/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Zonealarm Med Nætværk
Fra : nikolajuddberg
Vist : 294 gange
100 point
Dato : 25-06-03 11:18

Jeg har en lille netværk i min lejlighed mellem min pc og kærestens ! men jeg skal lukke min zonealarm ned hver gang hun skal bruge nettet ! er der en måde jeg kan give hende tiladelse uden at den skal lukke ned ? Hilsen Nikolaj

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 25-06-03 13:04

Hemtet fra ZA's hjemmeiside: "ZoneAlarm enables you to quickly and easily secure your computer so that the trusted machines you're networked with can access your shared resources, but Internet intruders can't use your shares to compromise your system.

To configure ZoneAlarm for secure sharing:

Add the network subnet (or, in a small network, the IP address of each computer you're sharing with) to your Trusted Zone. How?
Set the Trusted Zone security level to medium. How? This allows trusted computers to access your shared files.
Set Internet Zone security level to high. How? This makes your computer invisible to non-trusted machines.
Note: ZoneAlarm automatically detects your network adapter subnet and places it in the Internet Zone. We recommend that you leave the adapter subnet in the Internet Zone, and add to your Trusted Zone any specific networks you want to trust. If you place your adapter subnet in the Trusted Zone, you are in effect trusting every network you connect to

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-03 16:59

hejsa

der er også en dank vejledning her
http://www.zonealarm.dk/info.htm

Kommentar
Fra : dk

Dato : 25-06-03 16:59

hejsa

der er også en dansk vejledning her
http://www.zonealarm.dk/info.htm