lad være.

Godkendelse af svar
Fra : nyfigen

Dato : 27-11-16 10:00

Tak for svaret Oldboston.