/ Forside/ Teknologi / Udvikling / HTML / Spørgsmål
10  miritdk 1110
sideskift i landscape
Fra : MKC
Vist : 343 gange
50 point
Dato : 25-06-03 09:49

Hej
jeg prøver igen
Jeg application lavet i ASP.NET, hvor der hentes en masse fra databasen (kunder) op i et browservindue dette skal udskrives i landscape, med en kundes oplysninger pr. udskriftside uanset om der er plads til 2 kunder pr.side, men der bliver skrives en masse tomme stykker papir ud. Jeg har bruge <DIV style="page-break-after:always"></DIV> er der andre måder dette kan lade sig gøre på.

<%      //Hvert kunde starter på ny side.
      if(iAntal<iTotal-1)
            {
      %>
            <DIV style="page-break-after:always"></DIV>
      <%
            }
      %>

Tak Mikkel

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-03 10:14

Bruger du også style="size:landscape" ? På nettet fandt jeg nemlig dette:

Size is one of those attributes included in the CSS standard that has not been implemented by the browser manufacturers. It might never be implemented, because it is virtually impossbile to insure that it will work with any reliablility. It not only requires overriding the user preferences, but must extend control to another device that may or may not be connected, may or may not have the capablility, and may be controlled through a centralized print server that filters out such requests.

If you need to print something in landscape, your options are:

A - give the user instructions on how to set it up.
B- use a PDF of other print optimized format.

...Og denne kommentar:

Microsoft does support print controls with DHTML. If you are running this for IE6 only, the following link should help you out.

http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?URL=/library/en-us/dnscrpt/html/dhtmlprint.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-03 10:18

Der skete noget 'mystisk' med URL'en. Du skal nok mærke den af og kopiere den til adresselinien for at nå til dhtmlprint.asp dokumentet.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 28-06-03 10:19
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 50 point
Dato : 28-06-03 10:21

Næ... Jeg fjernede ellers mellemrummet i /h tml/, men det må være printer-nissen der driller

Godkendelse af svar
Fra : MKC

Dato : 30-06-03 08:34

Tak for svaret molokyle.