/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål
10  arne.jako.. 6470
Kan kandu blive bedre??
Fra : Rfou
Vist : 463 gange
30 point
Dato : 24-06-03 16:38

Kan kandu blive bedre??

Ja det mener jeg. Man kunne f.eks. oprette en ny kategori/emne : "Dagens Debat" Den skulle være uden point, da det ofte er svært at skulle udvælge, et bestemt indlæg som værende bedre end andre.
Jeg tænker på de 2 tråde jeg netop har haft kørende ang. "Dyreforsøg" og "Hvad synes Du om kandu". Det er jo spørgsmål hvortil der kan findes mange lige rigtige kommentarer.

Nu er jeg ret ligeglad med pointene, så det er ikke derfor. Jeg tror heller ikke det betyder så meget for den der får dem; men det kan betyde noget for nogle af dem der IKKE får point.

Det vil også have den fordel, at man ikke behøver at lukke tråden, og derfor ikke skal skynde sig for at undgå at betale for at se begrundelsen for, at netop dette indlæg blev belønnet.

Jeg har jo set utallige spørgsmål gående på klager over et eller andet ang. point eller andet på kandu, og vedkommende bliver altid opfordret til at skrive til kandu, hvad de så ofte gør. Nogle får hurtigt svar, andre må vente lidt længere, og enkelte må vente forgæves.

Hvis man nu kunne skrive sin klage i "Dagens Debat" så kunne alle andre give deres besyv med, og når tråden så går i stå, eller er fyldestgørende behandlet, så kan man linke denne tråd til kandu, som så kan se en samlet vurdering af klagen, og reagere derefter.

Men "Dagens Debat" kan jo også bruges til al mulig anden Debat om hvad der sker i dagens Danmark eller udlandet med.

Blot man husker at forholde sig til selve oplægget, og ikke forfalder til almindelig ping pong, med rappe replikker.
Det har vi smalltalk til!!

Så kort og godt: Hvad mener Du?
mvh

Vi kan begynde med denne som et forsøg. I skriver alle sammen Jeres mening for eller imod, eller med forslag til ændring, og så linker jeg tråden til kandu.

Desuden tror jeg at vil blive lettere for kandu-folkene at følge løbende med.

Kommentar
Fra : skingur

Dato : 24-06-03 19:30

Hej Rudolf.. jeg kan godt se hvad du mener, men på den anden side kan spørgsmål i den kaliber jo oprettes til minimum point (1). Enten kan man lade være med at lukke tråden.. der står jo ikke nogen steder, at man bliver hængt ved daggry, hvis man ikke gør det! På den anden side, koster det vist nærmest ingenting at købe et spørgsmål, der er oprettet til eet point.

Smalltalk er jo et godt sted til "dagens debat". I spørgsmålsformuleringen gør man opmærksom på, at det ikke så meget drejer sig om et spørgsmål, men om en en debat, en brokke-dag eller hvad ved jeg.

Jeg synes det er dejligt du tager så mange initiativer for tiden. Håber, der kommer noget ud af det.

Mvh Christina

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 24-06-03 20:01

Min pointe skulle være, at det er svært at vælge ét svar som det rette, fordi der ikke er noget konkret entydigt svar, i en debat.

Det kan godt virke uretfærdigt for den bruger der IKKE bliver godkendt. Og vi ser jo gang på gang, at der er folk der føler sig forurettede, hvis de føler deres kommentar undervurderet.

Om der kommer noget ud af det. Tja det kommer jo an på hvordan I vurderer det, og hvad kandu så siger til det

Men nu bliver det afprøvet, så må vi jo se.
Mvh

Ja Fnollerpigen Karina påstår jo at jeg er nævenyttig - Hun har sikkert ret!

Accepteret svar
Fra : skingur

Modtaget 30 point
Dato : 24-06-03 20:08

men hvis nogen skulle føle sig forurettede over eet eneste sølle point, er det så ikke fordi deres sko er for små? Ellers er der jo det med at lade det stå bent.. evt. skrive, at man nu anser debatten for lukket, men for ikke at såre nogen uddeles der ikke point..

men jo, egentlig har du ret..istedet for at skrive stolpe op og stolpe ned om hvorfor man gør ditten og ikke datten, kunne kandu jo godt lave en sektion uden points. Det er der jo i virkeligheden også.. i usenet-delen. Bruger den selv meget i hunde, heste og katte og det fungerer fint, bortset fra at usenet-brugerne af og til undrer sig hvis man refererer til kandu eller stillede spørgsmål, som de jo ikke kan se. Måske kunne man lægge smalltalken ud på usenet, så man fra kandu kunne skrive direkte derud?

