/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Politik / Spørgsmål
10  ans 2208
Manden har jo ret -eller ?
Fra : Kaptajn-Tommy
Vist : 835 gange
300 point
Dato : 09-08-16 17:28

Moske-talsmand: Flere moskeer vil fremme integration
Politikere viser folk respekt ved at give dem lov til at opføre moskeer, mener talsmanden - og derfor synes han heller ikke, at en moske bør ligge i et industrikvarter.

Det har Vahip Pelit da fuldstændig ret i - eller hvad..?
(Muligvis har jeg anvendt ironi)

http://www.dr.dk/nyheder/regionale/oestjylland/moske-talsmand-flere-moskeer-vil-fremme-integration

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-08-16 17:36

PS: En Moske ville absolut være et plastrer på såret - om ikke andet, så for en slags undskyldning for at Richard Løvehjerte var i kortog i 1095 (Richard blev født i 1157) Men skidt pyt med det, når nu det skal være, så hvorfor ikke..? Og så er der jo også lidt Robin Hood indover.

(Ironi kan stadig fremkomme)

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 09-08-16 18:52

I stedet for at man imødegår den eskalerende trussel og forsvarer sig selv, sine byer, sine borgere og sine værdier, lader man en forudsigelig, defaitistisk proces gå i gang, som må få terroristerne til enten at klø sig undrende i skægget eller falde sammen af grin: Efter at vi har gået rundt og sagt ”Je suis… et eller andet”, gennemført et par fakkeloptog, ændret vores profilbilleder på Facebook i passende farvenuancer, lagt blomster ved ambassader og gentaget de komplet intetsigende floskler om, at kærligheden nok skal sejre over hadet – ja, så begynder en endnu mere forudsigelig og tåbelig proces, hvor selverklærede humanister fra venstrefløjen ræsonnerer sig frem til, at det hele på en eller anden måde er Vestens egen skyld.

I 1930’erne sov England og hele Europa. Men da de tyske tropper overskred Polens grænser, vågnede man øjeblikkeligt og omstillede sig til en ny virkelighed. Ingen udover Hitler ønskede krigen, men den var nødvendig at udkæmpe og vinde, hvis den frie vestlige verden skulle overleve. Tænk, om Churchill i 1940 i stedet havde opfordret til at gå på kompromis med egne værdier og indgå dialog med Hitler i håbet om fredelig sameksistens. Eller i fuld alvor foreslået, at krigen kunne vindes med kærlighed?

I dag synes intet rigtig at kunne vække det engang så storslåede Europa. Det er tilsyneladende ligegyldigt, hvor mange og horrible angreb der finder sted – stadig forbliver man i sin selvvalgte utopiske drøm frem for at vågne til en virkelighed, som ellers bliver mere og mere øredøvende og påtrængende. Og måske er denne fornægtelsesfase forståelig, for drømmen er langt mere rar og hyggelig end virkeligheden. Men jo længere virkeligheden fornægtes, jo mere brat og uforberedt vil europæerne en dag vågne til den: Den brutale sandhed er, at den frie, demokratiske verden allerede er i krig mod en aggressiv islamisme, der ikke har tænkt sig at stoppe, før førstnævnte er knust. Det er ikke en krig, vi har ønsket eller startet, men den er her, og den vil kun eskalere, så længe europæerne som hovedløse høns efter nye angreb render forvildede rundt og stadig mere desperat forsøger at finde nye måder at give sig selv skylden for at være blevet halshugget

http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE8900211/europa-sover-videre/

"Jæ su væmligbo. Æ det nu vi ska spille imagine mens vi køsser hianden og siger: Kærligheden overvinder alt."

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 09-08-16 19:19

Citat
Politikere viser folk respekt ved at give dem lov til at opføre moskeer,

Og lader ældre/syge ligge i sengen og pisse/ski... jo, kan godt se logik i det hele.

Men er det noget der fremmer deres karriere, skal de sikkert nok komme igennem med den slags.

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 09-08-16 19:35

Manden har så absolut ret:1) flere moskeer vil fremme integrationen - og

2)moskeer bør ikke ligge i industrikvarterer -

ad 1: jeg går ud fra, at han mener vi vantros integration og
ad 2: moskeerne bør - deres ophøjede status taget i betragtning - ligge i ordentlige, dvs velhaverkvarterer

Men ellers blev jeg igår forbløffet over den fabelagtigt velskrevne kronik - jamen det er jo lige mine egne tanker - bare formuleret præcist!
Hvad har jeg og du Tommy så tænkt os at GØRE? Er vi villige til 1) at sige/skrive ligeud, hvad vi mener og 2)at føre det ud i livet - Big brother og venligboerne are watching us.
Venligboerne er vor tids landsforræddere, så er DET da sagt.

Accepteret svar
Fra : LuffeA

Modtaget 300 point
Dato : 09-08-16 19:53

Fandme NEJ !!

Islam er langt mere ideologi end religion og så racistisk at det er værre end nazisterne, de er meget nærtagende og ejer ikke selvkritik, desuden er det deres pligt at lyve for at fremme islams sag.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 09-08-16 21:10

"Hvem begyndte?

Han begyndte med at slå igen!"

Det er selvf en voldsom overdrivelse, men hvad var det så da USA, m.fl., Dk inkl, gik ind i Afghanistan en lille måned efter 9/11?

Siden har "vi", vesten, uafbrudt blandet os i div muslimske landes indre anliggender.

Har det givet bedre forhold i Irak, Syrien, Libyen, Afghanistan m. fl?

Svaret er nej, men "vi" har dræbt langt flere muslimer end deres terror!

Irakkrigen kostede ca 43000 irakere (soldater/terrorister) og knap 10000 vestlige døde.

Herudover masser af civile, der må flygte fra deres hjem, og hvor mange døde, men dem er der ikke rigtig tal på.

Det samme gælder i Afghanistan, Libyen og Syrien.

