/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windws 10 - USB problem
Fra : for_lækker
Vist : 368 gange
200 point
Dato : 02-11-16 01:24

På en Acer Aspire Timeline får jeg følgende meddelelse når der skal kopieres til USB "Disketten er skrivebeskyttet" Det er uanset om det er harddiske eller USB sticks. Problemet er opstået for et par dage siden og jeg har en opdatering mistænkt for problemet, men desværre kan den ikke fjernes så det kunne afprøves.
Ingen virus eller malware fundet på computeren.

Nogen der har en løsning på problemet?

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-16 07:19

Kør en systemgendannelse tilbage fra før problemet opstod...

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-11-16 07:35

Jeg havde det samme problem. Efte mange forsøg og mange forslag her fra Kandu, måtte jeg opgive og smide USBen ud.

Kommentar
Fra : stone47

Dato : 02-11-16 09:13

Har set noget lignende. Det er lige som en USB ting kun vil virke i den port som win 10 først har fundet den i. Lad os høre om nogen har oplevet tilsvarende. hilsen Steen

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 200 point
Dato : 02-11-16 09:41

Du kan også prøve, at 0-stille usb portene.

Højreklik på Denne computer - Egenskaber - Hardware - Enhedshåndtering - Find din USB port (USB controllere) - Højreklik - Fjern.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 02-11-16 09:42

Glemte at skrive, at du skal genstarte PC'en.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-16 09:44

Uanset hvad der tilsluttes til USB portene som jeg vil kopiere til får jeg meddelelsen "Disketten er skrivebeskyttet"

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-16 10:01

Interessant forslag Alka - jeg skal lige samle mod til det da der meget nødigt skulle ske et fuldkomment nedbrud....

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 02-11-16 11:17

Citat
Interessant forslag Alka - jeg skal lige samle mod til det da der meget nødigt skulle ske et fuldkomment nedbrud....

Der skal virkeligt meget til at lave et totalt nedbrud - WIN 10 har mange selvreparerende funktioner...

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-16 12:07

Jeg har lige opdaget at jeg får den samme besked når jeg forsøger at skrive til en dvd på det interne dvd-drev.

Kommentar
Fra : ThomasCSR

Dato : 02-11-16 12:46

Nu har jeg kontakt med en super supporter (som tidligere har hjulpet mig ganske meget) og forelagt hende problemet.
Så må vi håbe, hun kan komme op med noget.

Kommentar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-16 15:31

Så virker det hele igen. Jeg brugte step 2 i denne guide i registreringsdatabasen http://www.pcadvisor.co.uk/how-to/storage/how-erase-write-protected-usb-drive-or-sd-card-summary-3633096/ og ændrede 1 til 0. Umiddelbart ved jeg ikke hvordan denne ændring kan være sket.

Tak til alle for hjælpen, jeg håber andre en dag kan få glæde af løsningen.

Godkendelse af svar
Fra : for_lækker

Dato : 02-11-16 15:33

Tak for svaret alka. Du var lidt på sporet, løsningen lå dog i regedit.