/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
Sort skærm
Fra : omahexen
Vist : 308 gange
200 point
Dato : 31-10-16 08:40

Har et lidt ældre tv,som bruges i soveværelset,hidtil kunne jeg se DR 1 på en hjemmelavet tv antenne,men nu viser den pludselig "intet program til rådighed"jeg har prøvet med automatisk søgning m.m,men intet hjælper.Det skal siges,at jeg bruger samme antennesystem (hjemmelavet)til fjernsynet i stuen,og der er der ingen problemer.Hvert tv har sin egen antenne.Er fjernsynet kaput ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 31-10-16 08:54

Har du husket at stille det til at søge på digitale kanaler ?
Et TV skal i dag kunne tage mpeg2 signalet medmindre man kører over en nyere boks.

Mit 3 år gamle kan også finde på at smide kanalerne ud men jeg har kabeltv

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-10-16 08:54

Check allerførst om den stadig er indstillet til digitalt TV. (Der sendes jo ikke analogt mere.)

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 31-10-16 09:06

Ja,den har søgt på digitale kanaler.Sat.tv er der ingen problemer med.Det der undrer mig mest,er at senderen er forsvundet.Jeg bruger den egentlig kun til tekst tv,hvor jeg førhen også kunne se tekst på TV 2.

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 210 point
Dato : 31-10-16 09:32

Vi har nu perioder med lidt dårligt signal, måske grundet vejr/lufttrykforhold, og så kræves der måske lige det ekstra af antennen, som din ikke kan præstere.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 31-10-16 11:09

Prøv med et andet tv i soveværelset, hvis det heller ikke kan , er det antennesystemet som der er noget galt med.
Hvis du har en "splitterforstærker" er det før set at de lige pludselig holder op med at fungere.

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 31-10-16 12:02

@transor:

Hunskriver at hun bruger en hjemmelavet antenne, man må da så gå ud fra at hun bruger en separat antenne i soveværelset.

Kommentar
Fra : omahexen

Dato : 01-11-16 19:35

Der er en separat antenne til soveværelset.Jeg prøvede at tage stikket ud,og sætte det i igen,så var der pludselig billede,tændte derefter for sat.modtageren,så var billedet igen væk.Jeg forstår ikke et suk,det er to forskellige kabler.

Godkendelse af svar
Fra : omahexen

Dato : 03-11-16 08:37

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 03-11-16 08:55

Jeg be'r.