Islamistisk terror dræber langt flere muslimer end os "vantro", op med 95% af de dræbte er muslimer

http://www.bbc.com/news/magazine-30883058

Og, som man kan se her

http://qz.com/558597/charted-terror-attacks-in-western-europe-from-the-1970s-to-now/

havde vi flere terrorangreb, og -dødsfald, i 1970'erne end vi har nu! Men det var selvf.hovedsagelig vores "egne", IRA (Irland), RAF (Tyskland), Brigattto Rosso (Italien) m.fl.

En stor del af dem lygter fordi deres by er ødelagt, fordi de er truet af krig, eller de vil bare have et liv i fred og sikkerhed. Selv om religiøse tosser er overrepræsenteret, betyder det langtfra at de alle er islamister.

Hvad fører denne lange opremsning at tal til?

At den mest sandsynlige måde at stoppe eller bare mindske terrorangreb i vesten er at blande os udenom, lad muslimerne slå hinanden ihjel "derhjemme", det har de gjort lige siden allahs tid (fredens religion, min bare!), den ene sekt hader den anden sekt, osv!

Kunne vi også gøre os fri af vores olie/gasafhængighed af Mellemøsten (og Rusland, men det er en anden problemstilling), kunne muslimerne dø af sult hjemme, de er helt afhængige af vestlig teknologi for at overleve på det luksusniveau de (magthaverne) er vant til.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 09-08-16 21:15

Det har du ret i LuffeA. Normalt fungerende mennesker kan se, at islam er en politisk ideologi.
Tilsyneladende har det været nemmest, at udbrede "troen" blandt jordens svagest begavede individer:
https://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=36156

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 21:33

Citat
Men ellers blev jeg igår forbløffet over den fabelagtigt velskrevne kronik - jamen det er jo lige mine egne tanker - bare formuleret præcist!

Helt enig.

Citat
Venligboerne er vor tids landsforræddere, så er DET da sagt.

Jeg sammenligner dem, med dem der hilste nazisterne hjertelig velkommen, i 1940.

Og EU`s politikere er om muligt, mere naive end Chamberlain, i 1939: Bare vi lukker øjnene, og vender ryggen til, ordner det hele sig nok.

Ufatteligt, mennesker med så ringe dømmekraft, kan vælges til så høje poster.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 21:48

Jeg sad den anden aften, og så nogle gamle udsendelser, på Bonanza. Nemlig satiren "Den gode den onde og den virk`li sjove". Her blev gjort vældig nar af Mogens Glistrup. Men det er fanneme uhyggeligt du, hvordan hvert ord i sketchen, er fuld virkelighed i dag.

Det er da i uhyggelig grad, gået op for mig at han var vor tids største spåmand.

M.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-08-16 22:08

Er sted er jeg enig med vagnr: Hvorfor i hede hule helvede, skulle vi absolut involvere os i den røverrede, Mellemøsten er. Minus Israel. Jojo husker godt Saddam truede Israel. Men den sag, havde Israel nok selv klaret. Havde flyene klar, men USA holdt dem tilbage.

Husker endnu, Israels indsats i 6 dages krigen. (Verdens mest effektive folkefærd).

Vis mig en araber, man kan stole på.......og han vil være en forklædt Israeler.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 11-08-16 19:48

Tak for indlæggene.

Der mere terror i 70erne skriver vagnr. Det skal jeg sådan set ikke kloge mig på udover, at terroren er værre i dag end dengang - og det er den fordi, i dag går det udover civile - altså alm. folk på gaden, som ikke aner om de får skåret halsen over bare ved at gå hen til døgneren. Derfor er terror blevet 100 gange værre i 2016 end dengang.

Og i øvrigt, hvad kom først - besættelsen af Irak/Afghanistan eller 11.09.2001.

Ja vi skulle nok ha´lyttet til Glistrup. Alt hvad manden sagde kom jo til at passe.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 11-08-16 20:38

Citat
Vis mig en araber, man kan stole på.......og han vil være en forklædt Israeler.

Dagens bedste. *****

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 12-08-16 05:43

Tommy, self kom 9/11 først, men var det virkelig nødvendigt at besætte Afghanistan for at slå Osama bin Laden ihjel?

Citat
Det skal jeg sådan set ikke kloge mig på udover, at terroren er værre i dag end dengang - og det er den fordi, i dag går det udover civile - altså alm. folk på gaden, som ikke aner om de får skåret halsen over bare ved at gå hen til døgneren. Derfor er terror blevet 100 gange værre i 2016 end dengang.

Det er noget vrøvl, bomberne på Bolognas station i 1980, der dræbte 85 mennesker gik akkurat ligeså meget ud over civile, og med samme antal døde, som i Nice 14. juli!

https://en.wikipedia.org/wiki/Bologna_massacre

Og her er muligheden for at læse om hvad det har betydet for den arabiske verden

http://www.nytimes.com/interactive/2016/08/11/magazine/isis-middle-east-arab-spring-fractured-lands.html?

Kommentar
Fra : boyelauritzen

Dato : 12-08-16 09:16

Jeg mener at grundskolen først burde afsluttes med at - alle der har evnerne - skriver under på at kunne og ville respektere den Danske Grundlov.

Hvis man vil bo i Danmark, skal alle - alt efter åndsevner - kunne og respektere vores Grundlov.

Alle danske borgere må bygge deres egne kirker, hvor lokalsamfundet måtte ønske det.

Men ingen kirke eller nogen anden - må opfordre sin menighed (sin næste) til - at overtræde grundloven.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 12-08-16 13:22

Citat
- Hvis politikerne hjælper folk med at opfylde deres ønsker, føler
folk sig respekteret og vil yde deres bedste. Men hvis du bliver
skubbet til side, vil du ikke gøre det, siger han.

Mit største ønske er, at man stoppede islamiseringen af
Danmark/Europa. Det ønske bliver i øjeblikket ikke opfyldt,
og jeg føler ikke, at de indvandrende respekterer os, og
vores kultur. Alligevel går jeg, som det loyale skaffedyr,
på arbejde hver dag, og yder mit bedste. Så jo hr. muslim,
det kan lade sig gøre.

