/ Forside/ Interesser / Fritid / Sport / Spørgsmål
10  Klaudi 1810
Marathonløb - HJÆLP!
Fra : punken
Vist : 1216 gange
170 point
Dato : 24-06-03 13:43

Davs..! Jeg er en drenge på 14 år som overvejer at løbe mit første marathonløb i september! Jeg er i god form, og har også løbet 21Km. (halv-marathon).... Nu ville jeg spørge om der er nogen der har nogle fif til et marathonløb? Er der nogle der har et træningsprogram, hvor man kan træne sig op til et marathon 2 måneder før? PLEASE! Jeg ville blive så taknemlig hvis i gad hjælpe mig! Jeg giver 150 point! Jakob the Kid

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-03 14:27

To måneder er meget kort tid i den sammenhæng.
Men du kan finde noget her: http://hjem.get2net.dk/hako/traening.htm

Accepteret svar
Fra : skyrider

Modtaget 180 point
Dato : 24-06-03 14:53

Tjek denne side http://www.run4fun.dk/marathon.asp, du finder bl.a. foreslag til træningsprogram for marathon nederst på siden

Et personlig råd, første marathon skal du blot gå efter at gennemføre, det er meget hårdere at gennemføre de sidste 21 km end du regner med - så vælg og hold en gennemsnitstid der er (lidt) langsommere end den du kan holde til ½ marathon.

God tur !

Godkendelse af svar
Fra : punken

Dato : 28-06-03 00:14

Tak for svaret skyrider.