/ Forside/ Interesser / Rejser / Rejser & Udflugter / Spørgsmål
10  jakjoe 1830
Seriøs Hotel Booking
Fra : svendgiversen
Vist : 423 gange
250 point
Dato : 18-08-16 11:40

Efter lige at have haft to gode og et dårligt booking firma, plus et privat,
føler jeg lyst til dels at klage over de stigende antal booking tilbud,
der udhuler små hotellers fortjeneste?

Og så en frasortering af mindre gode booking firmaer...

Vi får næsten dagligt tilbud på vor Ipad fra:
Booking.com
Hotels.com
Risskov Bilferie
Og nu også HOTEL INFO
samt, kun billetter, Ticket.dk
nogle vi jo må have benyttet os af...

Her har jeg gode erfaringer med
Risskov Bilferie og Booking.com

Lidt dårlige med Hotels.com,
der ofte lover mere end de holder,
med rabatter, der ophører og så gentages.

To anført af Eyvind, kender jeg ikke:

http://www.happydays.nu/dk/
-1BCAEoggJCAlhYSDNiBW5vcmVmaD2IAQGYAQa4AQjIAQzYAQHoAQGoAgM;sid=cf8522dfd75841c

Og så kan jeg ikke anbefale det tyske HOTEL INFO
selv om de skriver til os på dansk.

Hvem kan supplere denne liste med egne erfaringer??

Små ydmyge hoteller kan jo ikke konkurrere på nettet,
næsten lige så slemt som rejser med All Inclusive

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-08-16 12:57

Vi fandt da Ringhotel Jensen Lübeck gennem booking.com, en fin oplevelse!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 18-08-16 15:09

Risskov er jo en gammel rotte i faget og kender nøjagtigt markedet, men det er tæskelet at starte en hjemmeside og så tjene penge på reklamer og returkommission, det er også set at folk løber ind i problemer når de har booket en lejebil som får en skade, pågældende hjemmeside skriver blot at lejebilen er underlagt lokale regler.

Citat
Små ydmyge hoteller kan jo ikke konkurrere på nettet,

Da jag startede mine rejser i Irland for 20 år siden havde jeg fået en tyk bog fra det irske rejsekontor i København over utallige B&B, de skal overholde over en vis standard i en forening, men betaler også for at være i bogen.
Jeg fandt hurtigt ud af at det var muligt at finde lige så gode og billigere ved blot at kigge på skilte og desuden hang min tidsplan ikke altid sammen, typisk har jeg overnattet 1-2 nætter på samme sted og kørt videre............planløst, jeg skal blot være i lufthavnen da hjemrejsebilletten er betalt, det smuttede også engang

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-08-16 16:19

Foreløbig tak,
men vi savner kommentarer til at mere eller mindre seriøse booking firmaer sørger for tilmeldingen til små lokale hoteller, som så må modregne store dele af deres fortjeneste?

Og så er der foreløbig kun sat plus ved ved 2 af også mine booking favoritter.

Tidlige kørte vi bare ud og fandt noget på vejen, det tør jeg ikke mere,
jeg kunne skrive meget om overnatninger, i sidste øjeblik, rundt om i Europa...

Er der ikke andre end vi der har kørt forgæves rundt i timevis uden at finde sit hotel??
Og er der ikke nogen der vil fremhæve, rangordne, tilføje til vor booking firma liste???

Accepteret svar
Fra : Oldboston

Modtaget 250 point
Dato : 18-08-16 21:14

eg kan sagtens følge dine synspunkter, svend giversen. Jeg kan berette, at jeg i mange år blot kørte efter "Links und Rechts der Autobahn", både i Tyskland og tilgrænsende lande. Det var en glimrende bog, der kunne købes på tankstationer i Tyskland og som anviste et hav af overnatningsmuligheder, også i mindre landsbyer m. v., altid tæt på autobahnen. Hvis den stadig findes, må det være den bedste hjælp til at rejse i Tyskland.

Men gennem mange år er jeg nu rejst til Sydeuropa, og nettet har vundet frem, så nu bruger jeg mest tripadvisor.com. Jeg mener, det er en seriøs side med masser af gode oplysninger, og så samler de mange hotel tilbud, både fra booking.com, hotels.com og andre --- og oplyser de bedste priser.
Et tip mere: I min familie holder vi af langtidsferier. Vi finder selv det hotel, vi gerne vil bo på - bl. a. ved hjælp af internettet, private anbefalinger m. v., vi bestiller direkte hos hotellet, ofte med god rabat. Derefter køber vi flybilletten direkte hos det lokale nationale flyselskab, fx TAP, SABENA el. lign.

Kommentar
Fra : myg

Dato : 19-08-16 10:39

Tripadvisor er rimelig seriøs. Der er jo altid nogle brokrøve, der ikke er tilfreds ligemeget hvad der diskes op med men hovedparten af indlæg tror jeg er seriøse (mine er i hvert fald )

Booking.com fungerer godt, men giver begrænsninger for her og nu ændringer på stedet, og det er altid billigere selv at ringe til hotellet og bestille (vælg evt. hotel fra deres hjemmeside og googl det).
Jeg er flere gange blevet tilbudt at bestille direkte næste gang mod at få en bedre pris

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-16 13:28

Det er da forkasteligt så meget kandu er nede.

Og godt at I bestiller direkte.

tripadvisor.com. kendte jeg ikke, men jeg har en rettelse:
happydays kender vi, men ikke over nettet, de sender som reklame post til vor adresse,
så dem må vi jo også have benyttet.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-16 13:53

Noget jeg kan anbefale er, efter at have fået booking tilbud,
at ringe direkte til hotellet og booke selv.

Jeg ved at hotellerne betaler dyrt til booking firmaerne,
jeg har ikke selv forsøgt at underbyde deres pris,
men de par gange vi har booket selv, efter fundne booking tilbud,
er vi blevet ekstra godt modtaget på det pågældende hotel.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-16 15:34

Tak for svaret Oldboston.

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 19-08-16 17:57

En jeg glemte er apollo, som jeg lige har fået, vist også OK.

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 21-08-16 18:20

Tak for points, svend giversen, og tak for dine egne gode forslag. Og: god rejse!