Citat
Vahip Pelit mener, at rigtige moskeer er med til at fremme integration

Han har været længe nok i Danmark til, at vide, at "integration"
er der trigger ord der straks sætter gang i endorfinerne hos
væmmeligboere, venstre radikale, og andre med begrænset
selvstændig tankevirksomhed.
Straks de hører ordet, er de parate til, at hælde milliarder i et
hvilket som helst projekt.
Man har over årene brugt ufattelige summer på den ene eller
anden måde i integrationens hellige navn, og fået nul og nix
ud af det.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 13-08-16 19:55

Citat
Det er noget vrøvl, bomberne på Bolognas station i 1980, der dræbte 85 mennesker gik akkurat ligeså meget ud over civile, og med samme antal døde, som i Nice 14. juli!
Okay, dette 36 år gamle link overbeviser mig.....hø hø hø.

Hver eneste dag, 365 dage om året er der én eller anden "ikke muslim," som bliver udsat for røveri, vold, tyveri, voldtægt, sex-chikane og provokationer. Muligvis henhører det ikke under hvad Bonnichsen og andre "eksperter" vil kalde terror i gængs forstand, det siger blot noget om, hvorledes det er at være dansker under herrefolkets tyranni. Og desværre, det bliver værre og værre dag for dag.

Nu har jeg så ikke opremset alle de rigtige terror-handlinger, hvor der er masser af dødsofre. Dem kender alle til fulde.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-16 18:11

Først en uforbeholden undskyldning for, at jeg ikke har været god til at passe min "tråd" - her, det sidste stykke tid. Jeg er altså bare nødt til at arbejde for den skat jeg skal betale Så må Kandu jo vente

De første 5 timers arbejde, OM DAGEN, går til skattevæsnet. Den næste time til halvanden går til udgifter på bil, vand & varme. Bilen er absolut nødvendig, hvis og såfremt, jeg skal betale skat...... for at få lov til at arbejde. resten af arbejdsdagen - for nær 1,5 time, arbejder jeg for de alle de andre forbrugsafgifter som jeg også skal betale oveni den skat, jeg allerede har knoklet mig halvt ihjel for...................Og så var det jo at Pia Olsen (meget)Dyhr foreslog, endda uden at ha´drukket - altså et for SF - ædrueligt foreslag om, at jeg skal betale yderligere et sted mellem 50 - 225 kr. ekstra i skat Jeg håber dette foreslag går sammen vej som Villy Wonderboys foreslag om de 12 min. ekstra arbejde, samt betalingsring.

Da jeg kørte gennem byen her i eftermiddag, så jeg en masse udklædte fastelavns narrehatte.
Ik´fordi, jeg har noget imod homoer, men jeg synes eddermugme det er at overdrive "festlighederne" blot fordi, de er på det forkerte hold. En kort overgang troede jeg, at det var Kejser Nero med følge som var opstået fra de døde

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-16 19:01

Nå, og nu til noget andet - og mere dagligdags, som betegnes som enkeltstående tilfælde af drengestreger.

En bølge af bilbrande er skyllet ind over Malmø siden 1. juli. Natten til tirsdag gik det ud over Stockholm.

Hmmmmm.......lad mig gætte hvem gerningsmændene er.......?

1) Den svenske Husmoderforening.

2) Spejderbevægelsen.

3) Ældresagen

4) De svenske jøder

5) Jehovas Vidner

6) Katolikkerne

7) Et eller andet Menighedsråd på sommerudflugt

8) Billardklubben

9) Studenter som bare vil ha´lidt sjov i gaden

Ja, mulighederne er mange...??

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 16-08-16 20:43

Citat
En bølge af bilbrande er skyllet ind over Malmø siden 1. juli. Natten til tirsdag gik det ud over Stockholm.

Ja ja, lidt drengestreger. Boys will be boys. De går vel og keder sig. Må jeg foreslå, at sende de unge mennesker på en statsbetalt ferie i Caribien. Det har vi haft stor succes med i Danmark.

Og Pia Olsen og hendes SFere vil gerne bede om lidt mere skat. Ja, så gerne, og selvfølgelig. Kan man eventuelt få lov, at betale lidt mere en den skaldede halvtresser, jeg tager da bare lige et par timer ekstra hver uge. Hvis vi alle gjorde det ville Villyarderne vælte ind.

Gode forslag til gerningsmænd Tommy. Personligt tror jeg, at det er højrenationalister, der, som jeg har forstået det, er den allerstørste fare for Europa i dag.

Ifølge wikipedia
Citat
Nationalismen er en slags følelse af, at ens eget land, folk og kulturelle værdier er særegne og som sådanne fortjener at blive forsvaret imod ydre trusler. Nationalister kæmper for, hvad de anser for at være deres nations interesser, eller de reagerer måske på kolonialisme.

Så en nationalist er en grimmer karl, uanset om han er højre eller venstre.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 16-08-16 23:32

Citat
Så en nationalist er en grimmer karl, uanset om han er højre eller venstre.
Så sandt som det er skrevet. Ja nogle rigtige grimmer karle, som er så pisse misundelig over de importerede mangfoldigheds repræsentanter har taget alle jobbene fra hr og fru Svensson.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-16 14:06

Hvor mange så TV-avisen fra DR igår..? Altså, det er komisk, det her
Jo, en DR-Sjovnalist havde strikket et længere ubehjælpsomt indslag sammen vedr. bilafbrændingerne i Sverigestan, og kom til den konklusion: Når der også bliver brændt biler af i "de riges bydele," kunne det meget vel tænkes, at en eller anden direktør er gerningsmanden" Og Sjovnalisten fortsætter sit hjernedøde indslag med endnu en hjernedød multikulti hardliner...... "På nuværende tidspunkt, er der ingen i sin vildeste fantasi der har nogen som helst anelse om, hvem gerningsmanden kan være"

Så er det jeg siger: Privatiser nu DR og lad dem tjene deres egne penge.

