/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hjælp til tydning af tekst
Fra : molly0101
Vist : 154 gange
500 point
Dato : 23-10-16 20:30

Hej.

Er der en venlig sjæl der kan/vil hjælpe mig med oversættelsen af et skifte i KBH.

Jeg har længe søgt en forfader og har nu fundet et skifte der er langt og totalt uforståligt for mig undtagen navnene.

Skiftet ligger under skifter fra København:
Landsover - samt Hof og Stadsretten
Københavns skifte kommission 1771 - 1863

Navneregister til registreringsprotokol (1771 - 1863)

Årstal 1806, 1807 bog 5 opslag 120 og 121. Sagen har nr. 589 dateret d. 15/71807

Personen hedder Christian Ludvig Revald. Hans datter Albertine Revald er medunderskriver ? sammen med Jens Larsen Fredensborg.

Jeg vil være evigt taknemmeligt, hvis der er en der kan hjælpe mig

Hilsen Molly 0101

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-10-16 22:55

Først en opsang, hvorfor laver du ikke link, ikke ret mange kan finde der ind:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/other/index-creator/16/496028/16515094

Den tekst er utrolig svær, og jeg skal bruge 10 gange så lang tid hvis den skal blive bedre end jeg her gør, men nu kan der rettes i min oversættelse:

xxxx 1807 den 15 juli indfandt sig Skifte-comminitionen sig med fuldmægtig Bondrup og skiftelægmand med coputs-tabellen med Britpuhn Dam i huuset no 145 paa gamle Mønt, for at foretage aabnings registrering og vurdering udi afdøde xxxxmand Christian Ludvig Revald(Renald)
og skift af døde enke Kirstine Christensen, samt fælles ejendom.
lar. vidne man hæftede datteren Alberthine Christine Renald samt arbejdsmand Jens Larsen Fredensberg - xxxx amundre den forsiglydende xxxxxxx som fantes ubrudt, og formodes rants effekter blev medtagede og med vurderingsloume madam Nor noterede følgende

No 1. 3 Sopiala 3
2. 1. Slagbænk og 1 brun malet bord 1-2
3. 6. xxxxxxxxxx       6
4. 2. gl. do          0-3
5. 1 cayfang med omfang og trappe 6
6. 2. forskellige dyner 2. puder 8

VH Palle

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 23-10-16 23:11

Hej Palle
Ups undskyld med linket. Det var jeg ikke lige klar over.
Men tusind tak for din oversættelse.
Jeg ser lige om der er nogen der kan byde ind med lidt mere.
Hilsen
Molly

Kommentar
Fra : molly0101

Dato : 25-10-16 19:49

Hwj
Opgaven er løst i et andet forum.
Teksten er lang og vil fylde for meget herinde. Men hvis nogen er interesseret kan oversættelsen sendes.
Tak for hjælpen til dem der har forsøgt sig og specielt tak til Palle, der lagde et forslag herind.

Annuller spørgsmålet
Fra : molly0101

Dato : 25-10-16 19:49

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål