/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
kvittering på læst mail
Fra : beckski
Vist : 540 gange
100 point
Dato : 23-06-03 19:33

kan man i outlook express 5.0 få en kvittering, når modtageren af en mail har læst mailen???

hvis ja, HVORDAN
hvis nej, hvilket program kan?

jeg har win 98 SE

beck

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 19:38

Tools > Options > Recceipts > Request a read receipt for all sent messengers

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 19:44

Sådan foregår det i hvert fald i Outlook Express 6.
Hvis det ikke virker i OE 5, så prøv dette tip:
http://www.kandu.dk/dk/tip/818

Accepteret svar
Fra : emesen

Modtaget 110 point
Dato : 23-06-03 19:55

Tilføjelse og oversættelse af Rellom's kommentar:
Outlook Express 5.0 >funktioner>indstillinger>kvitteringer>hak i anmodning om kvittering for læsning til alle sendte meddelelser>anvend>ok
Emesen.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 20:00

folkens, i er desværre ikke for heldige ....
de "tråde" og xxx>dakdfwaeuj> etc de stopper undervejs for mig, hvor jeg så ikke kan komme længere
f.eks har jeg ikke "kvittering" som emesen foreslår....
OG JA, det er OE 5.0 !!!!!!

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 20:04

Tak, emesen, men fra andre spørgsmål har jeg indtryk af,
at beckski sagtens kan klare engelsk samt er en rimeligt
rutineret computerbruger.
Derfor fattede jeg mig i korthed.
Men du har ret i, at man ikke generelt bør tage
dette for givet.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 20:04

smalltalk

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 20:08

Hej beckski

Hvis du har 5,0 så er det da vist på tide at du får opgraderet til 6,0 og der er det muligt at anmode om kvitteringer

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 20:09

jah.... søren du har nok ret.

og kom så ned i byparken og se bål !!!!

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-03 20:12

Sorry - jeg så ikke hvem det var, koncentrerede mig om spørgsmålet.
Jeg "kører" win 2000 med OE 5.0 dog med lidt opdateringer.
Emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 20:15

Du må da have trådt i noget væmmeligt. Om et øjeblik P*s regner det, og min regnjakke er blevet væk, men god fornøjelse

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 20:21

Hej igen beckski

Løsningen på dit problem findes her:
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=50
Rul ned og vælg programmet "MSGTAG".

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 20:26

PS! Fordelen ved dette program er, at man får en kvittering under alle omstændigheder,
og ikke kun hvis det passer modtageren at sende en.

Derfor tusind tak for dit spørgsmål, beckski.
Ellers havde jeg sikkert aldrig fundet frem til dette program.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-03 20:33

Ja tak - det kan jeg også bruge.
Emesen.

Kommentar
Fra : dk

Dato : 23-06-03 20:41

Hejsa
>> emsen og rellom skrev....

"Outlook Express 5.0 >funktioner>indstillinger>kvitteringer>hak i anmodning om kvittering for læsning til alle sendte meddelelser>anvend>ok"............

denne metode er ikke sikker da man som modtager bare klikker "nej" når popup meddelsen spørger om det
modtager får derved ikke nogen kvitt.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 20:45

Nemlig, dk.
Netop derfor er jeg så glad for at have
fundet frem til MSGTAG.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 20:55

prøver lige men nu er 6.0 installeret

hvorfor vil den nu ikke scrolle i IE 6.0 ????????????????

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 20:57

hvad er erfaringen med programmet???
kan det slettes igen? kan man tag'e udvalgte mails ???

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:06

Jeg ved ikke så meget om programmet endnu, for jeg har lige hentet det ned.
Men det står i "Add/remove programs", så jeg går ud fra, det kan slettes.
Udvalgte mails? Ikke mig bekendt. Man får en kvittering for samtlige mails,
der åbnes af modtageren.
Men alene det er efter min mening en klar forbedring.