Det allersidste nye: En flåde af skibe er på vej fra Afrika over Middelhavet til Italien.
Ifølge EU´s Jean Claude Dranker - bedre kendt som "Jean Altid Fuld" er det Hjerneforskere og Matematik-genier som har lejet en båd til deres årlige, "En dag på havet m/børn"

Mine tanker går nu til de mange soldater, der på D-Dagen 6. juni 1944 ofrede deres liv for et frit Europa.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-16 15:27

- Og lige en ny "Kejserens nye klæder" historie. Desværre sandfærdig

København har ambitioner om i 2025 at blive verdens første CO2-neutrale hovedstad, og det ser ud til, at man har udset sig Lolland som stedet, hvor målet i praksis skal nås. Det er 16 store 150 meter høje støjstærke vindmøller, som de stakkels lollændere skal belemres med, for at Frank skal rejse rundt i verden - på skatteydernes regning - og råbe udover forsamlingen; "Nu er København CO2 neutral"
Og nu holder i satme fast i alt, hvad der kan holdes fast i. Lolland har samtidigt fået slået fast, at øen er meget CO2 belastet - det til trods for, at øen er overklistret af vindmøller bla......ja, fra København, som nu vil ha' endnu flere vindmøller på den i forvejen CO2 belastede ø.

Hvordan ind i det hedeste hule helvede kan grisesylten Frank Pophår gøre København CO2 neutral ved at købe aflad andre steder..?

Aldrig har "Kejserens nye klæder" været mere rammende. Den skulle omskrives til: "Frank Jensens nye klæder" Nøgen i hoved og på krop har Bingo Frank altid været.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 17-08-16 16:08

Citat
Hvordan ind i det hedeste hule helvede kan grisesylten Frank Pophår gøre København CO2 neutral ved at købe aflad andre steder..?

Det gør "man" hele tiden, sådan er co2-kvotesystemet, hvis andre (lande) udleder mindre end de har lov til, kan andre købe "besparelsen"!

Du kunne gøre din 4x4 co2-fri med kvotebeviser, så "udleder den 0", mindre end en Tesla

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 17-08-16 17:56

Citat
Du kunne gøre din 4x4 co2-fri med kvotebeviser, så "udleder den 0", mindre end en Tesla
Ja nemlig. Det er også derfor jeg påpeger det er Kejserens nye klæder
Uanset hvor mange vindmøller Kbhvns. Kommune bekoster på Lolland, forurener Kbhvn da lige så meget som hidtil Jeg håber den onde lynende at Lolland tager sig det godt betalt. Lolland har da, om nogen, brug for pengene. Må jeg minde om udsendelsen "På røven i Nakskov" Men altså, hvis det er IQ standarten, så får de vidst ikke en rød reje ud ad det mølleeventyr

Men alligevel, der er squ noget galt, altså

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 18-08-16 19:08

Citat
Må jeg minde om udsendelsen "På røven i Nakskov" Men altså, hvis det er IQ standarten, så får de vidst ikke en rød reje ud ad det mølleeventyr

Det var jo underholdning i verdensklasse. Selvfølgelig var mange af de medvirkende ikke belemret med en høj IQ, men man kan vel godt diskutere, om ikke Ib alligevel er klogere end vi andre. Han vender tilbage i aften på TV 2 kl. 20.00, og så vidt jeg har forstået, er han rejst ned til kæresten i Afrika. Min påstand skal ses i lyset af, hvor Danmark, og Europa bevæger sig hen i disse år. Som det ser ud, bliver der rigtig god plads i Afrika, når store dele af de vilde er rejst herop.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-16 19:55

Citat
Som det ser ud, bliver der rigtig god plads i Afrika, når store dele af de vilde er rejst herop.

Nope, de har ikke meget andet at lave end at formere sig, jobs er der ikke mange af, så de 1,2 milliarder i Afrika nu, er fordoblet i 2050

https://www.theguardian.com/global-development-professionals-network/2016/jan/11/population-growth-in-africa-grasping-the-scale-of-the-challenge

Europa får nok ikke plads til dem allesammen!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-16 19:59

Citat
Det var jo underholdning i verdensklasse. Selvfølgelig var mange af de medvirkende ikke belemret med en høj IQ, men man kan vel godt diskutere, om ikke Ib alligevel er klogere end vi andre. Han vender tilbage i aften på TV 2 kl. 20.00, og så vidt jeg har forstået, er han rejst ned til kæresten i Afrika. Min påstand skal ses i lyset af, hvor Danmark, og Europa bevæger sig hen i disse år. Som det ser ud, bliver der rigtig god plads i Afrika, når store dele af de vilde er rejst herop.
Absolut.

Mht. til mit udsagn:
Citat
Men altså, hvis det er IQ standarten, så får de vidst ikke en rød reje ud ad det mølleeventyr
Var det absolut ikke ment nedladende - men, jeg kan godt se på skrift - og som det står, virker det meget nedladende. Jeg beklager endnu engang.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 18-08-16 21:00

Citat
Men altså, hvis det er IQ standarten, så får de vidst ikke en rød reje ud ad det mølleeventyr

Min erfaring er, at der ikke er den store forskel i IQ, men der er masser af forskel i uddannelse!

