/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fil forsvandt -
Fra : Strandkro
Vist : 471 gange
69 point
Dato : 25-01-16 13:04

Jeg har windows 10
Bruger WORD.
Jeg har skrevet en opgave, som forsvandt - den blev ikke slettet.
Søg i Windows uden resultat.
Filen må være et sted i PC.

Den sammenhængende problem sker på "skrivebord"
Genvejs ikoner den næste dag virker ikke.
Dialog boksen meddeler at stien er ændret eller flyttede så¨stien som genvejen reflekterer til findes ikke.
DET PASSER HELLER IKKE - da jeg hverken ændrede ELLER FLYTTEDE noget som helst.

PRINTER PROBLEM
Jeg har lige fået en NY HP printer.
Ikke udskriver alle linje fra opgaven
Hist og her undlader enkelte linje.

Har I forslag om hvordan jeg kan få min fortabte opgave til syne igen ? eller og forklaring på genvejs og på printer problem ?

Kommentar
Fra : Soren_Steen_Nielsen

Dato : 25-01-16 14:59

Allerførst check din harddisk. Jeg synes at det kunne lyde somom at der kan være defekte sectore. Gå ind i "Computer" (eller hvad det hedder i Win10, jeg har selv kun Win7). Højreklik på dit
C-drev, Vælg "Egenskaber", vælg "Funktioner", vælg det der har med fejlsøgning at gøre og klik på "Undersøg nu". Og lad den selv reparere de fejl den finder.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 15:16

Kære Søren Steen Nielsen.
Den fandt ingen fejl - men foreløbik tak for din ide.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 25-01-16 15:40

Har du prøvet at klikke på "luppen" nederst til venstre - ellers prøv det og skriv et af de ord der står i dokumentet, måske et navn ell. lignende, så kommer der forslag op!

Clou

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 16:00

Kære Clou
Det har jeg prøvet - det skrev jeg også :)

Søg i Windows uden resultat.
Filen må være et sted i PC.

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 25-01-16 16:46

Citat
Den sammenhængende problem sker på "skrivebord"
Genvejs ikoner den næste dag virker ikke.
Dialog boksen meddeler at stien er ændret eller flyttede så¨stien som genvejen reflekterer til findes ikke.

Det lyder præcis som om din profil ikke bliver indlæst korrekt og du dermed bruger en midlertidig profil, kommer der ikke besked om det når du logger ind?

Hvis der gør så læs her: http://www.eightforums.com/tutorials/38817-youve-been-signed-temporary-profile-fix.html
Du skal ikke tage dig af at de skriver win 8, det er samme procedure til win 10 (eller 7 for den sags skyld)

Accepteret svar
Fra : clou

Modtaget 69 point
Dato : 25-01-16 17:07
Kommentar
Fra : kimpetersen

Dato : 25-01-16 18:12

Hvad sker der når du lukker word op kommer der ikke en oversigt over de sidste dokumenter du har haft åben?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-01-16 20:02

Jeg forudsætter, at den forsvandt mens du arbejdede.
Hvis den har gemt en backup mens du arbejdede kan den hedde noget med $xx.doc

Prøv nede i søg (luppen nede til venstre) og søg så på $

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 22:52

hej Eyvind
Det hjælp ikke.
Men tak.

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 22:55

exterminator.
Hej
Der komme ingen besked :(
Men tak

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 22:57

Clou
Jeg får en til at hjælpe mig med de genoprettnings programer du anbefalede :)
Tak foreløbig

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 25-01-16 22:59

Hej Kim Petersen.
Nej den komme ikke lister - Jeg komme ind direkte til filen !
Ellers Tak.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 26-01-16 12:40

Strandkro, jeg føler med dig. Jeg oplever de samme problemer på w-10 som dig. Det er efterhånden jævnligt, at der forsvinder et icon fra mit skrivebord - hvorhen - det vides ikke. Heldigvis har jeg kopi jeg kan hente ind, men det er træls, at tingene bare forsvinder. Jeg har brugt timer på, at finde det forsvundne - jeg opgiver nu, og kopierer så bare det forsvundne ind igen.
Så sent som i går, udskriver trådløst 10 min efter kan ikke udskrive icon med driver er væk? Åbner office - har lige pludselig 30 dage til at registrere programmet i?

Vil lave en gendannelse, men den vil ikke gendanne de to sidste, så jeg må frem dag tilbage og så....

Går proceduren igennem og sætter ID ind igen. Alt er som det skal være - i går. Her til morgen skal jeg igennem med ID til Office igen?

Godt nok er 10 mere stabilt, men alle de nisser der tosser rundt .....

Kommentar
Fra : Strandkro

Dato : 26-01-16 16:14

Hej ALKA
Så jeg ikke er alene :)
Clou har et forslag - med program som finder tabte og slettede filer.
På fredag komme en af min bekendte for at forsøge sig med den (de) programmer.

Men uanset hvad - der er en fejl som burde ud bedres. Det må vi håbe at det sker :)
Hilsen
Strandkro

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 26-01-16 19:34

Tak for svaret clou. Jeg har problemet stadig tilbage med printer.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 26-01-16 20:01

Velbekomme - håber du fandt filen - håber du får hjælp til dit printerproblem!

Clou