Iøvrigt får det topkarakter hos FreeWindows, så jeg er helt tryg ved det.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:13

PS! Jeg ved ikke, hvorfor du ikke kan scrolle i OE6, for det burde ikke være noget problem.
Men prøv evt. at genstarte computeren.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 21:22

Hej Rellom

Har lige installeret dit forslag og lavet prøvesending til mig selv. Det ser ud til at virke. Når du engang finder ud af hvordan det afinstalleres så vil det være rart at vide det. Jeg tror jeg så en meddelelse om at det kun akn afinstalleres ved at de oprindelige opsætninger tilbageføres???????

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 21:24

Dato : 23-06-03 20:55

prøver lige men nu er 6.0 installeret

hvorfor vil den nu ikke scrolle i IE 6.0 ????????????????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:27

Hej Søren

Nu er det jo ikke mig, der har lavet programmet.
Så evt. småproblemer ved det, er du sikkert lige
så kompetent til at løse, som jeg er.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:30

Hej beckski

Vil den scrolle i OE6 nu - men ikke i IE6?
Så prøv med nok en genstart.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 21:33

Hej igen

Fis & Knald
Her sidder den sidste vaskeægte amatør, og det er bare at jeg ikke ved hvad de oprindelige opsætninger dækker over og hvor de er. Det var ikke nogen bebrejdelse så hvis mit indlæg er skrevet på en måde så det kunne forstås på den led har det ikke været tilsigtet.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:36

Hej Søren

Jeg opfattede det ikke som en kritik, men som om du troede,
at jeg var computerekspert.

Og så ville jeg i sandhedens interesse gøre opmærksom på,
at det bestemt ikke er tilfældet.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 23-06-03 21:41

Søren - der er flere vaskeægte amatøre, jeg er da en af dem.
Emesen.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:42

"De oprindelige opsætninger" må betyde, at OE skal føres tilbage til den
tilstand, det var i, inden MSGTAG blev installeret - tror jeg nok.
Men hos mig fungerer programmet fint, så jeg har ikke lyst til at eksperimentere
med afinstallation o.lign.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 21:42

Rellom

Det virker som om du har mere fod på det end jeg har, og så er det sagt

Beckski: Skulle du ikke se at få høvlet de point af til Rellom ?

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 21:43

"Hej beckski

Vil den scrolle i OE6 nu - men ikke i IE6?
Så prøv med nok en genstart.

De bedste hilsner
Rellom"

virkede ikke.......

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 23-06-03 21:46

Emesen

Det er ikke så slemt at være dum når man er flere om det

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 23-06-03 21:55

Hej beckski

Opstod problemet før eller efter, at du installerede MSGTAG?

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 23-06-03 23:59

efter installation af IE6.0 .....
tror ikke at MSGTAG har noget med det at gøre ??? eller ????

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-03 00:14

Nej, det kan jeg heller ikke tro.
Og hvis problemet opstod, før installation af MSGTAG,
er det jo også udelukket.

Den eneste mulighed, jeg kan se, er så, at der er sket
en fejl i installationen af IE6, og den eneste løsning,
at du prøver med en geninstallation.

Rent faktisk havde du slet ikke behøvet installere
IE6 (og OE6) for at bruge MSGTAG - men det var
selvfølgelig ikke godt at vide på daværende tidspunkt.

Hvis en geninstallation ikke løser problemet, kan jeg ikke
foreslå andet, end at du opretter et nyt spørgsmål i
kategorien "Browser".

Nå ja, der er selvfølgelig den mulighed, at du går tilbage
til IE5, men det kræver, at du fjerner ethvert spor af IE6 fra
computeren - ellers vil du få at vide, at installationen af IE5
ikke kan gennemføres, fordi du allerede har en nyere version
af browseren installeret.

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 24-06-03 09:51

nu installerede jeg ikke IE6,0 for at bruge MSTAG, men for at kunne få kvittering.....

