/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Dummeste Fredag
Fra : svendgiversen
Vist : 348 gange
152 point
Dato : 04-03-16 20:37

Ja, det er ikke Langfredag endnu, men denne fredag overgår da samtlige andre
siden vor kære Guds søn blev korsfæstet.

Kandu var nede, og jeg kunne ikke svare på noget med syg energi besparelse i 8 km højde.

Og så vil vor nye Peter Gris, nu Peter Krigs, igen sende aldrende fly til kamp mod de vantro,
mens hans forgænger kommer tilbage, som from omvendt bønne forstander.

Jeg tror ikke det bunder særlig dybt, efter at han fik minimeret vort lokale sygehus,
jeg skulle til kontrol i januar efter en blodprop, nu udskudt til april,
og min kone skal til undersøgelse, også på Sønderborg sygehus, men først til oktober.

Og så har man nu endelig besluttet at Femern broen skal gennemføres,
som tunnel, uden at hverken svenskere eller tyskere vil bidrage,
og uden at det endnu er klart om/at nordiske bilister får lov at køre videre sydpå,
med en formodentlig åbning i 2028, heldigvis nok efter at jeg kan køre bil?

Meget kan jo ændre sig inden den tid og nu håber jeg,
at vi dumme danskere ikke bruger for mange ressourcer på forkanten
og ikke støber for mange forældede tunnel elementer nede på Lolland.

Den rigtige, meget billigere løsning er jo en bro fra Fyn til Als,
så kan alle, også Øst Danskere, komme billigt til Hamborg og længere sydpå...

Og så har vi haft begravelse her i et ellers roligt villa kvarter,
en nær nabos nabo er blevet truet til selvmord. Hvordan straffer vi de skyldige??

Sidst er vi blevet afkrævet et større beløb for udskiftning af en kun lejet EDB box,
hos TDC, men det fortjener mindst et selvstændigt spørgsmål.

Accepteret svar
Fra : Mosebaek

Modtaget 152 point
Dato : 05-03-16 00:01

Jeg forstår dig, Svend....og undres. Verden er af lave. Og de danske politikere, følger "godt" med:

Holstebro kommune, skal nu spare 20 mill. alene på ældreområdet. Men udvalgsformanden forsikrer, AT DET IKKE VIL KUNNE MÆRKES PÅ SERVICEN. Så er det jeg tænker, hvorfor har de så ikke sparet dem for længe siden, når de ingen betydning har. Og det er voksne mennesker (går jeg ud fra) der kommer med den slags påstande.

Jeg forstår godt, det kniber med penge, når vi tænker på den hoben fremmede mennesker, der også skal have alle fornødenheder, fra dag et.

Men, i samme åndedrag, bevilges det at vor flyvevåben igen skal sendes i krig. Og en styrke på mindst 400 personel. Plus elite soldater. Bomber til måske mellem 50- og 100.000 pr. stk.

Har læst et sted at redningshelikopteren, koster ca. 90.000 kr./time, at holde i luften. En F-16, er nok ikke meget billigere.

Penge, er det noget man har??? Eller bruger man penge, man ikke har. Som under Anker Jørgensens tid. Dansk økonomi, forstår jeg mig ikke på: Man sparer og skærer med den ene hånd, og skovler penge ud med den anden.

M.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-16 08:46

Den debat er vist for os seniorer.
Jeg har intet imod fremskridt, men det går lidt for hurtigt og de skal vi ældre betale for nu og de næste år når de store efterkrigsårgange går på pension, vi får så skudt i skoene at vi har "kakkelsbordsmentalitet" når vi kritiserer visse ting.
Min morfar brokkede sig også i sidst tresserne da han gik på folkepension. blandt andet over at han skulle betale skat af den, men han og konen klarede det fint nok, belært af armod i deres unge dage, desuden var samfundsøkonomien også så god at der ikke manglede hjælp til pensionisterne.

Apropos tuneller, Malmø og København vil undersøge mulighederne for en metroforbindelse under Øresund, de må sgu da sejle i penge, og så skal der meget mere kontrol når vi forhåbentlig har droppet Schengen til den tid.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-03-16 10:21

Tja - og mange af de svenske lastbiler hopper ombord i Kiel og sejler direkte til Göteborg. Så optjener de hviletid samtidig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 05-03-16 10:54

De svenske industrifyrster tilbød for mange år siden at finansiere Femernforbindelsen, men Danmark sagde nej.
Men det var INDEN at man vedtog at den kommende Storebæltsbro skulle være brugerbetalt.

Nemesis........

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 05-03-16 11:05

Holstebro kommune, er selvfølgeligt bare brugt som et (dårlig) eksempel. Bor selv i Thisted kommune, men de tænker jo i samme baner.

Blot studser jeg over, om en politiker virkelig tror, at folk sluger sådan et gang slang. Det nærmer sig jo bedrag/løgnagtigheder.

Og mht. til vores krigsførelse i Syrien: Der er ikke en kæft, der melder ud om hvad udgifterne til dette eventyr, beløber sig til.

Løkke udtaler i den forbindelse: "Der er tale om at DK bokser over sin vægtklasse". Forstås som, vi skal absolut (igen) være duksen.

M.

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-03-16 09:21

Tak for svaret Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 06-03-16 12:30

Selv tak. Håber du har fået den dumme fredag, på afstand.

M.