/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke få Settlers til at virke.
Fra : lukas2502
Vist : 346 gange
140 point
Dato : 11-03-16 16:42

Da jeg ville gen-installere Settlers Herritage of Kings, kunne det uden problemer installeres, men når jeg ville spille det blev der bedt om adgang som administrator. Tidligere var det nødvendigt at skrive den kode som fulgte med spillet, men det bliver der ikke mere!!!

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 11-03-16 17:33

Hej
1. Prøv af højreklik på Settlers ikonet og kør som administrator.
2. Hvis det ikke virker kan du prøve af geninstallere spillet igen, men som administrator.
Find setup ikonet/højreklik/kør og installere spillet som administrator.

McBobo

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 14-03-16 10:18

Det er "lidt" bedre nu, hvor jeg prøver at få det til at virke som administrator, men jeg kan ikke starte spillet. Jeg forstår ikke helt med hvad du mener med:
Citat
Hvis det ikke virker kan du prøve af geninstallere spillet igen, men som administrator.
Find setup ikonet/højreklik/kør og installere spillet som administrator.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-16 08:51

Du skal bare afinstallere og installere spillet igen... men som administrator.

McBobo

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-03-16 10:09

Citat
men som administrator.

Hvordan installere jeg spillet som administrator?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 15-03-16 10:43

I modsætning til ellers, når jeg vil starte spillet, kommer der et vindue med spørgsmålet: Vil du acceptere at følgende osv. foretager ændringer på på Computeren? I dette tilfælde er tekstfeltet gult som en advarsel.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-03-16 22:14

Du skal bare højreklik på setup/exe.filen fra spillet og kør som administrator i stedet for at installere ved normal dobbeltklikker.

http://www2.feud.dk/wp-content/uploads/2012/03/w4pc05.jpg
http://www.it-artikler.dk/2010/08/03/kor-altid-program-som-administrator/

McBobo

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 17-03-16 10:42

Hjælper desværre heller ikke. Selv efter denne ændring, får jeg svaret når jeg dobbeltklikker på ikonet: Vil du acceptere at følgende osv. foretager ændringer på på Computeren? I dette tilfælde er tekstfeltet gult som en advarsel. Når jeg svarer ja, sker der ikke mere.
Når jeg indsætter disken og autorun, ser det ud som om at spillet kan startes, men når jeg klikker på "Play" kommer beskeden: Vil du acceptere osv. Siger jeg ja, starter det forfra.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-03-16 09:56

Hvad med at prøve kompabilitets tilstand?

http://windows.microsoft.com/da-dk/windows/make-older-programs-run#1TC=windows-7

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-03-16 09:02

Citat
Hvad med at prøve kompabilitets tilstand?

Har jeg prøvet, hjælper desværre heller ikke. Det som gør det hele vanskeligere er, at spillet har virket på win 7, men efter ikke at have spillet det i nogen tid, og efter flere updates fra windows er fejlen der. Jeg har oplevet, (før XP) ved geninstallering af en printer, at det ikke kunne lade sig gøre, en fagmand hjalp mig på den måde at han gik ind i det der i dag hedder BIOS og fandt en rest, som ikke var blevet fjernet, da den var fjernet var alt i orden.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-16 14:01

I BIOS ligger ingen 'rester'. Højest forkert allokerede resurcer eller opsætning for ikke eksisterende hardware.

'Rester' og andre 'ting' som kan korrumpere programkørsel kan skyldes fejl i registreringsdatabasen, hvilket er en helt anden snak. Registreringsdatabasen kan du automatisk rydde op i med programmet:

Ccleaner : https://www.piriform.com/ccleaner/download

Installer og kør Cleaner.
Vælg til venstre menuen : [REGISTER]
Klik : [Scan efter problemer]
Når sægningen når 100% så klikker du [Udbedre valgte problemer]
(Vælg : Udbedre alle... osv.)
Genstart så og se om du nu kan gense Setlers
Et andet råd kunne være at øge størrelsen og/eller placeringen af din sidefil (swapfile) i Windows hukommelsesstyring (Denne Computer -> Avanceret -> pkt.1 Ydeevne [Indstilliger..] -> Avanceret -> [Skift]) ...men det venter vi lidt med
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 23-03-16 14:21

Skal spillet være installeret eller de-installeret ved rensningen?

