/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Dampovn?
Fra : vagnr
Vist : 366 gange
200 point
Dato : 18-05-16 22:16

Hej

Vi skal til at "møblere" et nybygget køkken, bl.a. med ny ovn/komfur.

Der skrives en del om dampovne, især fra sælgere af dem, tests kan man også finde!

Ovne med gode anmeldelser kan fås til priser fra 4500 (Ikea) til det tredobbelte.

Er der nogen der har erfaringer med dampovne, bliver maden bedre osv?

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 200 point
Dato : 19-05-16 18:05

vagnr, det er 20 år siden jeg havde en dampovn.

Jeg var den gang meget tilfreds. Flere forskellige ting i ovnen på samme tid uden at kartoflerne smagte af flæskesteg. Det var jo praktisk at tilbehør til stegen kunne sættes i ovnen på samme tid i serverings skåle/fade.

Jeg husker kun, at det kunne være besværligt at rengøre den bagerste flade i ovnen, der hvor ventilatoren sidder, den var dækket til af et "gitter" , som ikke kunne tages af.

Jeg har kigget på ovnen fra IKEA, den ser ud til at være nem at rengøre.

Hvis jeg igen skulle haven en dampovn, så ville jeg købe den i IKEA, 5 års garanti De hårde hvidevarer, som jeg har i dag er købt i IKEA. Opvaskemaskinen blev der problemer med efter 3,5 år. De leverede en helt ny med nye 5 års garanti.

Held og lykke med dit nye køkken

Kommentar
Fra : Thomas_Mygind

Dato : 19-05-16 20:44

Jeg tror mere på en ovn med pyrolyse, så er det supernemt at rengøre ovnen.

Når der er brug for en dampovn, så ville jeg sætte ovnen på bundvarme, sætte en bageplade ind i bunden og hælde en kopfuld vand i bunden.

Kommentar
Fra : Sandvad261

Dato : 17-06-16 18:37

Du skal ikke gå efter en billig ovn, jeg har en dampovn og har haft den i 3 år, med den erfaring jeg har i dag så vil jeg ikke spilde penge på sådan en med mindre du har mulighed for at købe en brugt professionel ovn.
Hej

Godkendelse af svar
Fra : vagnr

Dato : 17-06-16 19:01

Tak for svaret ans og andre.

Jeg er stadig ikke helt afklaret, men det ender nok med en Ikea-model