/ Forside/ Karriere / Erhverv / Jura / Spørgsmål
10  jakjoe 2566
Køb & Fortrydelsesret?
Fra : xixworld
Vist : 406 gange
23 point
Dato : 24-06-03 12:27

Vi er et lille firma der lige har købt serverplads hos et andet lille firma. Vi kigget på hvad firmaet kunne tilbyde af produkter og hvad de indholdte. Det produkt vi bestilte var således:

Server plads: 100Mb
ASP: Ja
PHP: Ja
MySql: Ja
FTP: Ja
MailKonto: 30 stk.
MailAdmin: Ja
WebMail: Ja
MailListe: Ja Max 75 Medlemmer
Backup: Ja (dagligt)
Subdomains: Ja 5 stk.
Statistik Ja

Oprettelse 0kr
Pris pr.md 30kr. u. moms
Pris pr.år 360kr u. moms. ( 450kr m. moms. )

Efter at have betalt og fået oprettet det så det kunne bruges lage vi vores system op på server og det var her der var krise.

Server understøttet ikke noget som helst. Der var ikke noget mail komponet, der var ikke noget uploade komponet o.s.v

Det man kunne lægge op var PHP eller ASP filer, men skulle man mail fra siden af eller lave noget med at en bruger kan uploade billeder var der ikke mulighed for dette.

Han har så sagt at han vil give mig halvdelen af beløbet tilbage ( 225kr m. moms ) Jeg har nu haft det i godt 3 dage så et så stort beløb syntes jeg ikke er rimligt.

Så er jeg vil høre hvad reglerne er for køb af produter over internettet?

Er der en fortrydelsesret for sådanne køb?

Hvad er der enlig af muligheder for mig for at få hele beløbet tilbage ( - de dage jeg har brugt det )?

Det vil være dejligt hvis der blev henvist til paragraffer så jeg har noget at forholde mig til.

Håber på en hurtig løsning på dette.

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 24-06-03 13:37
Kommentar
Fra : mango

Dato : 24-06-03 13:38

http://www.fs.dk/jura/loveregl/fb_lov/l_kbl.htm

Her kan du studere købeloven, den gælder også ved køb på nettet.
Venligst
Sus

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 24-06-03 13:50

jeg kan ikke finde rundt i alt dette, kan i give et link til noget bastemt?

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 24-06-03 14:37

Lever produktet ikke op til de specifikationer det er solgt under, er det vildledning, og du har krav på at få alle dine penge retur.
Længere er den ikke.

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 24-06-03 15:42

der er bare en beskrivelse at server understøtter php og asp det er alt. det er lidt stort område eller hvad? I kan også se det her: http://www.micropage.dk/main.asp

Kommentar
Fra : xixworld

Dato : 26-06-03 11:18

Jeg har fundet en løsning på problemet. Efter at have snakkede med ham, var han så venlig at installere Jmail og ASPsmartupload . Så jeg kunne lave mit system om så det virker optimalt. Så aligevel en god løsning på problemet og det er jeg glad for.