"Rester" er mit udtryk, det han fandt var et sted hvor navnet på printeren stod, da det var fjernet, kunne den installeres normalt.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-03-16 07:47

Fjern Settlers.
Rens registreringsdatabase. Kør evt. [Register] flere gange efter hinanden indtil der ikke dukker flere registreringsnøgler op efter du har udbedret de problemer som blev funden.
Genstart.
Installer Settlers.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 24-03-16 15:18

Hjælper desværre heller ikke, maskinen reagerer som nævnt 17-03. Den udgave jeg har af Settlers er: "Heritage of Kings". Kan det have noget at gøre med?
Citat
Tidligere var det nødvendigt at skrive den kode som fulgte med spillet, men det bliver der ikke mere!!!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-16 07:12

Jeg ved det ikke for jeg har ikke spillet selv; men er det ikke ligesom i f.eks. Civilization III at CD'en skal sidde i det drev som spillet er installeret fra, hvis man vil spille spillet?

Husker du at lægge CD'en i drevet, når du vil spille?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-03-16 07:17
Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 25-03-16 14:53

Citat
Husker du at lægge CD'en i drevet, når du vil spille?

Svar se: kommentar 17-03-16.
Ja jeg har installeret patches, og der findes ikke nyere opdateringer. Og ingen ændring,
det ser ud til at være at finde en løsning. Det der gør mig , er at det har været muligt at spille spillet på samme maskine og med win 7.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 26-03-16 00:57

Hmm.... det lyder nu som en defekt installationsdisk (..ridser!). Sidste chance: Rens CD'en.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 29-03-16 14:09

Skiven har næsten ingen brugsspor, jeg har haft den mulighed at kunne installere en 2-disk udgave af samme spil, hvor skiverne var så godt som nye, det går hver gang på samme måde.
Jeg får altid beskeden: Settlers er installeret med succes.
Når jeg ellers spørger på "nettet" er der en udbredt opfattelse af at Win7 og Settlers HoK ofte ikke virker, nogen mener at det er en systemfejl.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-16 08:26

Nu bevæger jeg mig ud på gyngende grund, skud i tågen og gætværk:

Det kan være at du ikke har installeret det runtime modul som spillet (måske?) benytter. Det kunne være en af flere forskellige re-distribuerede versioner af Microsoft Visual C++

Min viden om disse runtime moduler er meget begrænset, så du må nok google lidt på dette selv.

Det muligvis noget af det, som du kan hente og installere her:

https://support.microsoft.com/en-us/kb/2977003

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 30-03-16 08:37

Ps. På min computer er der 2 sådanne redistribuerede runtime moduler.

Jeg ved med sikkerhed at det ene skulle installeres samtidig med CIV III, som er det eneste spil jeg har på pc'en. Uden dette modul kører spillet ikke. Hvis jeg fjerner modulet via kontrolpanel -> Tilføj eller fjern programmer ....så beder spillet næste gang jeg starter det, om at jeg skal installere det.

Hvis ikke at Settlers (dine version) ikke selv minder dig om dette? ..er det måske fordi denne funktion ikke er implementeret. Settlers går måske blot ud fra, at du har den rette distribution?
Som sagt jeg aner det ikke! Jeg gætter
</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 30-03-16 10:55

Skal spillet være de-installeret før Microsoft Visual C++ eller er det uden betydning?

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 02-04-16 10:42

Microsoft Visual C++ gav desværre heller ingen virkning.

Citat
Installer og kør Cleaner.
Vælg til venstre menuen : [REGISTER]
Klik : [Scan efter problemer]
Når sægningen når 100% så klikker du [Udbedre valgte problemer]
(Vælg : Udbedre alle... osv.)

Sidst jeg gjorde det, fik jeg beskeden, at der er noget fra Settlers i et register.
Det ser ud som om at der er gemt noget fra Settlers i et ikke almindeligt tilgængeligt register.

Kommentar
Fra : lukas2502

Dato : 03-04-16 15:10

Så vidt jeg husker, var det "regedit" i XP, hvor det var muligt med forsigtighed at rydde lidt op, om win7 har noget lignende?

Annuller spørgsmålet
Fra : lukas2502

Dato : 15-04-16 14:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål