/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Slettede mail dukker op igen
Fra : BerndJ
Vist : 360 gange
300 point
Dato : 09-03-16 19:48

Har yahoo.dk - er tilfreds med det i snart mange år. MEN: siden igår er Alle LÆSTE og ULÆSTE mails som jeg HAR slettet (sendt i Papirkurven), dukket op igen i Indbakken. Jeg har kun ipad ... og jeg har ikke været på "tvivlsomme" sider ... men har vist nok fejlagtigt åbnet et par reklamer som ligger "ved siden af" facebook. - What to do?????

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 10-03-16 09:20

Du skal huske at tømme Papirkurven .
Jeg kender ikke yahoo mail, men er der ikke en fane der hedder "Slettet mail"? Der gemmer de sig, indtil du sletter dem permanent...

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-16 14:42

Det burde ikke kunne ske ved et uheld da du skal vælge samtlige og der efter klikke gendan.
Har selv en DK mail hos dem og alt hvad jeg sletter bliver slettet for evigt.
Skal ikke kunne sige om de har en funktion der gendanner/flytter mails hvis papirkurv er fyldt op.

Jeg ville ´låne´ en PC og tjekke dine indstillinger, Biblioteket har PC, husk at slet bruger koder når du er færdig

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-16 14:45

Kan det være dit mail program der automatisk er sat til at gendanne samtlige mail? det burde heller ikke ske uden videre

Kommentar
Fra : clou

Dato : 10-03-16 19:20

Måske er det i tidernes løb er oprettet på en pc, så kan der måske være sat "flueben" i: "Gem meddelelser på Serveren", så bliver de nemlig ved at komme, hver gang du logger på.

Gå ind på selve Yahoo mail https://login.yahoo.com/config/mail?&.src=ym&.intl=dk og slet mails derfra - og slet så fra Papirkurven også!

Clou

Kommentar
Fra : mig-selv

Dato : 10-03-16 22:25

Citat
MEN: siden igår

Det burde ikke kunne foregå fra dag til dag - mit gæt er at du måske har sat flueben ved et eller andet på din Ipad - ikke Yahoo, og så alligevel.
Citat
Måske er det i tidernes løb er oprettet på en pc, så kan der måske være sat "flueben" i: "Gem meddelelser på Serveren", så bliver de nemlig ved at komme, hver gang du logger på.

Det er ikke første eller sidste gang vi hører om ´misforståelser´ mellem små mobbedrenge og ? virkelighedens PC Verden og internettet - HVILKE der så overtager nettet kan man jo gætte om, men de kan ikke altid snakke fornuftigt sammen.

Der findes gratis AV programmer, selv bruger jeg AVG som bare kører i baggrunden.
Jeg har også et program der hedder SuperUser, som giver lidt mere/bedre beskyttelse angående program ændringer/ tilladelser, ved så ikke om det findes til Ipad.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-03-16 07:35

Som clou skriver: Du skal slette dine mails på serveren. At du sletter dem i din email-klient lokalt fjerner ikke mails på email-serveren. Det fjerner dem blot på din egen enhed ...indtil du får en ny mail og serveren bliver kontaktet. Det kan du slå fra. Hvordan? Det afhænger af din email-klient: Firebird, Outlook, osv.

</MOLOKYLE>