/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Vi har da frit levende typer verso ham
Fra : betterwisser
Vist : 480 gange
500 point
Dato : 24-01-16 13:49

http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8388301/skytte-jagter-flygtende-bavian-fra-vestjysk-zoo/

Bør han ikke fredes sammen med et læs frisk frugt? eller skal vi have elite jægeren og langskytten fra Båååtrup ud igen

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 24-01-16 14:28

Det er den jyske forfatter som gået ud i den danske natur for at indsamle stof til Kradtludskeren nommer 2 med undertitlen "Mit liv som abe"

Mvh.
Tommy.

Accepteret svar
Fra : Øjenvidnet4

Modtaget 500 point
Dato : 24-01-16 16:38

Da vi alle ved hvor dårlig en skytte bb1 er, det har han selv fortalt !!, er det måske på sin plads at opfordre ham til, i stedet for krudt og kugler, at lære langspyttes svære kunst !! En hage ved det kan måske være, at hans dænder lejlighedsvist følger med og så er det måske bedre med krudt og kugler ? Det gør ingen skade, al den stund, at han aldrig rammer !!!! En spytklat med et par vældige hestetænder, både over- og undermund, kan derimod være øjeblikkelig dræbende, ikke blot ved at ramme aben, men de bakterier der er tilknyttet "værtens" kyssetøj, er en bumpe af format !!!

Tommy - jeg har ligeledes hørt Tand-feens nye bog udover titlen - "Mit liv som abe" i parentes skulle hedde "Hvor ville jeg hellere have heddet Kurt" !! ??? Skønt vi andre ved, at det er surt at hedde Kurt !

ØV4

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-16 02:11

Aben er set i Ribe - siddende på et hustag. Og hvorfor har den sagesløse så travlt med at komme væk fra dette elendige dronningerige? Pålidelige kilder oplyser, at aben blev set siddende foran et vindue, hvor beboeren, en ældre jæger sad og bladrede på internettet. Jægeren sad og skraldgrinede af et billede af en vis navnkundig KnaldBalle, efter en omfattende renovering af gebisset. Jægeren hørte et højt skrig - kommende fra vinduet og nåede lige at se en abekat forsvinde som en lille brun klat i horisonten.
Mon ikke det næste billede af aben vil komme fra grænsen??? - af en abekat i vild flugt.

Anyway!! Hellere en abe på taget end en abe på skulderen.

Håber aben kommer godt hjem. Fandeme et ugæstfri klima - for øjeblikket.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-01-16 06:42

Mon ikke det næste billede af aben vil komme fra grænsen??? skrev Tonganeseren.

Staklen skal sgu' passe på med at passere grænsen ! Tænk om den gerne ville tilbage igen - hvad med pas, smykker, penge og øvrigt grej ???? Skulle den mon søge om asyl ??? Eller blot tålt ophold?????????????????

Det er ikke nemt at være abe, ejheller menneske, medmindre man er forfatter med ret til at fortolke alt efter forgodtbefindende, det der kaldes kunstnerisk frihed !

ØV4

Kommentar
Fra : Kaptajn-Tommy

Dato : 25-01-16 11:05

Citat
Aben er set i Ribe - siddende på et hustag.
Ja, forfatteren er ved at øve stykket "Spillemand på en tagryg" opført af Båååååttrup dilettantforening.

Forfatteren skal synge "Hvis jeg var en rig mand" med ny tekst "Hvis jeg havde dænder"

Mvh.
Dåmmy

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 25-01-16 12:46

Eller "Hvis jeg nu var jæger"

ØV4

Kommentar
Fra : betterwisser

Dato : 25-01-16 13:35

Sidste gang KnaldBalle blev sendt i byen efter en "halv abe", efter en slyngeljagt, drønede han med Volvo og Crampletten ud til Løveparken, og stod og råbte til sin næsten navnebror ØsterBalle,- om han ikke lige kunne halvere den Gibbon abe som hang med hovedet nedad, i et udgået træ.