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 24-06-03 09:51

nu installerede jeg ikke IE6,0 for at bruge MSTAG, men for at kunne få kvittering.....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 24-06-03 12:19

Ingen påstår, at du installerede IE6 for at kunne bruge MSGTAG. Tværtimod.
Du installerede IE6 før du/jeg/vi fik kendskab til MSGTAG.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-06-03 22:35

Hej Beckski
Har du fået løst det her problem ?

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 25-06-03 22:39

Beck for hel****

Du er vel ikke druknet nede i Byparken...........

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 30-06-03 09:10

Beck

Som I alle vel ved efterhånden er jeg IKKE nogen ørn til det her Edb-sjov.

Men, Jeg har afinstalleret det kvitteringsprogram (MSGTAG) og gået tilbage til OE mulighederne for opsætning i FUNKTIONER>INDSTILLINGER>KVITTERINGER og en fluel*rt i anmodning om kvitteringer for alle læste meddelelser + send altid en kvittering for læsning. Det er nok fordi jeg har lidt svært ved at overskue hvad det er der sker.

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 14:27

byparken ..... nej, skulle læse til eksamen.
og jeg kan stadig ikke scrolle.
har heller ikke fået MSTAG til at virker så der er ude

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 15:34

Hej Beck

Nåeeeee-- Jeg troede du var i Byparken til bål

Som du så er jeg gået tilbage hvor jeg kom fra, og det er også godt nok for mig. men velkommen tilbage og har du så været til eksamen og i hvad ?

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 15:38

Beck.

Min Outlook Express 6.0 kan jeg godt scrolle i, bruger aldrig funktionen men elevatoren

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 15:45

det er som der står højere oppe i IE6.0 at jeg ikke kan scrolle.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-07-03 15:50

Hos mig virker MSGTAG fortrinligt.
Har I husket at aktivere "tagging"?
For ellers virker det selvfølgelig ikke.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 16:09

Hej Rellom

Det er rigtigt nok at det virker fortrinligt. Det gjorde det også hos mig. Men-men som min smukkehustru bemærkede var det måske i overkanten at gøre brug af det på en privat computer uden skygge af forbindelse til erhvervsliv o.l. Jeg tror nok at det var det meget store icon der generede hende. Godt nok hedder min computer SØREN´S Pc men hun gør krav på at få lov til at bruge den en gang i mellemSådan er tilværelsen jo skruet sammen

Sren Rskilde

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 16:11

Hej Beck.

Jeg er ikke rigtigt med på hvad det er du mener med højere oppe
Sren Rskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 16:20

vi tager den igen

jeg installerede IE og OE 6.0 for at kunne få kvittering, men derefter har jeg ikke kunne scrolle i min IE ....

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 01-07-03 16:20

Det meget store ikon?
Hos mig er der et ikon af vanlig størrelse nede i proceslinjen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 16:38

Beck. Nååååeee på den måde---------Du har ret i at det ser squ mystisk ud.

Rellom. Mit var også af vanlig str. men i nogle tilfælde for det op midt på skrive- bordet og nu kan jeg ikke huske i hvilke forbindelser det skete ?????? Men ok det virkede som det skulle.

Sren Rskilde

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 16:42

Tak for svaret emesen.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 16:45

Beckski.

Tryk på midter hjulet og et firepils icon kommer for at blive der. Før pilen op over iconet og billedet scoller langsomt nedaf og omvendt med pilen under og til siderne for den sags skyld. Sådan virker min fint.

Søren Roskilde

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 01-07-03 16:50

nej, virker ikke, får et eller andet stort "hjul" frem med mulighed for at reloade og gå til farvoritter etc.

har prøvet.

Kommentar
Fra : ibasa

Dato : 01-07-03 16:55

Beck

ShitDer må være nogle genier der ved hvad der kan være galt Good luck

Sren Rskilde