/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
XP og dansk stavekontrol?
Fra : AnnLou
Vist : 538 gange
200 point
Dato : 23-06-03 20:04

Hej allesammen,

Jeg har den engelske version af XP installeret, og stavekontrollen virker fint med både spansk og engelsk. Jeg har brug for den danske stavekontrol, men når jeg har et dansk dokument kommer beskeden "Word cannot find the spelling file mssp3DA or maas32.dll for Danish".
Findes der en løsning? Jeg har prøvet i Office Tools, - Language setting, men det funker ikke

På forhånd MANGE tak for hjælpen

Ann Lou

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 210 point
Dato : 23-06-03 20:33

Hej Ann Lou

Jeg har fundet ud af at de 2 manglende filer skal ligge under :

C:\Program Files\Common Files\Microsoft shared\Proof\

Prøv eventuelt at installere den danske stavekontrol fra MS Proofing Tools CD'en, det vil måske virke.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : xou

Dato : 23-06-03 20:50

hej !
under hjælp til dansk xp fandt jeg:
Oversigt over internationale og sproglige indstillinger .Med International i Kontrolpanel kan du installere flere sprog på computeren, f.eks. hebraisk, arabisk, japansk, koreansk og vesteuropæiske sprog (fransk, spansk, tysk og mange andre). Du kan vælge, hvilket sprog du vil bruge, når du opretter et dokument. Windows gør derefter tegnsættet for det pågældende sprog tilgængeligt, så du kan begynde at skrive.

Både WordPad og Notesblok gør det muligt at oprette dokumenter på andre sprog, men et tekstbehandlingsprogram kan indeholde andre funktioner, f.eks. stavekontrol, der hjælper dig med at skrive dokumenter på flere sprog.

Hvis du sender dokumentet til en anden, skal modtageren også have de samme sprog installeret for at kunne læse eller redigere filen.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 23-06-03 20:58

Der er ikke dansk stave- og grammatikkontrol i den engelske udgave.
Du skal have fat i Microsoft Proofing Tools, som er en sprogpakke med ca. 50 sprog.
I den danske udgave af OfficeXP er der dansk, tysk og engelsk stavekontrol, så det er forskelligt fra sprogudgave til sprogudgave.
Microsoft Proofing Tools kan købes over nettet

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 23-06-03 23:31

Hejsa.
Jeg kender en der er flyttet fra Tyskland til Danmark. Han havde købt office i tyskland og spurgte så Microsoft Danmark. Om han kunne få byttet cdén til en dansk version ( han tilbød at betale for det men ikke fuld pris). Microsoft Danmark ville have at han skulle købe en ny eksemplar.. det ville han ikke og så hørte han at Microsoft i Tyskland var mere medgørlige og det var de. men de ville ikke bytte cdén (da det var Microsoft Danmark der så skulle stå for det ) sagen endte med at Han fik en mail med de 2 manglede filer fra tyskland.. og på denne måde fik han dansk stavekontrol

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 24-06-03 13:09

http://www.edbpriser.dk Software og søg på Proofing Tools

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-06-03 13:44

Ellers, hvis du har en engelsk udgave af office pakken, syntes jeg du skal prøve at kontakte www.microsoft.dk og spørge om ikke du kan få den engelske ordbog byttet til en dansk. Det har jeg læst et sted, at andre har haft held med

mvh srhansen

Kommentar
Fra : AnnLou

Dato : 24-06-03 17:07

Hej, og mange tak for jeres hjælp.

Jeg var så heldig at en af mine venner kunne maile de manglende filer, så jeg er sluppet billigt

Saludos fra Spanien,

Ann Lou

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 24-06-03 17:25

Det var da dejligt !! Stort tillykke !!

mvh srhansen

Godkendelse af svar
Fra : AnnLou

Dato : 24-06-03 21:40

Tak for svaret srhansen.