Mvh Christina

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 24-06-03 20:22

jeg vil støtte Rfou. i den ide. og endvidre syntes jeg at man skulle lave debat ved de tips der bliver givet.. nogle mangler at blive kommenteret og andre burde aldig være skrevet

Kommentar
Fra : solgaard

Dato : 24-06-03 22:22

ja eller lave et max på 1-2 tips pr. bruger pr. dag.. men dette løser jo alligevel ikke indholdet i dem..

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 24-06-03 22:57

buch78 - Dit forslag er hermed sat i værk

http://www.kandu.dk/dk/spg/17658

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 03-07-03 21:30

Jeg kunne godt bruge lidt flere svar, så vi lader den stå lidt endnu.

Kommentar
Fra : bantam

Dato : 04-07-03 14:52

Med hensyn til at lave endnu en katerogi, såsom dagens debat, syntes jeg ikke er nødvendigt, man kan jo bare bruge den nye katerogi smalltalk.

Den katerogi er der faktisk en del der burde bruge lidt oftere i stedet for at blande alt mulig andet ind i de forskellige spgsm., hvis man ikke kan holde sig inden for det emne spgsm drejer sig om, så henvis dog til smalltalkgruppen og fortsæt den mange gange helt ligegyldige "hønsesnak" der, det har ihvertfald ikke noget som helst med det stillede spgsm at gøre, og som kun er med til at irretere, og måske er skyld i at spørgeren ikke får et ordentligt svar. Det syntes jeg faktisk tit sker efterhånden.

Ellers syntes jeg såmænd Kandu er god nok efter min mening, for pointene bliver der jo nok, og tipsene bliver jo nok heller ikke anderledes, selv om det er det mest uretfærdige ved Kandu, for de er aldrig bedømt ordentligt med det system der er, men det har jeg jo skrevet om så tit, så jeg vil ikke gentage mig selv.

Det eneste jeg bliver irreteret over er som sagt at når nu kandu endelig laver en smalltalk, så er det for dårligt at man ikke bruger den i stedet for at bruge de forskellige spgsm.

God weekend

mvh
Bantam

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 14:31

Inden Kandu starter nye tiltag op, skulle de f.eks. få dem til at virke, som er etableret. Pt. kan jeg f.eks ikke logge af. Jeg gider ikke skrive til dem, for at forvente at få et svar inden for en rimelig tid, hvis der overhovedet kommer noget svar, er erfaringsmæssigt også ligegyldigt.

Ram

Godkendelse af svar
Fra : Rfou

Dato : 10-07-03 14:45

Tak for svaret skingur. Nu sender jeg denne tråd til kandu, så må de gøre hvad de finfder bedst. Personlig tror jeg at vi må erkende, at vi ikke kan tilfredsstille alle, og det kan kandu heller ikke.
Men det er brugerne der skaber kaos på kandu engang imellem, og ikke teamet bag kandu.

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 10-07-03 14:51

Det er ikke rigtigt Rfou.

Når deres funktioner ikke virker, kan man dårligt bebrejde andre end Kandu.
At de ikke svarer, eller er urimeligt længe om det, er vel heller ikke brugernes skyld.
Når sitet er nede (alt for ofte) kan man vel heller ikke bebrejde brugerne dette.

Så jeg vil gerne lige spørge dig, hvad det er for kaos, som du mener brugerne skaber engang imellem.

Ram

Kommentar
Fra : Rfou

Dato : 10-07-03 15:06

Ram; spørg bare men forvent ikke noget svar - der er allerede brugt alt for mange ord på noget ligegyldigt betydningsløst pjat. Tag kandu som kandu nu er, og husk så lige på, at det er gratis for Dig at boltre dig, som Du har lyst. Hvor meget service kan man forlange til den pris.

Så vidt jeg kan se hygger Du Dig gevaldigt.
mvh