/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hvordan laves en mute knap?
Fra : HPKristensen
Vist : 354 gange
50 point
Dato : 25-06-03 14:32

Jeg har på min hjemmeside http://www.hannesfoto.dk lagt noget baggrundsmusik på, men jeg kunne godt tænke mig at besøgende har mulighed for at slukke for lyden hvis de ikke gider at høre det. Men jeg ved ikke hvordan man gør.

Kan nogen hjælpe mig med actionscriptet eller hvad det nu er jeg skal bruge, så jeg kan få en lille on/off knap frem på siden?
(Det skal helst være en meget diskret lille on/off el. mute knap, så den ikke ødelægger mit design...)

Jeg arbejder med Dreamweaver forresten...

De rareste hilsner fra
Hanne Paludan Kristensen

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 25-06-03 17:45

Jeg har ikke hørt om nogen metode til at mute i html men prøv at kigge på denne lille flash jeg har lavet og se om du kan bruge den

http://www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.html

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 25-06-03 17:57

Jamen den er jo fantastisk! Hvordan får jeg smidt den ind på min side?
KH Hanne

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 25-06-03 19:19

bagrundsfarven er hvid lige hvilken farvekode er der der hvor den skal være så kan jeg lige ændre det

<OBJECT classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000"
codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=6,0,0,0"
WIDTH="40" HEIGHT="40" id="music_test" ALIGN="">
<PARAM NAME=movie VALUE="music_test.swf"> <PARAM NAME=quality VALUE=high> <PARAM NAME=bgcolor VALUE=#FFFFFF>
<EMBED src="music_test.swf" quality=high bgcolor=#FFFFFF WIDTH="40" HEIGHT="40" NAME="music_test" ALIGN=""
TYPE="application/x-shockwave-flash" PLUGINSPAGE="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer">

Du kan rename filen og så bare ændre det under VALUE

her er filen:
http://www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf

sorry det tog så lang tid at svare skulle lige spise :D

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 25-06-03 19:25

bare slet http:// hvis du får fejl når du prøver at hente den, det gør den nogle gange.

www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 16:07

Det måske også en idé at bruge flash til billederne i gallery da lyden der (hos mig) ikke bliver afspillet, men jeg bliver istedet spurgt om jeg vil hente wav filen

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 26-06-03 17:54

Desværre så er musikken placeret i topFramen hvor baggrundsfarven jo er sort, så man vil jo egentlig ikke engang kunne se den der højtaler. Kan man egentlig skifte farven på den?
For musikken er jo nødt til at ligge i topFramen, så den følger med hele vejen rundt, altså så den ikke kun er på forsiden.
Men det kan jo være at man kan se de der lydbølger for de er jo grå... Så måske går den alligevel?

Et andet problem er, at jeg synes lyden er blevet meget metallisk og forvrænget af at blive puttet ind i den der flashfil. -Ja, undskyld mit ufaglige sprogbrug her, men jeg har ingen idé om hvordan jeg ellers skulle forklare det - Vil den også lyde sådan når jeg lægger det ud på mit site??

Mht de der lydiler i galleriet, så forstår jeg det ikke, det er bare sådan en kamera-klik lyd... Spørger den dig virkelig om du vil hente filen??? Det fatter jeg ikke, det er jo bare lagt på med Javascript "Play sound on mouse over"...
Nu begynder det vist at blive for omstændigt til mig så, for det burde den jo ikke spørge dig om... :o/
Øv...
Spørger den dig så om det hvergang du holder musen hen over et af de små billeder, eller er det kun ved nogle af dem?
De rareste, mest ydmyge og taknemmelige hilsner fra
Hanne

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 26-06-03 20:28

farverne er nu ændrede bg sort og højtaleren er blevet blå som du bruger i midten
www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.html
www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf

angående den forvrængede lyd så var det fordi detr kun var en lille test og derfor lavde jeg dem om til 16 bits monoså den og den lille animation fyldte 17 kb istedet for lidt over 700 for bare lyden før. den er blevet ændret til 64 bits stereo nu og er kommet til at fylde 63 kb.

kamera-klik lyden der må være en anden og bedre måde, mit råd er at du går over og bruger lidt flash istedet.

