/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Post trods afsender er blokeret
Fra : ram2
Vist : 714 gange
100 point
Dato : 24-06-03 06:43

Hvordan kan det være, at jeg får post fra en adresse, der står som blokeret i OE?

Jeg har fået flere mails fra adressen "ksfisker@meg-glaser.com" med noget underligt formuleret 1/4porno.

[citat]
K=E6re Maria

Ang=E5ende ekstase opn=E5et uden kunstige hj=E6lpemidler...=20
S=E5fremt man st=E5r og ikke lige kan skaffe en hj=E6lpe=E5nd... (Der er vi=
st kun lige nok til de praktiserende shamaner i Lapland og =C5rhusomr=E5det=
), s=E5 kan jeg da alternativt foresl=E5 et =E6gteskab med en anden hedning=
Det har jeg de allerbedste erfaringer med. B=E5de med og uden s=F8d musik=[/code]

Jeg har blokeret for afsender, og adressen står på listen over blokerede adresser, men kommer stadig en gang i mellem.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-06-03 06:51

Jeg indsætter lige den fulde beskrivelse af detaljer:

Return-Path: <ksfisker@meg-glaser.com>
Received: from pfepb.post.tele.dk ([193.162.153.3]) by fepZ.post.tele.dk
(InterMail vM.5.01.05.17 201-253-122-126-117-20021021) with ESMTP
id <20030624023153.TKVT25171.fepZ.post.tele.dk@pfepb.post.tele.dk>;
Tue, 24 Jun 2003 04:31:53 +0200
Received: from vognmand (0x50c78345.bynxx10.adsl.tele.dk [80.199.131.69])
   by pfepb.post.tele.dk (Postfix) with SMTP
   id BA4055EE0EB; Tue, 24 Jun 2003 04:28:12 +0200 (CEST)
From: ksfisker@meg-glaser.com
Subject: Re: [fornsidr] Naturlig Ekstase...
MIME-Version: 1.0
Content-Type: multipart/mixed; boundary="----------PNXYOZI992I98X"
Message-Id: <20030624022812.BA4055EE0EB@pfepb.post.tele.dk>
Date: Tue, 24 Jun 2003 04:28:12 +0200 (CEST)
To: undisclosed-recipients:;

Ram

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 100 point
Dato : 24-06-03 13:04

Medelelsesreglerne har efter min mening aldrig virket efter hensigten i OE. Jeg blokerer og blokerer - skriver meddelelsesregler i en uendelighed, mails kommer uafladeligt igen, samme adresse forståes.

Sorry, håber der kommer en viis mand, som kan forklare hvorfor, hvordan, hvorledes.

mvh
summer

Kommentar
Fra : Bolino

Dato : 24-06-03 13:58

Hej! Jeg har set lignede tidligere emne her på "Kandu" Her blev der anbefalet Mailwasher, et lille program du downloader, og hver gang der kommer junkmail / spam, kan du sætte et hak, således at den bouncer alle mail's retur til afsenderen!

Det vil sige du starter mailwasher først, så kommer alle mail's ind her, og alle de adresser der allereder er blokeret kommer også frem, men der er allerede sat et kryds fra sidste gang du blokerede dem. Derefter beder du om at starte Outlook, og nu kommer der kun de mails som ikke er blokeret!

Jeg har brugt det i ca. 3 uger og er mægtig glad for det!

Bolino

Kommentar
Fra : ram2

Dato : 24-06-03 14:05

>Bolino

Det er fint nok. Dog mener jeg, at når OE har en funktion som hedder "Blokér afsender", og man så, som Summer, og jeg for den sags skyld, har gjort, må der være noget galt i min, og formentlig også hans opsætning. Det kan da ikke passe at MS leverer et program med en så tydelig dilettant fejl. Eller??

Mvh
Ram

Godkendelse af svar
Fra : ram2

Dato : 30-06-03 11:52

Tak for svaret summer.

Der er vist meget, der ikke er som det er foreskrevet inden for denne branche.
Det er da muilgt, at man kan finde et andet program, der kan afhjælpe problemet, men jeg mener OE mm. skal leve op til det MS skriver deres progremmer kan.

Mvh
Ram

Kommentar
Fra : summer

Dato : 30-06-03 16:05

Velbekomme.

Desværre er kampen mod uvelkomne mails hård. Firmaer ofrer millioner verden over. Jeg hørte den anden dag, at "over there" er op til 50% af posten spam og deslige, så vi må nok affinde os med en vis mængde. Jeg har efterhånden prøvet flere prg. uden succes. Der er en måde at undgå det på - skift e-mail addresse hver dag

mvh
summer