/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
F23 Bosch Logixx 8?
Fra : iluap
Vist : 391 gange
100 point
Dato : 02-02-16 09:18

Vores Bosch Logixx 8 vaskemaskine er begyndt at komme med en F23-alarm efter 5 års indsats; man kan så tømme bakken under maskinen, hvorefter den kan et par uger igen.

Hvorhenne bliver såen én typisk først utæt henne hvis man kan sige dét?

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 110 point
Dato : 02-02-16 09:32

Udløbspumpen. Eller en tør gummi-pakning på indløbsslangen.

Hvis du trækker maskinen ud og sætter vand på den burde du hurtig kunne se hvor den er utæt.
Er den utæt hele tiden, er det nok indløbslangen, er den kun utæt når den kører vil det nok være en samling/revne ved pumpen.

Når du kører en vask (evt uden beklædning på maskinen) vil du hurtigt kunne se hvor der kommer vand fra.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 02-02-16 09:37

Kan man pille bagbeklædningen af uden videre?

Jeg har ikke rodet med vaskemaskiner siden jeg byggede en BBC Blomberg? op.

Er det for tidligt at kassere vores maskine, altså kan man forvente at komponenterne er afstemt efter hinanden, så lejer, zimmerringe og slanger står af inden for rum tid?

Den har vasket én vask i snit hver dag i 5 år

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 02-02-16 09:42

Det plejer at være meget nemt at fjerne top og bagplade/side, så man kan se hvad der foregår.
En opvaskemaskine er ret simpel. Der sidder en lille lænsepumpe (magen til dem på vaskemaskine) samt en større circulationspumpe og varmelegeme.

Er det bare en pakning eller eller pumpen der er defekt skulle det være nemt at få tæt igen. Står man derimod med en revne et eller andet sted i kabinettet eller en anden intregreret plastic del, får man det sikkert aldrig tæt igen.
I sådan et tilfælde ville jeg købe en ny. Det samme gør sig gældende hvis den elektroniske styring går i stykker.
Det er bare min personlige mening.

Men det koster ikke noget at tage maskinen ud på gulvet og fjerne nogle sider og køre et program, måske er fejlen indlysnede og nem/billig at udbedre.

Skal du skifte maskinen skal du have den ud alligevel

Godkendelse af svar
Fra : iluap

Dato : 02-02-16 09:43

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : iluap

Dato : 02-02-16 09:46

Det er en vaskemaskine, right!?

Min første tanke var osse at købe en ny, men nu kigger jeg lige