/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Advokat ved dødsbo
Fra : begga
Vist : 424 gange
50 point
Dato : 23-05-16 13:50

Hej
Er det lovpligtigt med en advokat ved et dødsbo?
Der er et tinglyst testamente hvori der står at arven skal deles ligeligt mellem 3 parter.
Forholdende er ikke komplicerede . En enkelt lejlighed med et lille lån og et lille lån herudvoer. En lejlighed der bare skal tømmes.

Kommentar
Fra : AG112

Dato : 23-05-16 15:16

HEJ
DET ER IKKE ET LOVKRAV, AT DER SKAL MEDVIRKE EN ADVOKAT VED ET DØDSBO.

MEN DER SKAL UDPEGES EN BOBESTYRER, ENTEN EN BLANDT ARVINGENE, ELLER
EN HELT TREDIE PERSON, SOM ARVINGENE BLIVER ENIGE OM.

HELD OG LYKKE MED DET
MVH AG112

Kommentar
Fra : vic200

Dato : 23-05-16 17:29

Du behøver ikke en dyr advokat. Jeg ordnede selv min far dødsbo. Jeg har også stået for et dødsbo for en dame der ingen børn eller familie havde. Der er ikke mange papirer du skal udfylde eller noget kompliceret.

vic200

Accepteret svar
Fra : mig-selv

Modtaget 50 point
Dato : 24-05-16 22:03

Går det ikke gennem BY/retten?? det har det gjort de 3 gange jeg skulle arve - og så skal man ellers bare vedkende/ eller sige nej til almindelig skyld/ men JA til arv - og der får man GOD rådgivning af den/t Offentlige?
Så længe der er tale om SIMPEL GÆLD/ arv? tror jeg det kaldes = altså ikke millioner er Advokater og andet godtfolk intet bevendt.
Og du kan ALDRIG komme til at hæfte for ´fraflytning´ - da det intet har med arv at gøre - men boligejeren der gerne vil have en NY beboer ind - og muligvis kan få dig til at punge op med penge til formålet - og der siger du bare NEJ til at vedkende dig GÆLD.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 24-05-16 22:06

Citat
skal deles ligeligt mellem 3 parter

Så er det privat, og håber sgu du har en familie bag efter, der er intet værre end at arve.
Om det er millioner eller bare en procelæns vase til 10.-

Godkendelse af svar
Fra : begga

Dato : 11-07-16 19:44

Tak for svaret mig-selv.