/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows Me til Windows Xp
Fra : martingreen
Vist : 649 gange
70 point
Dato : 12-12-01 11:50

Jeg har windows Me nu og har lige købt Windows Xp.
Jeg har ikke lyst til at slette alle mine personlige mapper med musik
billeder og dokumenter. Kan man godt installere Xp uden at formatere Pc´en.

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-12-01 11:57

Hej
Ja du kan opgarder din ME med XP men kun hvis de begge er på dansk men jeg vil ikke råde dig til dig så hvis du aligevel skal slette alle dine personlige ting så formater den. og det kan du jo gøre med xp når du instaler den.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 12-12-01 12:01

Jeg har ikke lyst til at slette min personlige ting. Xp er på dansk men, Me er på engelsk.
Grunden til jeg vil skifte systemet ud, er på grund af at jeg har haft mange problemer
med ME. Og det siges at Xp er et meget sikkert system

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 12-12-01 12:01

Jeg har ikke lyst til at slette min personlige ting. Xp er på dansk men, Me er på engelsk.
Grunden til jeg vil skifte systemet ud, er på grund af at jeg har haft mange problemer
med ME. Og det siges at Xp er et meget sikkert system

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 12-12-01 12:01

fortsat:
Jeg ville forslå at du kopiere alle data over på en anden disk, evt. en anden partition. Dermed vil du kunne formatere disken.

At opgradere til et nyt operativ system er ikke altid en god ide. Derfor synes jeg du skal droppe denne løsning. Selv om XP sikkert rydder op efter Win ME, så risikere du at mange af programmapperne bliver blandede sammen. Det bliver i det hele taget noget rod.

Derfor tag backup, formater og reinstaller.

Mvh
Parkenss

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 12-12-01 12:09

Du forslår altså at jeg brænder mine vigtigste filer ned på nogle cd´er. Det med at dele hardisken op... Skal man ikke bruge et program til det? I så fald hvilket?

Kommentar
Fra : martingreen

Dato : 12-12-01 12:12

Kan man ikke køre med to systemer og vælge dem ud fra dossen ved opstart?

Accepteret svar
Fra : PARKENSS

Modtaget 80 point
Dato : 12-12-01 12:23

Du kan anvende Partition Magic til at opdele din HD med:
http://www.sgmvp.freewebsites.com/WinME_DOS/partition_magic.htm
http://wintip.dk/artikler/pm/pm_index.htm

Mvh
Parkenss

Godkendelse af svar
Fra : martingreen

Dato : 12-12-01 12:27

Tak for svaret PARKENSS. Jeg vil prøve på at få det til at fungere. Mange TAK

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-01 12:33

Hej martingreen
Vil først starte med at sige at jeg giver Parkenss helt ret i at det er bedst at formaterer hele din harddisk først
Da du jo skriver at XP er på dansk og Me er på engelsk
De skal begge have samme sprog for at det kan komme til at fungerer ordenlig
Hvis du ikke har en brænder kan du dele din harddisk op i partioner med programmet partition magic 6.0 som kan hentes her http://www.watchme.dk/
og hvis du ikke ved hvordan man bruger den er der en vejledning på dansk her
http://www.wintip.dk/artikler/pm/pm_guide2.htm
når du så har gjort det kan du jo gemme dine data på den ene partion-og så formaterer den anden og kører XP ind der
det ville nok være den bedste måde at gører det på-så er du næsten sikker på at XP kommer til at kører ordenlig hvis du eller har de rigtige driver til de tilbehør du har i din maskine
Så held og lykke med det
MVH Brian

Kommentar
Fra : briani

Dato : 12-12-01 12:36

Til Parkenss
Jeg så ikke det sidste du skrev
da jeg ikke have opdateret siden
men jeg kan se vi henviser til det samme
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 15:45

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> wrote in message
news:KiJR7.6854$z4.894571@news000.worldonline.dk...

> Jeg har windows Me nu og har lige købt Windows Xp.
> Jeg har ikke lyst til at slette alle mine personlige mapper med musik
> billeder og dokumenter. Kan man godt installere Xp uden at formatere
> Pc´en.

Jeg er ikke 100 med XP, men Win2000 kan du opgradere til ved at boote op fra
en startdiskette og slette dir'ene \Windows og \Program Files manuelt. Så
beholder du dine arbejdsfiler.

Hvis du har 2 HD'er (det går jeg ikke ud fra, når du spørger på den måde) er
det selvf. bare at gemme sine arbejdsfiler på et andet drev end der hvor
OS'et ligger.

Hvis du kun har én HD i, kan du lave en ekstra partition med Partition Magic
(købeprogram) til dine arbejdsfiler og flytte dem derover inden du så
formatterer dit C:\.

Håber det hjalp.

--
Med venlig hilsen
/arcana

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 16:28

"/arcana" <marsilupian@kangoroo.gov> wrote in
news:9v7qgm$9l0$1@news.net.uni-c.dk:

> Hvis du kun har én HD i, kan du lave en ekstra partition med Partition
> Magic (købeprogram) til dine arbejdsfiler og flytte dem derover inden
> du så formatterer dit C:\.

Eller med det gratis program fips.
http://www.google.com/search?hl=da&q=fips&btnG=Google-s%F8gning&lr=
--

Med venlig hilsen Esben

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 12-12-01 18:10

Ja...
du kan sagtens lægge XP oveni Win Me,ingen problemer
lidt drivere og nyt virus-program,så kører det fint...

--
Hugotit
Who-Got-It
hugotit@hotmail.com
ICQ 103874225

"martingreen" <martingreen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:KiJR7.6854$z4.894571@news000.worldonline.dk...
> Jeg har windows Me nu og har lige købt Windows Xp.
> Jeg har ikke lyst til at slette alle mine personlige mapper med musik
> billeder og dokumenter. Kan man godt installere Xp uden at formatere
> Pc´en.
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>