Som jeg sikkert har nævnt tidligere, Miljøministeriets klart højst IQ var hos en ministerbetjent, ikke blot var han tårnhøjt begavet, han var en god mand at spørge til råds

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 18-08-16 21:54

Citat
Min erfaring er, at der ikke er den store forskel i IQ, men der er masser af forskel i uddannelse!
Muligvis har du ret?........ Jo, det har du nok når det kommer til stykket, så lad os tale om noget andet

Jeg kender en Djøffer som sidder og planlægger arbejdsopgaver og deslige for kommunen. Han er på papiret en meget klog mand med lang uddannelse og flotte eksamenspapirer, men for hulen da et kvajhoved. Han er helt overbevist om, at når "ting" passer ind i et excel regneark, så passer det også i den virkelige arbejdsverden.
Djøffen mangler et par års manuelt arbejde. Samme ses forøvrigt også blandt de 99,9% Folketingsmedlemmer

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 19-08-16 06:34

Nu skal jeg hverken "frifinde" din Djøf'er, eller det modsatte, men han kan sagtens være en af de mange, der bruger de fleste af sine arbejdstimer på at opfylde mærkelige, og for borgerne helt ligegyldige, måltal, dikteret af Finansministeriets blåøjede regnedrenge!

Regnedrengene har aldrig har haft et arbejde før de bliver ansat i Finansministeriet, straks kloger de sig på hvordan den offentlige sektor skal fungere, når de så bliver ansat andre steder opdager de at de har skabt et administrativt monster.

"Gutterne" her, som jeg har skændtes med mange gange, gik til bekendelse her

http://politiken.dk/debat/kroniken/premium/ECE274053/tilgiv-os---vi-vidste-ikke-hvad-vi-gjorde/

Masser af offentligt ansatte bruger mere tid på at udfylde skemaer over hvad de bruger deres arbejdstid til, end på det de burde lave, hjælpe borgerne

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 19-08-16 23:32

Citat
Var det absolut ikke ment nedladende - men, jeg kan godt se på skrift - og som det står, virker det meget nedladende. Jeg beklager endnu engang.

Taget til følge Tommy. Vil i samme ånd gerne nedtone min retorik i følgende udsagn:
Citat
Selvfølgelig var mange af de medvirkende ikke belemret med en høj IQ

Det er måske også lidt hårdt overfor nogle af vores egne, som har det svært. Desværre bliver det ikke nemmere for disse danskere i årene der kommer. Nedskæringer i forbindelse med en forøgelse af modtagere af bistand kan kun gøre det til en tvivlsom affære, at være afhængig af staten.
Hvad kan vi gøre ved det. Svaret er jo åbenlys for enhver som kan sætte flere selvstændige tanker sammen.
Det gælder så ikke for venstreradikale, djøffere, og andre, som lever udenfor den virkelige verden.
I ved dem som sætter et skjold op som forsvar, på skjoldet står der
"Don't bother me with facts..I've already made up my mind!"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-16 13:34

Et stort tillykke til Danmark for alle OL-medaljerne.
Efter håndboldkampen igår var alle danskere vel nationalister - eller hvad..?
Hold da kæft hvor det, at være dansk blev hyldet. Det må squ ha´gjort ondt på alle dem, som er med til at synge gamle hippiesange hvis tekst hovedtema er, at alle landegrænser og egenartet kultur skal nedbrydes, og alle skal leve i samme multikulti mangfoldige smeltedigel.......Der skal helst krammes og danses - helst mænd med mænd - og kvinder med kvinder, kun på den måde udvises menneskesyn, forståelse og mangfoldighed.

Den altid højtflyvende SF'er Pia Olsen Dyhr, havde gerne set - ja, hun ligefrem forlangte, at Imamer skulle deltage i homoparademarchen gennem byen for at udvise storsind og accept
Jamen herregud da, jeg forstår da glimrende at Imamer ikke ville deltage i marchen - jeg ville da heller ikke.
Jeg synes at religion og seksualitet er en privatsag - og derfor synes jeg, at denne 5 dages homo-opmærksomhed er en vanvittig sygelig ting. Misforstå mig nu ikke, jeg har intet imod homoer, men som sagt, religion og seksualitet er en privat sag.

Nå, nu igen er der blevet udført (søndagmorgen udtalelse fra fynsk politi) drengestreger fra en fynsk motorvejsbro. Det viser sig nu, at stenkast fra denne bro er ligeså fast et indslag i hverdagen, som TV-avisen på TV2 kl. 19. At den slags morskab ikke er blevet stoppet for længst er mig en gåde. Ja, nu skrev jeg "morskab" jeg mente selvfølgelig: Denne hverdags jihad.

Desværre endte det denne gang med, at små børn mistede deres mor, en mand mistede sin kone - kort sagt, en families hverdag blev slået godt og grundig i stykker for tid og evighed
Altså, vi er nu endt i kategorien "Overlagt mord" Hvis der smides en betonklods på 30 kg. imod en bil som kører med 110 - 130 km/t skal der ikke meget fantasi til at forestille sig, at nogen bliver slået ihjel - altså overlagt mord.

På en måde er der blevet lagt præcedens for, hvad straffen er, når der losses noget ned fra en motorvejsbro. "Spyttemanden" fra Rødbyhavn fik en bøde for "angivelig at ha´spyttet på flygtninge fra en bro" på 5000 kr. Vidnet var en venligbo og Røde Kors butik-frivillig fra samme område, som først blev beskyldt for at være konen til "spyttemanden" I et senere interview har denne "kone" udtalt til Pressen: "At det var de værste dage i hendes liv indtil det blev opklaret for befolkningen, at hun absolut ikke var gift med spyttemanden"

Skal det koste 5000 for at - måske at ha´spyttet, må det som minimum koste livstid at smide sten fra en motorvejsbro hvormed der fremkommer dødsfald.

Jeg har allerede "gættet" stenkasterens etnicitet.

Til sidst skal vi liiiiige ha´rettet en stor løgn leveret af DR, TV2, samt den venstresnoede presse.

Danmark har som bekendt haft en turiststrøm som siger "spar to" til de forgående år. Dette boom skyldes ifølge løgnepressen, tv-serier som f.eks. "Broen"...og i den dur.

Min påstand er, at turistboomet slet og ret skyldes muslimsk terror i Frankrig og så fremdeles.
Hvor jeg ved det fra...?
Jo, Danmark 2 største feriecentre kunne berette flg.: Ved første angrebsbølge i Frankrig steg bookingen 2% set i forhold til året før. Den terrorhandling, hvor lastbilen pløjer 84 mennesker ihjel steg bookingen helt vildt.
Sommerhus-udlejningen ...ligeså..

