/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Rex-tur hvornår i forløbet i Livgarden?
Fra : ingelein
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 29-04-16 13:52

Vores barnbarn aftjener frivilligt sin værnepligt i livgarden.
Jeg har som "pylret/ bekymret" farmor læst det meste af hvad jeg kan finde om Livgarden på diverse hjemmesider og en 24 min. lang video på YouTube om Rex- turen.
Er der mon en gammel garder, der kan fortælle lidt om, hvornår turen finder sted under den 4 mdr. lange rekruttid? Sidste uge før de bliver gardere?
Jeg har absolut ingen grund til mine bekymringer, for det er en absolut fit og eliteroer vi har sendt afsted, som tilligemed er uddannet som tømrer da han var 20. (bedstemorspral af værste skuffe ).

Det er måske en hemmelighed, hvornår Rexturen finder sted, siden jeg ikke kan finde nogen kalender?

Ingelein

Kommentar
Fra : marken84

Dato : 29-04-16 14:00

Som så meget andet, er det nok overhovedet ikke noget overhovedet skal bekymre dig om eller blande dig i...

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 14:10

@marken84
din bemærkning fortæller mig en hel del om dine familiære forhold , så behold dine liden empatiske meninger for dig selv, når du ikke kan bidrage med andet, fordi du er sur over at jeg ikke benyttede mig af dine gode råd i en tidligere tråd.
Vore børnebørn er glade for at vi kerer os om dem og holder af dem. Hos os ved de alle ,at de kan finde en tryg base.
Ingelein

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 29-04-16 14:25

Rex er meget ofte uden advarsel da den skal simulere en alvorlig situation og vi er ingen der ved hvornår fjenden angriber og gerne klokken lort om morgenen ofte når man lige har lagt sig på madrassen - Rex har blandt andet formålet at se om man kan holde hovedet koldt så man ikke bliver grebet af panik - Rex afgør din videre tjeneste i Garden så vore kongelige er i de bedste hænder!
MVH,
MV2
Vær stolt af barnebarnet!

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 18:58

Har film om/med Livgarden og Tivoli´s samme (DR/andet) og der er INTET omtalt om ´ture´.

Hvorfor være bekymret for ´ungen´ de er særdeles godt uddannet, og mig bekendt den eneste ´hær´ i Dk der løber rundt med skarpe skud og har ret til at skyde med samme.
Og er vedkommende først optaget så hop bare over i gynge stolen og glæd dig at han kom ind, det giver gode muligheder senere i livet (sådan var det i gamle dage).

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 29-04-16 19:01

Citat
siden jeg ikke kan finde nogen kalender?

Teorister kører heller ikke efter timeplan..?

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 19:15

@mig-selv - Teori er eet, Terrorist noget andet.
Kig selv her, hvis du vil vide lidt om Rexturen og det følgende. Så selvfølgelig er jeg da interesseret i at vide, hvornår ungersvenden skal igennem den tur, der gør drenge til mænd.
https://www.youtube.com/watch?v=m9nFrMSb7iI
Ingelein

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 29-04-16 19:59

Citat
Som så meget andet, er det nok overhovedet ikke noget overhovedet skal bekymre dig om eller blande dig i...

Et surt bøvs.....så har han gjort "dagens gode gerning".

Rex-tur kender jeg intet til. Da jeg selv måtte "nøjes" med Jyske Ingeniør Regiment.
Men jeg forstår godt, du er stolt af barnebarnet. Jeg har en svoger på 67 år, og han får stadigvæk julelys i øjnene, når han fortæller om hans tid i Livgarden. Hans søn har også tjent der.

Jeg behøver jo nok ikke, gøre opmærksom på:
http://www.garderforeningerne.dk/
Og denne, hvor jeg kender mange af personerne.
http://thistedamtsgarderforening.dk/

M.

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 29-04-16 23:05

@Mosebaek
ja, jeg forstår heller ikke det sure opstød marken84 kom med. Men det er jo værst for ham selv at ha sure opstød.
Ja, jeg har læst vidt og bredt om livet som værnepligtig i livgarden og i bakspejlet er der ingen, som ville være den tid foruden.
Ingelein

Accepteret svar
Fra : katekismus

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-16 19:35
Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 30-04-16 20:42

Tak for svaret katekismus.
Det gav i hvert tilfælde oplysning om at der har været en REX TUR ca. 2 måneder inde i rekruttiden for et andet hold.
Dit link nr 5 var fint. Rekrutten har været til sin første parade i forbindelse med chefskifte den 29.4.2016 og synes om det stadigvæk. Der ligger også nogle billeder fra deres første felttur. Fedt!
Ingelein

Kommentar
Fra : katekismus