/ Forside/ Karriere / Offentlige / Selvangivelse / Spørgsmål
10  Busken 360
Forskud: Skattekorts gyldighed midt i år
Fra : tobiasr
Vist : 140 gange
100 point
Dato : 09-03-16 13:38

Hej,

Hvilke konsekvenser har det i forskudsopgørelsen at indtaste hele årets indkomst her i marts og så sætte gyldigheden for skattekortet til 1. januar (dvs. for to måneder siden)?
- Eller er det bedre at trække de første to måneders indkomst fra, beløbene man angiver? Tak.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 09-03-16 13:40

Den indkomst du selvangiver skal være for hele året, og du kan IKKE sætte at skattekortet skal være gældende fra 1. januar i år.

Annuller spørgsmålet
Fra : tobiasr

Dato : 09-03-16 13:47

Jeg annullerer dette spørgsmål, da jeg fandt frem til svaret på skat.dk