Hvorfor fortæller løgnepressen så en helt anden historie...?
Jo, for ellers får Bosse og andre radigale mennesker ikke ret når de siger: "Regeringens grænsekontrol og asylstramninger gør, at mennesker fra andre lande ikke vil gæste Danmark"

Nu vil jeg fremføre en teori som er ligeså vanvittig som den Bosse og co plejer at komme med.

"Grunden til vi har vundet så mange medaljer ved OL er fordi, Pia Kjærsgaard er blevet valgt til Formand for Folketinget"

Kan I ha´en god dag derude. Nyd de få sommerdage der er i rest. Snart boomer en ny kæmpestor flok turister ind over grænsen. Forskellen på de nuværende turister rundt om i sommerhuse, hoteller, feriecentrer....osv. er, at de nuværende turister betaler hele svineriet selv og smutter igen med "Tak for god behandling"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-16 15:25

I fortsættelse til ovenstående indlæg..................
De biler som endnu ikke er brændt af fortsætter ufortrødent deres kørsel, dog med den store fare, at bilerne meget vel kan rammes af store sten/betonklodser med død og ødelæggelse til følge.
Lige nu ser jeg på TV2-News, at flere steder i landet kastes der med sten fra div. motorvejsbroer. (Især i Jylland) Hverdagens jihad kommer snar til den vej, der fører til din by.

Men politiet har alligevel succesoplevelser trods stenregnen.
2 betjente melder, at en fartbølle er bragt til omgående standsning, idet fartbøllen på øde landevej kl. 10.10 fik målt sin hastighed af fotovognen. "Chaufføren kørte fuldstændigt råddent med 81 km/t - og -pointerer politibetjent Brian Herluf Albertsen, der var fratrukket de obligatoriske 3 km/t. Det gør det unægteligt godt at vide, at andre trafikanter nu kan færdes mere sikkert i trafikken når nu denne fartglade motorbølle er standset."

Kommentar
Fra : lgs

Dato : 22-08-16 17:25

Tommy:

Jeg synes du skulle reservere ordet jihad til dets oprindelige betydning, som i sig selv er alvorlig nok, især når man hæfter sig ved den krigerisk/religiøse betydning.

Anden brug af ordet - som din - kan kun være med til at spille kort i hånden på dem, VI BEGGE fører krig med med ordet - ingen nævnt ingen glemt.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 22-08-16 17:56

lgs, tak for belæringen.
Nu ved jeg ikke hvordan du fortolker ordet "jihad" ? Men såvidt jeg er orienteret, er jihad = "At stræbe efter noget"

Du kan så gisne om, hvad der stræbes efter..

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 23-08-16 22:10

Som jeg skrev i en tråd for et stykke tid siden: "Trump vs Clinton"
Citat
Ikke fordi vi danskere har megen indflydelse på, hvem amerikanerne vælger som næste præsident - selvom DR og TV2 så ihærdigt prøver at overbevise danskerne om, at Hillary Clinton er det bedste valg.
Tror jeg, at Clinton er meget mere syg i knolden - og meget mere forbryderisk end Trump er.
Det viser sig nu, at FBI har fundet 15.000 Clinton-mails, der modbeviser hendes historie
Få måneder inden det amerikanske præsidentvalg har FBI afsløret næsten 15.000 nye e-mails, som Hillary Clinton ikke har opgivet. Og det på trods af, at hun tidligere har udtalt, at alle relevante e-mails fra hendes tid som udenrigsminister er blevet udleveret til myndighederne.
https://www.version2.dk/artikel/fbi-har-fundet-15000-clinton-mails-modbeviser-hendes-historie-915092

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-16 13:34

Statsminister Poul Schlüter forsikrede i Berlingske 4/8 1985, at vi ikke ville blive oversvømmet af en halv million mennesker udefra, hvilket tal – meget forudsigeligt – for længst er overskredet. Nu har vi så – uden mellemliggende lyspunkter – en statsminister, Lars Løkke Rasmussen, som planlægger alene inden 2020 at modtage yderligere 100.000 efter al erfaring uindpasselige muslimer, der ovenikøbet huser et meget, meget alvorligt og helt ukontrollerbart voldspotentiale.

I 1991 havde vi – ifølge Arne Melchiors referat af oplysninger fra den daværende justitsminister gengivet i Jyllands-Posten 7/8 1991 – fået 60.000 muslimer ind i landet. Dengang fik vi at vide, at så få ikke betød noget. I Jyllands-Posten 24/6 2016 fortæller justitsminister Søren Pind så, at der her nu er 270.000 muslimer, og at vi ikke kan gøre noget ved det.

Med den vækstrate vil her imidlertid være over en million muslimer i 2040 og over fire millioner om 50 år.

Hvornår har pressen afkrævet de ansvarlige politikere en stillingtagen til den prognose, der kan udledes af Melchiors og Pinds oplysninger om den eksplosive udvikling i muslimtallet, eller til det konkrete ansvar for den vold og terror, der følger, eller til de konkrete konsekvenser af de udgifter, de tilvandrede påfører det danske samfund?

Hvorfor skal de ansvarlige slippe for at svare?

Hvornår har pressen afkrævet de ansvarlige politikere en stillingtagen til, om islam overhovedet er en religion i grundlovens forstand og ikke blot en politisk ideologi? Den Augsburgske Trosbekendelse, som er basis for folkekirken, der ifølge grundloven netop er folkekirke, fordømmer udtrykkeligt ”muhamedanerne”, som præsterne ifølge præsteløftet da også er forpligtet til at bekæmpe. Er vi overhovedet forpligtet efter grundloven til at give muslimer religionsfrihed, eller kan de højst påberåbe sig politisk frihed?

