/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
email programmer ?
Fra : Jan4100
Vist : 547 gange
200 point
Dato : 07-05-16 09:58

Hvilken syntes i er det bedste email program ?.
Jeg er en smule træt af win 10 mail program og kunne bedst lide outlook men det kan jeg ikke finde mere, så et alternativ

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 07-05-16 11:15
Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-05-16 11:26

Microsoft har forskellige emailprogrammer. en del af dem har de kaldt outlook, selv om det er forskellige programmer, så det er ikke godt at vide hvad du mener.
et af outlook programmerne var outlook express, som fulgte med bl. a. winxp, uden ekstrabetaling.
På nettet kan du mod en lille skærv få installeret en "xp" udgave af outlook express, som kan køre under windows 10 ,hvis brugeren har administatorrettigheder.

Mit foretrukne er outlook som hører til officpakken. Den er desværre ikke helt billig. 2010 udgaven,som du måske kan finde til en lav pris, kører helt fint under win10. Senere udgaver har nogle helt overflødige funktioner, som ikke er penge værd, efter min mening.

Blandt de gratis er Mozilla thunderbird foretrukken af mange. Den kan udvides med et kalendermodul.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-16 15:26

På vores bærbar win7, har vi Gmail. Nemt at installere, og bruge. Funker fint. Kan se, mange af dem der skriver til os, også har Gmail. Den er gratis.

På min gamle XP puter outlook express.

M.

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 07-05-16 17:09

Citat
har vi Gmail. Nemt at installere,

Skal den installeres..

For dem der var vant til den gamle GMail Notifier, så er denne glimrende og gratis til et par enkelte mails, også andre end Gmail - min kører med Gmail og Yahoo
http://www.gmailnotifier.se/

Kommentar
Fra : Jan4100

Dato : 07-05-16 18:13

Så var det derfor at outlook kostede en bonde gård da jeg kiggede i windows, man skal altså købe officepakken, iden mail jeg søger skal kunne slette spam mails helt ude fra serveren vist det kan lade sig gøre idag og således banne dem så det ikke kan sende til mig igen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-05-16 19:47

Spam mail kan du rens for på flere måder og praktisk talt alle mailprogrammer kan gøre det på en eller anden måde.
Mange har mailbrevkasse via deres internetudbyder( enkelte tilbyder det ikke) . disse udbydere tilbyder ofte også en gratis funktion til at sortere spam fra.
Hvis man hellere vil have sit eget mailprogram til at gøre det er thunderbird rigtig godt til det.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-05-16 19:50

Der er denne gratis fra mozilla.
https://www.mozilla.org/da/thunderbird/

Selv bruger jeg google.dk og logger ind.
Der har jeg både gmail og min egen domæne mail og et par andre.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-05-16 19:59

Gmail er en webside - ikke et program, der skal installeres.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 07-05-16 20:39

Citat
Gmail er en webside - ikke et program, der skal installeres.

Rigtigt. Jeg udtrykte mig ikke korrekt. Men det gør jo bare det hele, endnu nemmere.

M.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-05-16 23:04

Hvad med Windows Live mail?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/essentials

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 07-05-16 23:12

Hvorfor bruge 1 GB plads på din HD, når det ikke er nødvendigt?

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 07-05-16 23:22

@Bille1948

Hvis du tænker på programmet i sig selv, synes jeg personligt, at det er en fordel, at man kan højreklikke på en fil og vælge "Send til postmodtager" og derved direkte sende filen afsted.

Hvis du tænker på selve indbakken, så er IMAP jo en mulighed. Den bruger jeg selv.

Mvh
CiViC

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-16 02:09

Der er ingen e-mail programmer som blokerer spam på serveren, der skal du logge ind på din mail udbyder og indstille spam, derefter kan du hente de mails som ikke er i serverens spam mappe hjem på din computere, Thunderbird er min foretrukne den har en udmærket spam filter men spam mail bliver hentet og anbragt i en spam mappe på computeren

Godkendelse af svar
Fra : Jan4100

Dato : 08-05-16 16:37

Tak for svaret o.v.n..
ja og alle i andrer
Fik rodet med de forskelige men faldt pladask for Thunderbird

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 08-05-16 23:52

Tak for accept af mit indlæg, Thunderbird er god og kan blive endnu mere anvendelig med kalender tilføjelsen Lightning: https://addons.mozilla.org/da/thunderbird/addon/lightning/