Er der mere nu vi er i gang
mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 29-06-03 13:20

Den er rigtig flot! Men hvordan får jeg den ind í min Top Frame? Øhm, og den er jo også lidt stor... Hvordan gør jeg den mindre??
Undskyld hvis jeg er lidt blond, men jeg kender slet ikke Flash...
KH Hanne

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 29-06-03 15:57

hmmm det skal ændres i flash ...
har du ICQ så kan vi ordne det der over så den bliver lige som du vil have den

ICQ: 86197138

ellers må du lige give mig nogle mål du vil have den i og jeg vil gætte på du kan importere den i Dreamweaver

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 30-06-03 15:41

Jeg har ikke ICQ men jeg har messenger.... Er tilmeldt med adressen hpk.73@get2net.dk
Men ellers skal den sådan set bare være 1x1 cm eller sådan noget. Det skal bare være sådanen lille diskret en du ved...
Jeg er virkelig taknemmelig for at du gider at gøre alt det arbejde!
1000 Tak!

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 01-07-03 00:15

sådan så er den 1 cm x 1 cm og du kan enlig bare downloade både
www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.html
www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf

og så bare ændre navnet på music_test.html til hvad din top frame nu skal hede og så bruge den.
ellers så må der være en import i Dreamweaver, det er jo fra det samme firma og begge programmer ligger i deres pakke.

Jeg er jo bruger på kandu for at hjælpe og få hjælp, så det mig en fornøjelse

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-07-03 11:12

Hej igen Phylock...
Ja, nu troede du nok at den sag var ude af verden! Ha, ha, men nej, for jeg fatter det simpelthen stadig ikke.
Hvordan "downloader" jeg fra www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.html og
www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf ????
Jeg skal gå ind og kopiere kildekoderne i .html filen og kopiere dem ind i min topframe ik? Men det får jeg hverken lyd eller billede ud af.... Så jeg går ud fra at jeg også skal bruge kildekoderne i .swf filen for at få lyd og billede med, men der kan jeg ikke komme ind og vælge "view source" når jeg højreklikker. Det er måske heller ikke det jeg skal? Så ved jeg bare ikke hvad jeg så skal.... He, he... Jeg er faktisk slet ikke klar over hvad du ellers mener når du siger "downloade"...Jeg kan heller ikke højreklikke og vælge "save picture as" som man plejer at kunne... Så jeg er altså slet ikke med.
.swf filen er iøvrigt stadig kæmpe stor, men det skal den måske være???

Kommentar
Fra : Phylock

Dato : 01-07-03 12:38

ok der er to muligheder ...
1.
du kan hente et download program ( jeg bruger selv dap http://www.downloadaccelerator.com ) og så skrive urlen på swf'en og downloade den.

2.
så ligger de begge to i temporary internet folders (tools -> internet options -> settings -> view files) de skal bare kopieres over i en anden mappe.
før at du kan bruge dem.

mvh
Phylock`

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-07-03 14:10

Har nu downloaded den der DAP, trykke på add URL og indsat www15.brinkster.com/phylock/test/music_test.swf MEN den siger bare: invalid URL entered, please correct.
Hvad gør jeg så?
De rareste hilsner Hanne

Kommentar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-07-03 14:35

Fandt ud af at jeg sådan set bare skulle skrive http:// foran! Så NU virker det sku!!!
1.000.000.000.000.000.000.000 tak!
Phew, ha... Det var en hård nød at knække, jeg må vist hellere se at få lært noget FLASH hva?
Tak fra Hanne
P.S. Har lagt et spørgsmål mere ud på kandu "hjemmesider" måske kan du også hjælpe der... He, he...

Accepteret svar
Fra : Phylock

Modtaget 50 point
Dato : 01-07-03 15:22

hvis spørgsmålet er besvaret vil du så ikke acceptere det og dermed lukke det så det ikke står som ubesvaret ... der ikke noget mere irirterende end at kiggen en liste af ubesvarede spørgsmål gennem som man gerne vil hjælpe og så finder man ud af at de er besvarede..

har givet et bud på dit andet indlæg

mvh
Phylock`

Godkendelse af svar
Fra : HPKristensen

Dato : 01-07-03 22:19

Tak for svaret Phylock. Dejligt at du gider bruge din tid på at hjælpe en fatsvag lille nørd som mig! ;oD