Det er, som om det er tabt af syne, at det, der foregår i disse år, ikke er en leg, der bare kan stoppes igen, hvis den løber grassat, og hvor den deltager, der har de bedste spindoktorer eller smarteste politiske meninger, vinder.

Det er tværtimod en blodig alvor, hvor vore børnebørns liv er på spil.

http://jyllands-posten.dk/debat/kronik/ECE8943575/overlever-demokratiet/

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-08-16 22:49

Jepper....., så har Laurits Betjent og Co anholdt en 21-årig mand, som mistænkes for at stå bag de seneste dages bilbrande i København. Den helt store overraskelse må siges at være, at manden har en anden etnisk oprindelse end dansk. ØV øv øv, så tabte jeg det væddemål, jeg havde ellers væddet med naboen. Jeg havde indskudt en hund på, at gerningsmanden/kvinden/pigen/drengen eller "hennen" var at finde, enten hos Danske Pigespejdere "Blåmejserne" eller som min joker i væddemålet, en mand som var/er medlem af Ældresagen.

Nå men, det var altså en fætter med anden etnisk oprindelse end dansk - det var jo ikke lige min første tanke. Øv øv øv

Og så er der fundet en ny planet.....
Citat
Dens beliggenhed inden for den såkaldt beboelige zone og overfladetemperatur betyder imidlertid, at planeten i teorien kan være beboelig og indeholde vand.

»Det, at lede efter den nærmest mulige jordlignende planet, og at finde den - det har været en oplevelse for livet for os alle,« siger teamleder Guillem Anglada-Escude fra Queen Mary University.

Også i Danmark vækker opdagelsen begejstring hos Lars A. Buchhave, planetforsker ved Københavns Universitet.
http://jyllands-posten.dk/nyviden/ECE8947070/nu-har-astronomer-fundet-jordens-naermeste-naboplanet/

Planeten ligger godt og vel 4 lysår væk fra jorden. Et lysår svarer til 9,5 billion km.
altså planeten ligger ca. 38 billioner km. væk.......godt og vel. Det er nok ikke DSB man skal booke til den rejse. Der er store muligheder for at der er liv på planeten...... siges der......Det tør jeg godt vædde en ks. Slotspilsnere på, at der ikke er.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-16 15:40

Jeg er rørt til tårer Jeg synes det stor og ædelt af socialdemokraterne at give flygtninge op mod 200.000 kroner med sig hjem - ja altså, hvis de vælger at rejse tilbage til deres hjemland.

Tænk sig, at partiet vil tømme sin partikasse for at flygtningene kan komme godt hjem igen. Hvor er det ridderligt og ædelmodigt at tænke i de baner. Mette Frederiksen og partitoppens hjerter må være store.

Meeeeeen.....en orm gnaver i mit sind.
Det skal den onderasme ikke undre mig - når det kommer til stykket, at det er Mette & Co mening, at smøre regningen af på de få hårdtarbejdende danske skatteydere.
Mette, du sender dem bare hjem uden at involvere min tegnebog.....Tak!

Ellers bliver det bare som "de" siger i TV-udsendelsen "På røven i Nakskov;"
"DEEET SKRUEN UDEN ENDE !"
Idet, mangfoldighedsrepræsentanterne vil blive ved med at indløse Returbillet.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-16 15:41

Citat
Jeg synes det stor og ædelt
Læs.....Jeg synes det er stort ...........

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-08-16 19:56

Alt imens Citronmåne-Gnaskerkompagniet har travlt med at hastighedskontrollere folk på vej til -og fra arbejde, har stenkasterne "frit kast" - og meget travlt med at udøve deres terror....JA, jeg skrev TERROR.......også kaldet "hverdagsjihad"
Denne gang var det en ældre mand der blev stenet som en anden utro kvindemenneske fra de varme lande blot fordi, han var drejet ind på Hillerødmotorvejen.

Er der slet ingen trøst i disse tider..?
Jo jo, terroren var MEGET værre i 70 og 80´ Det siger Bonnichsen og Lars Erslev selv....og enkelte Kandu-eksperter.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 26-08-16 19:35

Hej Tommy, keder du dig??'

Citat
Jo jo, terroren var MEGET værre i 70 og 80

Korrekt, i antal civile dræbte!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 26-08-16 20:47

Du lider af tågesyn, vagnr.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 26-08-16 23:46

Citat
Jeg synes det stor og ædelt af socialdemokraterne at give flygtninge op mod 200.000 kroner med sig hjem - ja altså, hvis de vælger at rejse tilbage til deres hjemland.

Ak ja, naivitet blandet med idioti Man kan lige se neger Muhammad stå nede i Afrika, og spørge fætter Abdullah: "Vil du med en tur til Danmark, og hente 200.000." Det er den evige historie med de røde, de tror simpelthen ikke, at mennesker kan have slette tanker. Åh, det passer så ikke. Alle der "tjener for meget", de onde kapitalister, som er årsag til en stor del af skatteprovenuet, skal helst punkes. Og, nej, jeg er ikke en af dem som tjener for meget, men har dog indset, at et land har brug for disse mennesker også.
Men 200.000. En gennemsnitlig dansk skatteyder bidrager vistnok med 150.000 årligt. Jeg gider ikke engang nævne, hvad mine 150.000 hellere måtte gå til. Fanme ikke Afrikanske eller mellemøstlige hustlere.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 27-08-16 05:35

Citat
Du lider af tågesyn, vagnr.

