/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sætter ud på 1 cylinder
Fra : mig-selv
Vist : 441 gange
100 point
Dato : 24-06-16 21:53

Hvad kan det være?
Til stoppet benzin tilførsel - indsprøjtning Polo årgang 1997.
Dårligt tændrør.
Ventil løftere der hænger.
Baghjul der er punkteret????

Oplevede problemet første gang da jeg tabte bagerste lydpotte for en måneds?? tid siden og måtte køre 200 km uden, det gik dog hurtigt over igen - et par km efter.
Nu den sidste uge har det været hver dag, og kun indtil motor bliver varm - og i dag tænder den ene cylinder ikke, har ikke lige set nærmere på tændrør, da de/ motor er særdeles varm.

Ingen banken eller anden støj fra motor.
Først troede jeg det var regn/ fugt i luften, men knasttørt i motor rummet.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 24-06-16 22:28

Sådan en god(t) brugt VW, er den med elektronisk tænding ?? Eller er den med hele moletjavsen af Strømfoder, rotor og platiner ??

De sidste har jeg leget meget med, på mine gamle Kadett`er.

Det er nok bare opstød i tændrørerne.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-06-16 22:50

Citat
Baghjul der er punkteret????
Njaaaaaarh, det tror jeg ikke på, så ville den sætte ud på 2 cylindre. Hmmmmmm.... har du tjekket om klappen til handskerummet sidder løst..? Muligvis ligger fejlen der.

Mvh.
Avtu eksperten

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 25-06-16 20:01

Tror det bare er et tændrør, det er en monopoint karburator (ifølge diverse manualer) men ved Thansen er det en gasspælds, så den burde få benzin til hver cylinder.

Og jo, der er strømfordeler osv = ellers kunne den sikkert ikke starte.

Handskerummet er tjekket for fejl og mangler, så jeg går videre til bagklappen.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 25-06-16 20:15

Tror jeg har regnet problemet ud: Det er simpelthen kun en tre-cyl. motor.

Eller følgende udbedringer:
Citat
Til stoppet benzin tilførsel

Glæd dig over det sparer på benzinen - billig i drift.

Citat
Ventil løftere der hænger.

Tag en mukkert, og gi`dem et ordentlig slag. Alle 6-12 eller 16. Så hænger de ikke mere.

Citat
Baghjul der er punkteret????

Husk at bruge frisk morgenluft.

M.

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-06-16 22:13

Citat
Sætter ud på 1 cylinder
Husk, at kørselsfradraget skal reduceres med 25%

Accepteret svar
Fra : Cortina01

Modtaget 100 point
Dato : 26-06-16 09:51

Det kan sagtens være tændrør. Fire nye er normalt ikke det der vælter budgettet. Det kan også være tændkablet til den pågældende cylinder.
Det er set før og ikke lige det folk udskifter specielt tit.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 26-06-16 10:55

Cortina01, kan sagtens være inde på noget af det rigtige.
Start bilen åbn motorhjelmen, i buldrende mørke. Så vil du sikkert kunne se, gnisterne fyger på ydersiden af kablerne. Især hvis de er godt fedtede. Har selv oplevet dette.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 26-06-16 21:22

Tændrør var synderen:
http://peecee.dk/upload/view/460321
Nu kører tank´en igen mormalt.
Citat
Det kan sagtens være tændrør.

Citat
Tror jeg har regnet problemet ud: Det er simpelthen kun en tre-cyl. motor.

Det kunne jo være at der var indlagt en gammel 2 takt Saab motor - men så burde den vel sluge en hel del olie??

Citat
Husk, at kørselsfradraget skal reduceres med 25%

Arbejder ikke / heller ikke i fritiden.. kan man stadig få bidrag/ afdrag

Lukker senere så alle kan nå at læse med - i disse kandu tider.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 27-06-16 06:44
Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 27-06-16 21:59

Det er vel bare den sædvanlige fejl 40/50
Start motoren > med et par fede læderhandsker tages et tændkabel fra.
Når det kan gøres uden at motoren stopper - har du fundet den cylinder som sætter ud.
Hvis du har en strand i nærheden, kan du lige sandblæse tændrørene

Du kan også prøve at køre på blandet benzin...............shell + lidt af den nye circle k

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 23:34

Citat
Start motoren > med et par fede læderhandsker tages et tændkabel fra

Og så røg de kendte Smilende ? jeg har prøvet med ´handsker´ tror du skulle have skrevet et par ´opvaske´ dame? GUMMI handsker.
Dem i læder er næsten som at lade vandet på et vejhegn, og så trækker man altså stump/Ben meget hurtigt tilbage.

Men bortset fra l den skriven om? øh, så spinner den som en kat NU, og det løb så op i hele 200.- men stadig en overkommelig udgift, for at få lov til IKKE at holde fridage/godtgørelse osv

Godkendelse af svar
Fra : mig-selv

Dato : 30-06-16 23:36

Citat
Det er set før og ikke lige det folk udskifter specielt tit.