/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Hvad skal der gøres med tipsene?
Fra : Rfou
Vist : 465 gange
1 point
Dato : 24-06-03 22:55

I en anden tråd om "kandu kan blive bedre" bliver der foreslået at der burde oprettes en debat om tipsene, og hvordan man kan imødegå den forurening der finder sted, med alle de ligegyldige tips der fylder op på kandu.

Det være hermed gjort, og jeg understreger at denne tråd ikke vil blive lukket med det første. Men når der er kommet et fyldestgørende antal indlæg og løsningsforslag, linker jeg den til kandu.

Først når der evt. kommer en reaktion fra kandu, eller hvis denne tråd viser sig nytteløs, vil den blive lukket.

Jeg selv har spurgt hos kandu (endnu ikke modtaget svar) om det er teknisk muligt, at alle tips der ikke opnår fulde 2 stjerner, kan slettes automatisk.

For det tredje kan man, når man får lejlighed til at vurdere et tips, måske få en fornemmelse af at det har en praktisk betydning.

For det første vil de ikke fylde op ret længe, og for det andet vil folk nok blive trætte af at indsende tips der bliver slettet, uden at give point.

Hvordan mener Du at problemet kan løses, eller kan Du slet ikke få øje på nogen problem.

Lad høre.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-06-03 23:04

det er nemt

Afskaf dem!

I "debat-trådene", (der godtnok ikke findes..endnu!) kan man skrive sine tips.. uden at det koster at læse dem, men man får heller ikke noget for dem.

Hvis ikke kandu vil det... tjae... så
1. Afskaf pointene
2. Fjern dem fra "seneste 25"
3. Afskaf "betalingssystemet" så man ikke får point for at vurdere dem
4. sæt en grænse på... 1 tip max pr uge pr bruger

Håber kandu snart reagerer på tipseriet.. det er jo sindssygt for tiden...vælter ind med ligegyldigheder.

Christina

Kommentar
Fra : Melander

Dato : 24-06-03 23:12

hvorfor ikke droppe det navlepilleri, og lad kandu være som det er...erfaringerne viser jo at folk der giver helt vildt mange tips, hurtigt mister interessen for det og nærmest forsvinder sporløst ud i luften..

hvis der endelig skulle gøres noget var at fjerne alt dette snakken frem og tilbage om hvad andre skal og må efter vores hoveder..et tip som for mig virker ligegyldigt, betyder måske noget for en anden, derfor er alle tips berigtiget.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-06-03 23:22

ja... det kan der selvfølgelig også være noget om..... hmmmm

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-06-03 23:28

nå jeg skrev lige i en anden tråd men jeg mener at man kun skal have lov til at bedømme tips i de grupper som man abonnerer på for så bliver de nemlig bedømt af folk som interesserer sig for sagen og ikke af folk som vil have ti ledige point..

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-06-03 23:30

en anden mulighed er også at ligge et max på 1-2 tips pr. bruger pr. dag..!!! men dette ændrer jo ikke undholdet i tippene....

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-06-03 23:30

ja....kunne være en af grundene til at fjerne dem fra "seneste 25".
Mvh

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-06-03 23:32

øhh indholdet...

Kommentar
Fra : Gazi

Dato : 24-06-03 23:35

okay okay her er jeg

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 00:38

Debatten her undrer mig. Alle og nu også incl. undertegnede har skrevet tip(s). Har de tips vi har skrevet, været bedre end de andres?

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 00:44

M.h.t. alle mener jeg dem, der indtil nu har deltaget i denne debat.

mvh ans

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 00:50

ha ha.. ja ans, der har du sådan set fat i noget! Mine første tips var garanteret ikke ret gode.. men nogle af dem er! Fx brugte jeg en times tid på art samle en masse links (12 tror jeg) om hunde! Men det åndssvageste jeg har lavet, var et om flagstænger... der samlede jeg også en million forskellige links..det var et "protest-tip", fordi der på det tidspunkt (også) strømmede ind med et-links tips. Så... lige nu sidder vi og gør os til dommere over godt og skidt.
mvh

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 00:53

hm.. har lige kigget på mine 14 tips.. de er sgu egentlig gode nok, bortset fra et, hvor jeg brokker mig over en, der skriver for mange af dem !!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 01:13

Skingur jeg har ikke læst dine tips, men den om flagstænger vil jeg da lige finde frem.

Sommerhilsen ans

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 01:22

OK Jeg er tilbøjelig til at give Melander ret. Det her kommer let til at ligne navlepilleri; men det sker jo næsten hver uge at en eller anden hyler op om hvordan man kan melde sig ud også videre.

Angiveligt med henvisning til den uretfærdige tildeling af points, eller useriøse brugere.

Og hver gang er der op til flere der foreslår vedkommende at han/hun bør maile til kandu, og klage sin nød der.

Jeg kan sagtens forstå hvis kandufolkene ikke kan nå at behandle alle klager, især fordi de ikke har en kinamands chance for ar gøre noget ved det.