Det hedder fakta, også kendt som klarsyn

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 28-08-16 18:47

Først undskyld for, at jeg først nu kan svare på dit
Citat
Det hedder fakta, også kendt som klarsyn
Men jeg var så uheldig at komme til skade med min pegefinger igår eftermiddags. Fik ved et uheld, revet fingeren ud af led. Jeg måtte tilbringe små 8 timer på Skadestuen før behandlingen blev tilveje bragt af en smuk ung Læge (kvinde)
Hun kunne kurere den dunkende følelse........i fingeren Og har stort set sovet siden. Jeg fik masser af smertestillende medicin

Nej vagnr., hverken dig eller din guru-ekspert, Lars Erslev har ret. Det har I ikke fordi, at I medregner IRA handlinger som terrorhandlinger. DET VAR IKKE TERRORHANDLINGER - Det var en kamp om borgerrettigheder.
Historisk set, havde Katolikkerne i Nordirland i 1960 ikke stemmeret og begyndte at gøre oprør, samt kræve rettigheder på lige fod med deres protestantiske naboer. Da Katolikkerne langt om længe fik stemmeret var der andre ting der haltede lidt. Demonstrationerne udviklede sig ofte voldeligt.....resten kender vi - den med bomber osv..... - og freden indtræffer stort set i 1998.

Hvis du stadig påstår, at det var terrorhandlinger, så bliver du også nødt til at erkende, at negrenes borgerrettighedskampe også henhører under terrorhandlinger.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 28-08-16 19:32

Tommy, uheldigt med fingeren, men en smuk ung kvinde kan heldigvis distrahere enhver "normal" mand til at tænke på noget andet end smerte

Jeg tror ikke vi kommer hinanden nærmere om terror dengang og nu, men IRA agerede ikke kun i Irland, men også i England!

Dengang skulle man gennem våbenkontrol for at komme ind i engelske stormagasiner mv., det skal man vist også nu mange steder!

Og der var masser af terroristceller i andre (europæiske) lande, Spanien, Italien, Tyskland, og udlændinge kom jo også til Dk, fx angrebet på et israelsk flyselskab og synagogen med et par døde, og en venstreorienteret blev dræbt med en brevbombe.

Men hypen er langt større i dag, så langt kan vi måske være enige?

Jeg tænker i praksis aldrig på terror, kigger mig ikke mistænksomt rundt på stationen eller lign., men jeg er, og har altid været, opmærksom på hvad der sker omkring mig.

Det jeg er "bange for" er trafikken, mobiltosserne, fartdjævlene, rødkørerne, idioterne der ligger 3 meter bag mig med med 130 på motorvejen osv, der har jeg en rimelig mulighed for at afværge at jeg bliver en del af uheldsstatistikken!

Det har jeg klaret i over 40 år

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 29-08-16 20:23

Så er den gal igen med de der Sjovnalister.

Overskriften lyder:
To danskere, der var draget til Syrien for at lade sig hverve af terrororganisationen Islamisk Stat, er blevet dræbt i den seneste uge.

Ifølge Jakob Sheikhs oplysninger mistede én person livet søndag, mens en anden blev dræbt i sidste uge. - Drab er en del af den brutale virkelighed, som de danske syrienkrigere møder, siger han til TV 2.

Pkt. 1 - Det var ikke danskere, men to med dansk statsborgerskab.
Pkt. 2 - Det er kun lækkert at de to personer blev dræbt. Hvad djævelskab har disse to sataner ikke udsat andre for ?
Men nu skal de op til Ali Baba og de andre røvere og forlyste sig med 72 jomfruer. Set med muslimske øjne, er det vel ikke så ringe endda..?

Citat
Drab er en del af den brutale virkelighed, som de danske syrienkrigere møder
Ja altså, havde de forventet andet da..?

http://nyheder.tv2.dk/samfund/2016-08-29-journalist-to-danske-syrienkrigere-draebt

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 30-08-16 05:49

Citat
Pkt. 1 - Det var ikke danskere, men to med dansk statsborgerskab.
Pkt. 2 - Det er kun lækkert at de to personer blev dræbt. Hvad djævelskab har disse to sataner ikke udsat andre for ?

Ad 1) Det har du helt misforstået, på Politiken er man dansker hvis man har dansk statsborger, uanset hvornår man fik det

Ad 2) Helt enig, jo fler af de tosser der bliver dræbt dernede, jo bedre!

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-16 18:46

Citat
Det har du helt misforstået, på Politiken er man dansker hvis man har dansk statsborger, uanset hvornår man fik det
Nu bliver en hest ikke til en ko blot fordi, hesten er født og står opstaldet i en kostald.

Ja, så fik en muslim (Mesa Hodzic) med stor ISIS sympati skudt flere - herunder politibetjente.
Godt specialkorpset fik udryddet ham. Underligt at Mesa ikke var blevet smidt ud ad Danmark forlænge siden.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 02-09-16 20:53

Terrororganisationen Islamisk Stat har tidligt fredag aften taget ansvaret for skyderiet på Christiania sent onsdag aften, hvor to betjente og en civil blev ramt.

Torsdag morgen blev den formodede gerningsmand - 25-årige Mesa Hodzic med bosniske rødder - skudt af politiet. Han mistede livet på Rigshospitalet natten til fredag.
http://ekstrabladet.dk/112/islamisk-stat-tager-ansvaret-for-christiania-skyderi/6272404

Terrororganisationen Islamisk Stat har endvidere opfordret til at bruge stenkast (motorvej) for at intensiverer frygten blandt vantro.

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 02-09-16 23:27

Citat
Terrororganisationen Islamisk Stat har tidligt fredag aften taget ansvaret for skyderiet på Christiania sent onsdag aften, hvor to betjente og en civil blev ramt.

Og de snotaber tager "æren" hver gang det lykkes en muslim, at myrde nogle vantro. For mig, et tegn på, at de er svækkede, og må profilere sig ved enhver lejlighed.

Citat
Nu bliver en hest ikke til en ko blot fordi, hesten er født og står opstaldet i en kostald.

En fin omskrivning, omend jeg lige i forbindelse med islamister foretrækker: "En lort bliver ikke til en lagkage, fordi man sprøjter flødeskum henover"

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 03-09-16 15:51

Citat
En fin omskrivning, omend jeg lige i forbindelse med islamister foretrækker: "En lort bliver ikke til en lagkage, fordi man sprøjter flødeskum henover"
Her mangler jeg en "like knap"

Godkendelse af svar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 05-09-16 12:46

Tak for svaret LuffeA.