/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Trade doubler ?????? virker det?????
Fra : Peter2412
Vist : 558 gange
20 point
Dato : 25-06-03 16:45

Hej alle.

Jeg har set indtil flere der reklamere for trade doubler, så man kan tjene penge på sit website.
Virker dette??? eller popper der bare alt muligt lort op, så man skal kæmpe en krig for at få lukket alle popups igen ???

Svar og "forslag" ønskes...
/Peter

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 16:53

Hej Peter.

Jeg synes, at Tradedoubler er meget seriøse, men for at tjene noget seriøst, skal du selvfølgelig have et website, der får mange besøgende, som vil benytte sig af dine reklamer. Det er altid uforpligtende at tilmelde sig, så du kan læse meget mere om, hvordan systemet virker. Men kort sagt bestemmer du selv, hvilke af de tilmeldte firmaer, du vil reklamere for. De har også lov til at afvise dit site, hvis de ikke finder det i overensstemmelse med deres profil.

Du vælger selv, hvordan du vil benytte reklamerne. Jeg har aldrig brugt popups, og jeg ved faktisk ikke, om de udbydes som mulighed, men det gør de måske - det er et stykke tid siden, jeg har været aktiv bruger. Men i hvert fald er det muligt at have almindelige bannerreklamer, og der er altid forskellige størrelser at vælge imellem.

God fornøjelse

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 20 point
Dato : 25-06-03 18:04

og hvorfor tror i så at Tradedoubler lægges ind på alverdens spywarebekæmpende værktøjer i disse dage (igår f.eks. SpywareBlaster), jamen det er jo fordi at Tradedoubler laver kighuller til din pc. Dvs også sige at hvis du bruger sådanne værktøjer, så kan du slet ikke komme ind på Tradedoublers hjemmeside. Jeg har en side som besøges af over 1000 unikke besøgende om dagen og jeg kunne ikke tænke mig at bruge dem, så hellere ads-partner. De har (endnu )ikke den slags og betaler til tiden og har mange programmer at vælge imellem. Men mit site forbliver uden reklame fremover.

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 22:26

Hej als.

Vil du være sød at forklare, hvordan det kan lade sig gøre for Tradedoubler at lave disse huller? Når jeg har anvendt Tradedoublers service, har jeg indsat en kodestump på mine sider, så der fra min hjemmeside er et banner med et link til Tradedoublers partner.

Hvordan kommer min egen PC ind i billedet her? Jeg kan simpelthen ikke få det til at hænge sammen.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 08:01

Det skal jeg meget gerne. Når en af dine gæster klikker på et link (tradedoubler-tilknyttet) sendes der samtidig en meddelelse til tradedoubler at klikket er fra din side. På det tidspunkt lægges der en tracking cookie (dataminer) på kundens pc. Jeg vil næsten tro at det også sker når nogen besøger tradedoublers hjemmeside, for de bliver ikke bandlyst af SpywareBlaster, Ad-aware, Spybot og alle de andre når de ingenting laver. Jeg har også noteret dit spørgsmål så jeg kan få det uddybet noget mere på de kommende konferencer og møder for os som til daglig har meget med IT-sikkerhed at gøre. mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 08:04

Nå ja så glemte jeg jo alligevel noget. Når der lægges en tracking-cookie på pc'en er det selvfølgeligt for at notere sig hvad kunden interesserer sig for, så han/hun senere kan fyldes med reklame for netop det emne, og det vil jo nok være sådan at de oplysninger videresælges til tredjepart.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 08:08

Patner ads gør det ikke på den måde så vidt jeg indtil idag har kunnet konstatere. De bor iøvrigt lige her om hjørnet hvor jeg bor. Her deres side
http://www.partner-ads.com/dk/

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 26-06-03 08:20

Hej als.

På den måde. Ja, den slags er der mange firmaer, der benytter. Men der er jo stor forskel på at benytte cookies og så at have adgang til andre data på folks pc'er - og jeg opfattede det, som at det var det sidste, du nævnte.

Men jeg vil alligevel gerne have uddybet mit spørgsmål, hvis du har mulighed for det senere. På forhånd tak.

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 08:51

Hej phoolan

Jeg har noteret mig det ned. Jeg skal til Los Angeles i november hvor vi blandt andet skal diskutere sådanne ting, men jeg har også kontakt med mange spywarebekæmpere rundt omkring i verden, ligesom jeg selv har været lidt involveret i fremstillingen af en af de kendte spywarescannere. Tracking-cookies er meget avancerede nu og jeg har en artikel liggende som jeg skal have finpudset og som omhandler tracking-cookies. Men det fører for vidt at uddybe her.
Ha' en fortsat god dag.
mvh als

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 09:32

Hej igen phoolan

Du kan evt. også prøve at spørge dem fra Spywarefri.dk De ved rigtig meget og lover svar samme dag.

Godkendelse af svar
Fra : Peter2412

Dato : 26-06-03 13:01

Tak for svaret als.
/Peter

Kommentar
Fra : als

Dato : 26-06-03 13:25

Tak for points. Kig lidt ind til partner-ads. De afregner prompte og har rent mel i posen.