/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
lexmark x83
Fra : fruSkrap
Vist : 570 gange
500 point
Dato : 24-06-03 12:36

win98se og lexmark x83 - er der nogen gode tips til at få det til at fungere fornuftigt sammen.
Den ene dag virker det - den næste dag kan computeren ikke finde printeren.
Der skal rigtig mange forsøg til, inden den igen kører - et stykke tid. Håber en af jer har en genial løsning.
venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-06-03 12:49

Hvilket styreprogram bruger du?

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 510 point
Dato : 24-06-03 12:52

Hvis der ellers ikke er hardwarefejl, løse kabler, o.l. så burde den ikke have problemer med win98se.
1)Jeg går ud fra det er denne http://www.lexmark.dk/products/aio/x83/x83_techspec.html
2)Har du den tilsluttet USB?
3)Har du prøvet at fjerne den i Enhedsorientering, og genstarte så pc'en geninstallerer printeren igen.
4) Har du prøvet at installere softwaren igen, ellers er de nyeste drivere her:
http://www.lexmark.dk/domino/html/emea/drivem.nsf/(webdocacc)/SearchPrinter?edit&CTR=DK&LNG=da_DK&PROD=Lexmark%20X83&OPS=Windows%2098&LANG=Danish
Du kan tjekke i Enhedsorientering under Printer-> Egenskaber hvilke drivere du ahr nu.

mvh
summer

Kommentar
Fra : summer

Dato : 24-06-03 12:53

viskinge fru skrap skriver win98se

mvh
summer

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 24-06-03 13:19

Sorry, det havde jeg overset, undskyld.

MVH

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-03 15:30

Hej fruSkrap

Selv har jeg to computere - en med WinME og en med Win98SE installeret.
Og på min 98SE-computer havde jeg i starten ganske det samme bøvl med printeren,
som du oplever. Geninstallation o.lign. hjalp ikke et klap.
Men så gik jeg ind under printere i kontrolpanelet - og så viste det sig gudhjælpemig,
at printeren var sat til at holde pause. Hvorfor og hvordan ved jeg ikke, men
efter at jeg havde fjernet fluebenet i "Pause", kørte printeren igen som smurt.
Det har jeg så været nødt til et par gange siden - men når man først ved det, er
det jo ikke det store problem.
Ganske vist bruger jeg HP DISKJET 930 c - men det må være lige fedt i denne sammenhæng.

De bedste hilsner
Rellom

Godkendelse af svar
Fra : fruSkrap

Dato : 24-06-03 21:45

Tak for svaret summer.
Jeg har nu downloaded og installeret den danske version af driveren og printeren kører igen --forhåbentlig i laaaaaang tid

Tak for tippet Rellom!

venlig hilsen
fru Skrap

Kommentar
Fra : summer

Dato : 25-06-03 14:54

Nu tror jeg den funker - takker

mvh
summer

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 26-06-03 08:12

desværre hjalp selv den ny driver ikke mere end en halv dag, nu har jeg downloaded en fil her http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=http://support.microsoft.com:80/support/kb/articles/Q240/0/75.asp&NoWebContent=1
og forløbig har printer kørt en hel dag -- lad os så se om det holder!
venlig hilsen
fru Skrap