Østerballe blev ØsterBalle rasende, -det ligger på niveau med, meget voldsom " Grønlandsk fuld", - ud af parken med dig, du stinker som overgemt gammelt løvefoder, og saml det op du tabte oppe i svinget, det ligner en gæret flodhest død af overvægt, forøvrigt skal du ikke stå og vise disse Dænder til aberne, du truer dem over evne dig kvaj med pløkker.
Knaldballe tog Kratdusker hjulen på nakken og drønede op til det tabte, det var R. HÆ som var skvattet i søvn på Krampletten, og ikke var nået af, før Knaldballe tog på halv abe jagt, en venlig ansat hjalp med at læsse det tabte Hæ læs, med af parkens rendegravere.

Som straf, har jagtselskabet nægtet Knaldballe at købe genopladelige batterier i 3 måneder, de var næsten døde af tørst, da han ikke kunne levere " den halve abe.

Mvh
BW

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-16 17:50

SIDSTE!!!!!!

Sakset fra EB:

"Her må ikke grines: Flugt-kongen holder stadig abe-fest
- Flygtet berber-abe kan ikke lide, når folk kigger på ham eller når de griner, fortæller Torben Larsen fra Blåvand Zoo".

Det tror man gerne. Den stakkels berberabe har fået et alvorligt chock, da den så KnaldBalles gebis.
Berberaben bør, hvis den nogensinde pågribes, modtage krisehjælp.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 25-01-16 17:54

SIDSTE (2)

Sakset fra TV-2:

"Siden fredag har en berberabe været på fri fod i Blåvand, efter den stak af fra den lokale zoologiske have. Siden er den blevet set flere gange i byen, men er hver gang sluppet væk.

Og når aben bliver fundet, bliver Blåvand Zoo formentligt nødt til at aflive den, fortæller havens skytte, Torben Larsen, til TV 2. Det er nemlig for farligt at forsøge at bedøve den."

Sådan behandler man ikke flygtninge i dagens Danmark.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 26-01-16 17:13

Nådada. Følgende er sakset fra en jysk avis:

Så blev det tid til nyt gummi på geden.... - Vejle Vulkanisering

Vidste ikke der var tale om en buk Men noget må der jo gøres for at undgå hybrider.

Mvh.

Tonganeseren

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 27-01-16 18:48

Grunden er, at det var begyndt at lugte af "gummisved" fra bukken (frit efter Jakob Haugaard)

ØV4

Kommentar
Fra : katekismus

Dato : 29-01-16 00:42

Sakset fra Nettet
Sidste bulletin lyder på, at bavianen har sluttet sig til flokken på de 17 bavianer, der forrige år undslap fra Københavns ZoologiskeHave, men som nu er fundet i live i Københavns kloaksystemer, hvor de har bygget talrige huler og bo.

Natten til onsdag opdagede kloakrenser Niels Christiansen nogle mærkværdige spor i kloaksystemet under Frederiksberg. Han fulgte dem og fandt et netværk af bavianhuler. Niels blev angrebet af skrigende bavianer, og kontaktede Københavns Politi lige efter flugten. Aberne forventes at være de selv samme aber, som undslap København Zoo forrige år.

Talsmanden for Greenpeace i Danmark, udtaler mandag morgen at disse bavianer bør fredes, og bakkes op af overborgmester Frank Jensen, der tror at bavianerne vil blive en solid turistatraktion.

Men det falder ikke i god jord hos Borgerrepræsentationen på Frederiksberg, da de beskylder bavianerne for de systematiske kloakproblemer, kommunen har været udsat for de sidste 18 måneder. "Det kan simpelthen ikke være rigtigt at aber skal have lov at blokere lydige borgeres toiletter. Vi har på Frederiksberg nu høje udgifter til mobile toiletter, og det skyldes de skide bavianer!" udtaler Torkild Hansen, formand for Borgerrepræsentationen på Frederiksberg.

Borgerrepræsentationen på Frederiksberg har nu lagt sag an mod Zoo og sagen om de problematiske aber skal afprøves i byretten d. 17. maj.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-01-16 07:00

ØV4

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 29-01-16 12:24

Tak for svaret Øjenvidnet4.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 29-01-16 13:19

Mange tak for poings , betterwisser !

ØV4