/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
PC højtaler sat til mobiltelefon - KAN M~
Fra : Jens_Jensen
Vist : 468 gange
10 point
Dato : 24-06-03 22:56

Hvis jeg køber et billigt håndfrit sæt til nokia 3310 eller sony t68i og så klipper hovedtelefonen af, kan jeg så sætte en højtaler på ledningen i stedet for, så lyden kommer ud i rummet (skal kunne høres 2-10 meter væk., ikke til bilen) ???

Højtaleren SKAL kunne køre på batterier (fx. AA) og skal være forstærket.

Kræver det en for-forstærker ?

Hvad er udgangseffekten på en mobiltelefons "line-out" / håndfri-stik i bunden af den ?

Hvilken højtaler skal jeg vælge (mærke ?, model ?) (BILLIG, mellem 1 - 15 watt, fysisk lille)

Kan denne bruges ???..... SE : http://www.sonystyle.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/en/-/USD/SY_DisplayProductInformation-Start;sid=tmoV-uvYkogV-9UgBYwf8aTUW8Nd6oGcly4=?ProductID=a0YKC0%2eNrfQAAAD1QnArwfjc

Hvor kan den købes i DK ?

Tak

Jens

Accepteret svar
Fra : viskinge

Modtaget 10 point
Dato : 25-06-03 07:19

Det burde kunne lade sig gøre, uden de store problemer. Køb et sæt pc-højttalere i en computer shop. Det er nemmere at du kigger på priser, størrelser osv, istedet for jeg kommer med forslag.
Du behøver ingen forforstærker.
Det eneste der kan blive et problem, kan være impedanstilpasning, men jeg tror det ikke.
Du bør skrue langt ned for lydstyrken på mobilen, for ikke at få for stor udgangs spændning (vil give forvrængning)
Har selv gjort noget tilsvarene flere gange, uden problemer.

MVH

Godkendelse af svar
Fra : Jens_Jensen

Dato : 26-06-03 15:48

Tak for svaret viskinge. HVAD ER "impedanstilpasning" ???