Hvis der er nogen der finder at kandu er useriøs, så husk på at det er brugerne eller nogle af dem der er årsagen.

Og det er selvfølgelig ikke os der skriver i denne tråd der er useriøse. Så havde vi sikkert ikke deltaget.

Efter det foreliggende må mit råd til kandu, når jeg linker denne tråd til dem, at de kan tage det ganske roligt, og lade tingene fortsætte som de har gjort hidtil.

Og til Jer der har deltaget her vil jeg sige, at det er os selv der gør problemerne store. Er der nogen der er trætte af kandu er det deres problem, ikke vores.

Jeg hygger mig vældigt på kandu (og andre steder) og det tror jeg faktisk også at I gør!

Men lad os nu se til i morgen om der kommer flere kommentarer.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 25-06-03 02:11

Det er da også dejligt at sidde og blive småforarget og spændt følge med i, om den man nu har set sig gal på vil knalde ENDNU et tip om ingenting af! Jeg kan også fint leve med det! Det er en del af kandu! Det sætter verden i relief og de rigtige problemer forsvinder for en tid. (Det er ikke meningen det skal lyde så ironisk... jeg mener det faktisk!)

Godnat herfra
Christina

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 03:39

Det er sku hver gang det er lidt sløvt med spørsmål, disse tråde opstår,
jeg fatter ikke en skid,at voksne mennesker,hvor de fleste påstår at point
overhoved ikke betyder noget for dem kan kævle i det uendelige om noget så
meningsløst som nogle skide tal over en profil,det kan sku da for helvede
ikke være fordi at en eller anden tilfældigt vinder en præmie,som vi alle
allerede har i forvejen eller kan gå hen og købe,så let som at kaste op
over al den ævel om ingenting,puha den har siddet i hypofysen længe,den
skulle åbenbart ud og have en gang frisk luft.Lav ikke kandu om til et sted
med selv bestaltede politi mænd/kvinder og små lomme fasister,der mener at
alt skal gå efter deres hovede,pointene er en illusion,som skal få os alle til
at tro at vi får noget for vores intresse og ikke andet.
Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 25-06-03 03:52

P.s jeg er selv med her på kandu,fordi at jeg ikke kan leve uden at løse problemer,jeg gør det på mit job, jeg gør det her hjemme,jeg gør det i bukserne,jeg gør det i søvne,jeg jeg jeg hjæææææææællppppppp giv mig problemer
ring 112 moooooaaar,giv mig ptobleioouu la la la la tutelu og tutelej

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 25-06-03 08:18

I dette link bliver der spurgt om: "Hvad er et godt tip"

http://www.kandu.dk/dk/spg/17663

Det er temmelig relevant i forhold til denne tråd.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 10:01

Undskyld...

Jeg ka' overhovedet ikke se problemet? Et ligegyldigt tip ??? Hva' er det? Og hva' er der i vejen med 'et link' tips?....eller 20?

Solgaard har dog en pointe i; tips burde ligge i de tråde man abbonere på. Væk med de sidste 25 tips, altså; ikke spørgsmålene! Hvis man har brug for et tip i en anden tråd, så må man aktivt skifte tråd.

Iøvrigt gætter jeg på, folk skriver tips om ting, de selv har haft glæde af og hvorfor skulle vi ikke dele denne glæde?

Tips er en af de hyggelige ting der adskiller kan.du fra eksperten og lignende. Der ligger mange kilder til inspiration i tips'ene og jeg ville nødigt undvære dem også de 'rædselsfulde'. De er da kilde til stor moro

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-06-03 13:47

for lige at vende tilbage. med en debat til tips.. kunne det jo være fedt at skrive en kommentar til denne tip http://www.kandu.dk/dk/tip/4335 ... dette tip er nok stillet af en som enten ikke kender viasat.. eller af en som arbejder for dem

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-06-03 13:48

det kunne jo også være fedt at folk kunne lægge en tråd.. hvor linket virker

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 15:03

buch78 -> Den med 'viasat' studsede jeg også over. Jeg var inde og fik lov at bedømme tippet. Jeg deltager også i : http://www.kandu.dk/dk/spg/17663 , så derfor stemte jeg i overensstemmelse med mine kommentarer dér.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-06-03 15:12

Hvorfor læse et tip, evt. bedømme det for derefter at kunne brokke sig. Jeg forstår det ikke.

Jeg kan ikke forstå at forstå det, som jeg ikke kan forstå.

mvh ans

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 15:16

ans -> Lige min pointe.

Jeg læser alle tip der ser interessante ud. Hvis jeg skal bedømme det. Bedømmer jeg ud fra min overbevisning. Så må folk leve med dét.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-03 17:08

jeg har skrevet 4 tip så vidt jeg husker.. et af dem var et som var skrevet tidligere et anden var et tip om en virksomhed, det 3. var åndsvagt og det 4. mener jeg egentlig kunne være en stor hjælp til fok med interessen men det blev bedømt til 0 stjerner så i andre må have ment at det var for dårligt..?? så jeg mener ikke at mine er bedre derfor skriver jeg heller aldrig tips mere da jeg ikke men læser glædeligt de andres

jeg har læst et tip fra en af jer som skriver i denne som jeg følte var alt for autoritær og ikke burde have været skrevet..!!! men jeg vil ingen navne nævne.. men opskrifter der bestemmer hvordan man skal opføre sig i de forskellige grupper må op til kandu at lave..

jeg hænger ikke nogen ud.! sådan skal det ikke opfattes

fortsat god dag til ALLE

Mvh

Solgaard

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-06-03 17:15

jammen solgaard jeg vil mene at du har skrevet omkring 7 tip og tra af dem burde havde været samlet i en.. du skriver 3 tip samme dag om spv.. det eneste jeg kan se at du får ud af ikke at samle dem er muligvis flere point.

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 25-06-03 17:17

nåh ja det er rigtigt nok der var vidst flere om spv.. hmm det må du godt synes det var for af lave forskellige emner men jeg kunne selvfølgelig have lagt det under ting til spv.. eller sådan noget den med unlock mener jeg dog skulle stå alene..

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 1 point
Dato : 25-06-03 17:26

Rolig nu...

Af frygt for at gentage mig selv, vil jeg nu alligevel mene:

Et godt tip er et, der er velovervejet i forhold til den kategori, hvorunder man afgiver sit tip.

Altså ikke noget med; 'Vaske Trusser' under kategorien: Teknologi->udvikling-> ASP.

Rfou -> Det rent cencoriske spørgsmål omkring at slette indlæg med 0 til 2 stjerner kan jeg tilslutte mig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 17:29

Jeg synes, det kunne være en god idé, om man kunne afvise at vurdere et tip. Nogle gange læser jeg et tip, som egentlig ikke har nogen betydning for mig, blot for at se, hvad folk skriver. Og så får jeg pludselig lov at give det karakter, hvilket til tider er uretfærdigt, da jeg ikke altid har de rette forudsætninger for at vurdere tippet.

Hvis man helt skal undgå at vurdere et tip, man ikke er kvalificeret til at vurdere (fordi man f.eks. ikke ved noget om emnet), så bør man i princippet ikke læse det, før det er vurderet færdigt. Og det synes jeg, er synd.

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-06-03 17:30

ok det vil sige at hvis jeg lavede et tip i asp.. som hedder "APS står for Active Server Pages"

vill jeg få 5 stjerner

Jeg mener at man er nød til at kigge på indholdet

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-06-03 17:44

ok.. jeg ved godt at jeg stavede forkert (( alt magt til de ordblide ))

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 18:11

buch78 ->Jeg kan følge dig. Men.... Kik næste linie.
Phoolan -> Du ka' da bare la' vær' at svare. Det gør jeg da tit, når jeg ikke føler mig kvalificeret til at bedømme emnet. Jeg går bare til hovedsiden igen. Så er den potte ude

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 18:11

En anden idé til vurderingen af tips er at skjule antal stjerner, indtil alle fem karakterer er afgivet. Så bedømmer man helt ud fra sin egen vurdering uden at lade sig påvirke af andre brugeres mening.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 18:13

phoolan -> Dér har du en pointe.

<MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : phoolan

Dato : 25-06-03 18:17

Molokyle - Doh, det er da rigtigt. Hm...egentlig ville jeg frem til et eller andet i stil med, at man skulle sikre sig, at folk der vurderer tipsene, også har en eller anden forudsætning for det, så karaktererne ikke bliver givet i blinde. Det fik jeg indtryk af, at de af og til gjorde fra nogle af de andre indlæg om tips her på sitet. Jeg er ret ny, så jeg gik bare i tankeselvsving

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-06-03 18:27

Jamen jeg er også 'ny', - på kandu.dk, så velkommen i klubben.

Rfou's spørgsmål har mange facetter, der måske går lidt hen over hovedet på os 'nye' ?

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 03-07-03 21:22

Tak for svaret molokyle.
Blandt mange gode svar, kommer Dit ind som nr. 1; men der måtte målfoto til for at træffe den afgørelse.
Desuden har denne tråd bekræftet en mistanke jeg længe har næret: De gamle dominerende skribenter på kandu, har holdt sig langt væk. Formentlig fordi de IKKE ønsker noget ændret, selvom de tit og ofte fører sig frem i hylekoret, når en eller anden stakkels nybegynder klumrer lidt i det.

For det kan da ikke være fordi det er undertegnede der har stillet det.

Undertegnede der også er aktiv på en portal. der har et navn der bliver anset som et fyord blandt disse, og som er skabt af en dygtig ung mand, hvis navn jeg heller ikke tør nævne. Det begynder med Z.

Den rigtige forklaring er nok mere enkel. Det er jo ferietid!

Jeg syntes at kandu er udmærket som den er, og mit forslag er kun et forsøg på at imødekomme kritikerne af pointsystemet, og de såkaldte "pointryttere".